Hrvatski brend Šuljice od 2016. godine uveseljava mnoge žene koje su u potrazi za malo drugačijim, a opet jednostavnim odjevnim komadom - košuljom. Kada je Matea Biršić bila u potrazi za jednom takvom košuljom, shvatila je da će ju najbolje sama napraviti. Dućani su počeli previše komplicirati, a mlada Matea je htjela jednostavnost. I druge žene ju žele, tako da je brend Šuljice danas pravi poslovni uspjeh. Trenutno studira na Grafičkom fakultetu, smjer Dizajn grafičkih proizvoda.
- Cilj mi je posvetiti se isključivo izradi ženskih gornjih odjevnih predmeta, ponuditi ženama različite krojeve i dizajn koji će moći nositi na više načina i u različitim prilikama. Fokusirana sam na održivi dizajn, korištenje prirodnih materijala, promicanje Hrvatskog dizajna i poticanje ljudi da se okreću domaćim proizvođačima, objašnjava mlada poduzetnica.
Osim što su elegantne i jedinstvene, šuljice promiču domaću proizvodnju. Šuljice su pravi pokazatelj slow fashion proizvodnje koja se počinje više cijeniti od trgovina s masovnom proizvodnjom.
- Pokušavam dizajnirati modele koji su funkcionalni te se mogu isfurati na više načina. Smatram da tako možemo spriječiti masovno kupovanje odjeće koju ćemo nositi vrlo kratko i koja će naposlijetku završiti u otpadu. Modna industrija je najveći zagađivač i mislim da su potrošači svjesni sve većeg zagađenja i što ono donosi, samo im treba ponuditi i na jasan način predstaviti zašto odabrati slow fashion prije fast fashiona.
Materijali šuljica su prirodni, poput pamuka, lana i slično. Cijeli proces izrade šuljice zahtjeva dosta vremena jer se šije isključivo po narudžbi. Matei često u pomoć priskače i njezina "teta šivalica".
- Ponekad u jednom danu osmislim 2 nova modela, a nekad mi treba par dana da prvo u svojoj glavi posložim sve kockice i prenesem ih na papir. Uvijek razmišljam o tome da to budu nosivi modeli koje ćete poželjeti nositi danas, ali i za 2 godine. Nakon skciranja, dolazi tehnički crtež te započinjem s konstrukcijom kroja u veličini 1:1 kako bi na kraju taj isti kroj mogla prenijeti na materijal i pripremiti za šivanje. Kad sam pripremila kroj i izrezala materijal, krećem sa šivanjem. Vrijeme opet ovisi o modelu.
Od 2016. godine pa do danas, stil ove dizajnerice i krojačice se uvelike promijenio, ali jedno je ostalo isto - košulje.
- Mislim da sam uvijek težila nekim basic komadima i dizajnu koji mogu nositi za bilo koju prigodu. No na samom početku sam bojama za tekstil crtala po šuljicama te ste tako dobili stvarno kompletno personaliziranu šuljicu, no što sam starija sve više gledam da dizajn šuljica bude što čišći i prozračniji, govori Matea Biršić.
Osim što je naučila sama šivati, mlada poduzetnica je vrsna s fotoaparatom i osjećajem za fotografiju. Matea Biršić sama fotografira svoje šuljice, bira pozadinu, fotografije, a ponekad čak i pozira. Cijeli posao će uskoro prebaciti i na webshop koji će biti još samo jedan u nizu poslova koje obavlja za svoj brend.
- Modeli su uglavnom moje prijateljice ili ja sama, žene različitih građa, visine, oblina i slično. Poanta je u tome da smo sve različite i tako i želim prikazati nosivost šuljica. I baš zato što nemam fizičku trgovinu, smatram da je bitno prikazati krojeve na različitim modelima. Što se Instagrama tiče, to je moje područje i obožavam se baviti osmišljavanjem feeda i estetike. Pokušavam prilagoditi cijelu priču mojoj ciljanoj skupini i vidim da su reakcije pozitivne. Za to mi nikad ne fali inspiracije, rekla je Matea.