Modna scena prestižnih brendova je u krizi, stoga su čelnici velikih kuća odlučili promijeniti način percepcije kupovine, odnosno uvesti neke nove parametre prodajnih prostora
Luksuz u Kini više nije isključivo povezan s kupnjom, već je definitivno postao iskustvo. Najnovija prostorna intervencija kuće Louis Vuitton, simbolično nazvana The Louis, otvorena je u središtu šangajske trgovačke avenije Nanjing Road. Riječ je o impresivnoj strukturi visokoj 30 metara, oblikovanoj poput futurističkog broda, u kojoj se ne nalazi klasična trgovina, već izložbeni prostor, kafić i scenografija osmišljena za digitalne sadržaje.
Ovim se potezom luksuzni segment sve više okreće personaliziranim, vizualno atraktivnim i kulturološki kontekstualiziranim oblicima prisutnosti.
Takva transformacija dio je šireg odgovora grupacije LVMH na usporavanje potrošnje luksuznih proizvoda u Kini. Prema podacima konzultantske kuće Bain & Company, kinesko tržište luksuza u 2023. zabilježilo je pad veći od 18 %, dok se tijekom 2025. predviđa stagnacija. Kupovna moć ne izostaje, no potrošačke navike se mijenjaju, točnije kupci sve češće traže iskustvo, a ne samo proizvod. Naime, više se ne radi o pukoj prodaji torbica i cipela, već je tu ključan i taj čitavi emotivni paket koji uokviruje sami predmet.
Anna Wintour nekad i sad: Kako se legendarna modna urednica mijenjala tijekom godina!
FOTO: Reuters/Pixsell
Na Dior Haute Couture reviji 2008.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na reviji Balenciage 2008.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour prisustvuje događaju Fashion's Night Out: The Show na pisti 2010.
FOTO: Reuters/Pixsell
Čelnica modnog časopisa Vogue, Anna Wintour, posjetila reviju Max Mara 2010.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour stiže na dodjelu modnih nagrada CFDA 2011.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na dodjeli nagrada Evening Standard Theatre 2012.
FOTO: Reuters/Pixsell
MOMA Film Benefit večera posvećena Tildi Swinton 22013.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na 60. dodjeli nagrada Evening Standard Theatre Awards 2014.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na premijeri kazališne predstave The Elephant Man 2014.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na The British Fashion dodjeli nagrada 2015.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na dodjeli nagrada God's Love We Deliver Golden Heart 2016.
FOTO: Reuters/Pixsell
Održana dodjela nagrada Glamour Women Of The Year 2016.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na modnoj reviji Paco Rabannea 2016.
FOTO: Reuters/Pixsell
New York Fashion Week, revija Coach, 2017.
FOTO: Reuters/Pixsell
Na Green Carpet Fashion dodjeli nagrada u Milanu 2018.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour odlazi iz hotela Ritz 2018.
FOTO: Reuters/Pixsell
Dodjela nagrade Glamour Women of the Year 2018.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour na 72. dodjeli nagrada Tony u Radio City Music Hallu u New Yorku 2018.
FOTO: Reuters/Pixsell
Paris Fashion Week 2019.
FOTO: Reuters/Pixsell
65th Evening Standard Theatre Awards 2019.
FOTO: Reuters/Pixsell
Revija visoke mode "Jean-Paul Gaultier" u kazalištu Châtelet u Parizu 2020.
FOTO: Reuters/Pixsell
amfAR Gala u New Yorku 2020.
FOTO: Reuters/Pixsell
Balmainova revija u sklopu Pariškog tjedna mode za žensku odjeću jesen/zima 2020.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour i Hamish Bowels na BALENCIAGA SS22 Red Carpet događaju kolekcije 2021.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour prisustvuje fotokonferenciji za večeru povodom lansiranja Louis Vuitton Parfums, Stellar Times, Cosmetic Cloud, Dancing Blossom, Rhapsody i Symphony, u Zakladi Louis Vuitton u Parizu 2021.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour na modnoj pisti CAROLINA HERRERA SS23 tijekom Tjedna mode u New Yorku u rujnu 2022.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour prisustvuje GQ Men Of The Year u suradnji s BOSS-om 2022.
FOTO: Reuters/Pixsell
Anna Wintour na premijeri Netflixove Doku-serije Beckham u Curzonu Mayfairu 2023.
FOTO: Reuters/Pixsell
Met Gala 2024.
FOTO: Reuters/Pixsell
Queen's Club Championships 2025.
FOTO: Reuters/Pixsell
Dodjela nagrada Tony 2025.
FOTO: Reuters/Pixsell
Met Gala 2025.
FOTO: Reuters/Pixsell
Dame Anna Wintour, glavna urednica Voguea, globalna urednička direktorica Voguea i glavna direktorica za sadržaj Condé Nasta, pozira za fotografiju nakon što je imenovana počasnom pratiljicom na ceremoniji investiture u Buckinghamskoj palači 2025.
"Publika danas očekuje emocionalnu povezanost s brendom, nešto što nadilazi čistu transakciju", ističe Patrice Nordey iz šangajske savjetodavne agencije Trajectry.
Takav pristup sve se češće očituje i u djelovanju drugih luksuznih kuća: Prada u Šangaju otvara restoran u suradnji s redateljem Wong Kar Waiem, Dior u Chengduu lansira kafić, a Tiffany & Co. spaja zatvaranje manjih prodajnih mjesta s otvaranjem spektakularnih „flagship“ prostora.
Iako su pojedini brendovi najavili povlačenje iz manjih kineskih gradova (Gucci zatvara deset trgovina), riječ je više o promišljenom redefiniranju tržišne strategije nego o povlačenju s tržišta. Fokus se prebacuje na ekskluzivne formate, poput privatnih salona (Salon Privé) u koje se pristupa isključivo uz pozivnicu, čime se dodatno pojačava dojam rijetkosti i prestiža.
Taj pomak prema iskustvenom okviru potvrđuju i brojke: dok je tržište osobnih luksuznih proizvoda u 2024. godini palo za 1–3 %, segment iskustvenog luksuza bilježi rast od 5 %.
Luksuz se sve više konzumira kroz arhitektonski oblikovane prostore, restorane, kulturne sadržaje i prostorno dizajnirane trenutke.
U vremenu usporenog rasta, luksuzni brendovi ne odustaju, već naprotiv, ulažu u oblikovanje dugoročnih odnosa s publikom.
Kroz inovativna iskustva, redefiniranje značenja luksuza i pomicanje granica fizičkog i digitalnog prostora, stvaraju novu eru luksuza: onu u kojoj je kupac prije svega senzibilna, misaona osoba, a ne samo nositelj kupovne moći.