Veličanstvena renesansa luksuza: Louis Vuitton novim konceptima doživljaja redefinira pojam butika

Modna scena prestižnih brendova je u krizi, stoga su čelnici velikih kuća odlučili promijeniti način percepcije kupovine, odnosno uvesti neke nove parametre prodajnih prostora
Vidi originalni članak

Luksuz u Kini više nije isključivo povezan s kupnjom, već je definitivno postao iskustvo. Najnovija prostorna intervencija kuće Louis Vuitton, simbolično nazvana The Louis, otvorena je u središtu šangajske trgovačke avenije Nanjing Road. Riječ je o impresivnoj strukturi visokoj 30 metara, oblikovanoj poput futurističkog broda, u kojoj se ne nalazi klasična trgovina, već izložbeni prostor, kafić i scenografija osmišljena za digitalne sadržaje.

Ovim se potezom luksuzni segment sve više okreće personaliziranim, vizualno atraktivnim i kulturološki kontekstualiziranim oblicima prisutnosti.

Takva transformacija dio je šireg odgovora grupacije LVMH na usporavanje potrošnje luksuznih proizvoda u Kini. Prema podacima konzultantske kuće Bain & Company, kinesko tržište luksuza u 2023. zabilježilo je pad veći od 18 %, dok se tijekom 2025. predviđa stagnacija. Kupovna moć ne izostaje, no potrošačke navike se mijenjaju, točnije kupci sve češće traže iskustvo, a ne samo proizvod. Naime, više se ne radi o pukoj prodaji torbica i cipela, već je tu ključan i taj čitavi emotivni paket koji uokviruje sami predmet.

Anna Wintour nekad i sad: Kako se legendarna modna urednica mijenjala tijekom godina!

FOTO: Reuters/Pixsell Na Dior Haute Couture reviji 2008. FOTO: Reuters/Pixsell Na reviji Balenciage 2008. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour prisustvuje događaju Fashion's Night Out: The Show na pisti 2010. FOTO: Reuters/Pixsell Čelnica modnog časopisa Vogue, Anna Wintour, posjetila reviju Max Mara 2010. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour stiže na dodjelu modnih nagrada CFDA 2011. FOTO: Reuters/Pixsell Na dodjeli nagrada Evening Standard Theatre 2012. FOTO: Reuters/Pixsell MOMA Film Benefit večera posvećena Tildi Swinton 22013. FOTO: Reuters/Pixsell Na 60. dodjeli nagrada Evening Standard Theatre Awards 2014. FOTO: Reuters/Pixsell Na premijeri kazališne predstave The Elephant Man 2014. FOTO: Reuters/Pixsell Na The British Fashion dodjeli nagrada 2015. FOTO: Reuters/Pixsell Na dodjeli nagrada God's Love We Deliver Golden Heart 2016. FOTO: Reuters/Pixsell Održana dodjela nagrada Glamour Women Of The Year 2016. FOTO: Reuters/Pixsell Na modnoj reviji Paco Rabannea 2016. FOTO: Reuters/Pixsell New York Fashion Week, revija Coach, 2017. FOTO: Reuters/Pixsell Na Green Carpet Fashion dodjeli nagrada u Milanu 2018. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour odlazi iz hotela Ritz 2018. FOTO: Reuters/Pixsell Dodjela nagrade Glamour Women of the Year 2018. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour na 72. dodjeli nagrada Tony u Radio City Music Hallu u New Yorku 2018. FOTO: Reuters/Pixsell Paris Fashion Week 2019. FOTO: Reuters/Pixsell 65th Evening Standard Theatre Awards 2019. FOTO: Reuters/Pixsell Revija visoke mode "Jean-Paul Gaultier" u kazalištu Châtelet u Parizu 2020. FOTO: Reuters/Pixsell amfAR Gala u New Yorku 2020. FOTO: Reuters/Pixsell Balmainova revija u sklopu Pariškog tjedna mode za žensku odjeću jesen/zima 2020. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour i Hamish Bowels na BALENCIAGA SS22 Red Carpet događaju kolekcije 2021. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour prisustvuje fotokonferenciji za večeru povodom lansiranja Louis Vuitton Parfums, Stellar Times, Cosmetic Cloud, Dancing Blossom, Rhapsody i Symphony, u Zakladi Louis Vuitton u Parizu 2021. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour na modnoj pisti CAROLINA HERRERA SS23 tijekom Tjedna mode u New Yorku u rujnu 2022. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour prisustvuje GQ Men Of The Year u suradnji s BOSS-om 2022. FOTO: Reuters/Pixsell Anna Wintour na premijeri Netflixove Doku-serije Beckham u Curzonu Mayfairu 2023. FOTO: Reuters/Pixsell Met Gala 2024. FOTO: Reuters/Pixsell Queen's Club Championships 2025. FOTO: Reuters/Pixsell Dodjela nagrada Tony 2025. FOTO: Reuters/Pixsell Met Gala 2025. FOTO: Reuters/Pixsell Dame Anna Wintour, glavna urednica Voguea, globalna urednička direktorica Voguea i glavna direktorica za sadržaj Condé Nasta, pozira za fotografiju nakon što je imenovana počasnom pratiljicom na ceremoniji investiture u Buckinghamskoj palači 2025.

"Publika danas očekuje emocionalnu povezanost s brendom, nešto što nadilazi čistu transakciju", ističe Patrice Nordey iz šangajske savjetodavne agencije Trajectry.

Takav pristup sve se češće očituje i u djelovanju drugih luksuznih kuća: Prada u Šangaju otvara restoran u suradnji s redateljem Wong Kar Waiem, Dior u Chengduu lansira kafić, a Tiffany & Co. spaja zatvaranje manjih prodajnih mjesta s otvaranjem spektakularnih „flagship“ prostora.

Iako su pojedini brendovi najavili povlačenje iz manjih kineskih gradova (Gucci zatvara deset trgovina), riječ je više o promišljenom redefiniranju tržišne strategije nego o povlačenju s tržišta. Fokus se prebacuje na ekskluzivne formate, poput privatnih salona (Salon Privé) u koje se pristupa isključivo uz pozivnicu, čime se dodatno pojačava dojam rijetkosti i prestiža.

Taj pomak prema iskustvenom okviru potvrđuju i brojke: dok je tržište osobnih luksuznih proizvoda u 2024. godini palo za 1–3 %, segment iskustvenog luksuza bilježi rast od 5 %.

Luksuz se sve više konzumira kroz arhitektonski oblikovane prostore, restorane, kulturne sadržaje i prostorno dizajnirane trenutke.

U vremenu usporenog rasta, luksuzni brendovi ne odustaju, već naprotiv, ulažu u oblikovanje dugoročnih odnosa s publikom. 

Kroz inovativna iskustva, redefiniranje značenja luksuza i pomicanje granica fizičkog i digitalnog prostora, stvaraju novu eru luksuza: onu u kojoj je kupac prije svega senzibilna, misaona osoba, a ne samo nositelj kupovne moći.

Izdvajamo 20 najboljih krema za okoloočno područje za zrelu kožu koji savršeno zaglađuju i smanjuju bore
Što se sve ovog lipnja nosilo na zagrebačkim ulicama? Donosimo veliki pregled najboljih street style izdanja
Volim neutralne nijanse, ali volim kombinirati i žive boje kroz neke detalje

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".