Ima niz hit-nijansi, zovemo ih raznim imenima poput losos, pastelna jagoda, baby rose, legendarna i moćna fuksija, metalik-ružičasta – ova boja donosi jedan čitav stilski svijet. Iako je danas ujedno simbol djevojčica i ženstvenosti, to nije bilo tako sve do pedesetih godina prošloga stoljeća.
Povjesničari mode smatraju da je za njezinu popularnost zaslužna prva dama SAD-a Mamie Eisenhower koja je na suprugovoj inauguraciji nosila kreaciju nježnog ružičastog tona. Naravno, odmah je postala modna ikona, a robne kuće diljem SAD-a, koje su već uvelike održavale modne revije i inspirirale se radom kreatora iz Europe, pobrinule su se da se trend nastavi. Do toga doba, djevojčice i dječaci nosili su uglavnom bijelo jer je takva odjeća bila najjednostavnija za održavanje. A i nekoliko stoljeća prije toga bila je to jedna od boja koju su nosile i žene i muškarci.
Točnije, pripadnici višeg staleža koji su se propisno “cifrali” i ukrašavali te se brinuli o svom izgledu od jutra do mraka. Zapadni je svijet ružičastu nosio intenzivno tijekom 18. stoljeća jer je vrijeme baroka bilo doba krasnih boja i snažnog ukrašavanja. Od odjeće do raznih detalja poput svilenih vrpca i čipke, sve je bilo dobrodošlo kako bi se opisao svijet pretjeranog uživanja. A barok je ružičastu postavio u sam vrh vizualnih slatkiša. Čak je i gospođa Pompadour, jedna od najpoznatijih ljubavnica Luja XV., dobila svoju nijansu – polovicom 18. stoljeća proizvođač porculana pod imenom Sèvres osmislio je novi ton, Rose Pompadour.
Stvari se mijenjaju s promjenom društva te se u 19. stoljeću mijenja karakter ružičaste, odnosno konotacije na tu boju. Muškarci se okreću tamnijim tonovima, ružičasta ostaje ženama, postajući simbolom romantike. Jedan od dizajnera koji je na prijelazu stoljeća obožavao njezine tonove je Paul Poiret, uz Coco Chanel također zaslužan za skidanje korzeta i sve ležerniji kroj odjeće.
Ubrzo su dame zavoljele njegove kreacije koje ne sputavaju, no istovremeno bojom ističu njihov nježan i vrlo elegantan karakter. Kasnije su brojni dizajneri preuzeli ružičastu diveći se njezinoj raskošnoj paleti – jedan od brendova koji tu boju poštuje i danas je Dior. Naime, Christian Dior bio je zaljubljen u cvijeće ružičastih tonova, imao je vrtove u kojima je njegovao posebne sorte ruža. I danas su njegovi vrtovi na istome mjestu, francuski brend jako drži do te tradicije, baš kao i Maria Grazia Chiuri, kreativna direktorica koja često ružičastu diže na pijedestal.
Osim Diora, romantiku potpisuju brojni drugi šik brendovi – Chanel, Fendi, Valentino, Balenciaga, Isabel Marant, pa na kraju i Zara i H&M. Danas, u doba raznolikosti, eklektičnosti i androginih stilova, nježne nijanse ružičaste otkrivamo svuda, u kolekcijama za casual, ali i neke glamuroznije prigode. Često se pritom druži s volanima i puf rukavima, koji su pun pogodak želite li djelovati vrlo ženstveno.
Čak su i mokasinke ružičaste, no u toj boji one gube nešto od uredske strogoće, postaju divan modni dodatak za ležerne ljetne šetnje. I torbice su tu, od malih kreacija pod utjecajem tzv. baby rose boje do snažnih tonova za one koje žele modni dodatak kao snažan akcent nekoj minimalističkoj modnoj kombinaciji.
Odjeću i modne dodatke u svim nijansama ružičaste, a kao stvorene za ovo ljeto, pronađite u galeriji