Nove generacije imaju svoje dizajnerske favorite i miljenike, a svijet mode posljednjih nekoliko godina slavi autore koji su od luksuznih brendova napravili nešto moderno i cool. Pa je tako Virgilu Ablohu, jednom od najutjecajnijih modnih autora današnjice, uspjelo brendu Louis Vuitton dati street style karakter, a i njegov brend Off-White jedan je od onih koji danas izaziva oduševljenje mnogih 20-godišnjaka diljem svijeta.
Dizajner Demna Gvasalia s Balenciaginim je golemim siluetama pokrenuo čitav trend koji je promijenio naše siluete, a od kuće koja je nekad bila simbol visoke mode uspio je napraviti urbanu priču za mlade cure i dečke.
Slično je s Guccijem, legendarnom kompanijom koja je do dolaska Alessandra Michelea bila simbol luksuznih torbica i glamuroznih dama. Kad je ovaj dugokosi, eklek tični i kreativni lik sjeo na čelo Guccija, brend je okrenuo sasvim novu stranicu u razvoju pa danas tinejdžeri na TikToku rade izazove u ime ovog popularnog brenda.
Matthew M. Williams također je jedan od miljenika mlade urbane ekipe, a prije nekoliko mjeseci preuzeo je kreativno vodstvo modne kuće Givenchy. No od 2015. godine Williams je faca na street style sceni i vlasnik je moćnog brenda 1017 Alyx 9SM. Dakle, baš kao i Virgil, Williams je u luksuznu priču uletio kao već etablirani autor koji će slavnom imenu Givenchy dati auru i karakter modernosti.
Ipak, Virgil već neko vrijeme drži titulu kralja te specifične kombinacije luksuza i street stylea. Nekada je ulična moda bila pojam koji su skupocjeni brendovi gotovo pa prezirali, svatko se držao svog puta i karaktera. I tako su te dvije scene egzistirale paralelno, ulična kao bunt i pojam mlade ekipe koja želi promjene i protiv je korporativnog načina razmišljanja, a ovi drugi kao fino izolirano društvo koje skuplja skupe torbice. A onda je 2018. godine došao Virgil, sjeo na čelo kuće Louis Vuitton, i to muške kolekcije (do njega su muške kolekcije bile uglavnom manje praćene i relevantne nego ženske) i promijenio ploču.
Da stvar bude zanimljivija, u improvizirani showroom postavio je i publiku u obliku 40 centimetara velikih lutkica, koje su neodoljivo podsjećale na Annu Wintour i ostalu modnu svitu. Ova je godina, naravno, pred sve dizajnere postavila žešće prepreke, no Scott je shvatio da, ako nema revije, digitalna prezentacija može biti – što god poželiš. Zato je u potpunosti zaobišao koncept kreacija na reviji te uvidio da modeli i haljine ne trebaju biti ni u ljudskim dimenzijama. Inspiracija raskošne kolekcije bile su glam haljine kojih se ne bi posramilo ni klasično kazalište.
Naravno da takav lik prolazi i kod mlade publike, jer se prilagođava situaciji, kreativan je bez obzira na to što se i kako događalo, a uostalom, prilagodio je svoj izričaj i općenito način oblikovanja odjeće – digitalnom formatu. Da, napravio je on i haljine ljudske veličine, no pažnju koju je dobio ovim formatom predstavljanja mnogo je impresivnija nego da je samo pustio cure pred kameru.
Sada će novi pečat dobiti još jedan fini retro brend – Matthew M. Williams redizajnirat će Givenchy. Još jedna kuća koja nosi ime tradicije i elegancije bit će uvučena u novu eru, pod utjecajem, naravno, ulične mode. Jer, Williams je itekako uspješan dizajner, njegov brend 1017 Alyx 9SM ima tako cool crne, bijele, dekonstruirane, pufaste i inovativne komade, da ga fanovi ulične mode slijede u stopu. Ovaj 34-godišnji Amerikanac, čiji se naziv brenda sastoji od imena njegove kćerkice i datuma rođenja, kao mladić je radio kostime za Lady Gagu, no vlastiti je brend pokrenuo jer je htio predstaviti sebe kao osobu – komentirao je više puta u intervjuima. Upravo je ta osobnost, odnosno moć da se izraze i daju vlastiti pečat svom stilu ono što tinejdžere i 20-godišnjake instinktivno privlači ka ovim modnim brendovima. Ne samo da se radi o kolekcijama koje istražuju, hrabre su, neobične, trendovske, viralne i specifične, već ih rade jednako tako izloženi cool likovi, koji su daleko od onih sramežljivih dizajnera koji bi jedva mahnuli na kraju revije.
Dizajneri koje vole pritom donose vlastiti stil koji je lako i reinterpretirati na neki osobni način. To nije pravilo, već okvir, koji ipak podrazumijeva određenu slobodu kombiniranja i nošenja. Bitna je autentičnost, taj osjećaj da se ekipa dizajnom može igrati, a ne da joj je stil serviran. Zato je total look s piste veliko ne, kombinira se staro i novo, po vlastitom receptu. Mlada ekipa želi nešto posebno, ali osmišljeno od likova koji imaju stav, priču, koji su realni, angažirani, kreativni i ne boje se prijeći neke granice. Baš to što imaju hrabrosti biti drugačiji, izazivati i pomicati barijere, ključno je za njihov dizajn, kao i mladu publiku, željnu neke posebne, svježe energije.