Upoznajte dizajnere za kojima luduje nova generacija: Transformirali su brendove i pridobili mlađu publiku

Gucci, Louis Vuitton i Givenchy neki su od top modnih brendova koji su posljednjih nekoliko godina uspjeli transformirati svoj genetski kod i pridobiti mlađu publiku. Ovo su njihovi glavni protagonisti
Vidi originalni članak

Nove generacije imaju svoje dizajnerske favorite i miljenike, a svijet mode posljednjih nekoliko godina slavi autore koji su od luksuznih brendova napravili nešto moderno i cool. Pa je tako Virgilu Ablohu, jednom od najutjecajnijih modnih autora današnjice, uspjelo brendu Louis Vuitton dati street style karakter, a i njegov brend Off-White jedan je od onih koji danas izaziva oduševljenje mnogih 20-godišnjaka diljem svijeta.

Dizajner Demna Gvasalia s Balenciaginim je golemim siluetama pokrenuo čitav trend koji je promijenio naše siluete, a od kuće koja je nekad bila simbol visoke mode uspio je napraviti urbanu priču za mlade cure i dečke.

Slično je s Guccijem, legendarnom kompanijom koja je do dolaska Alessandra Michelea bila simbol luksuznih torbica i glamuroznih dama. Kad je ovaj dugokosi, eklek tični i kreativni lik sjeo na čelo Guccija, brend je okrenuo sasvim novu stranicu u razvoju pa danas tinejdžeri na TikToku rade izazove u ime ovog popularnog brenda.

Matthew M. Williams također je jedan od miljenika mlade urbane ekipe, a prije nekoliko mjeseci preuzeo je kreativno vodstvo modne kuće Givenchy. No od 2015. godine Williams je faca na street style sceni i vlasnik je moćnog brenda 1017 Alyx 9SM. Dakle, baš kao i Virgil, Williams je u luksuznu priču uletio kao već etablirani autor koji će slavnom imenu Givenchy dati auru i karakter modernosti.

Ipak, Virgil već neko vrijeme drži titulu kralja te specifične kombinacije luksuza i street stylea. Nekada je ulična moda bila pojam koji su skupocjeni brendovi gotovo pa prezirali, svatko se držao svog puta i karaktera. I tako su te dvije scene egzistirale paralelno, ulična kao bunt i pojam mlade ekipe koja želi promjene i protiv je korporativnog načina razmišljanja, a ovi drugi kao fino izolirano društvo koje skuplja skupe torbice. A onda je 2018. godine došao Virgil, sjeo na čelo kuće Louis Vuitton, i to muške kolekcije (do njega su muške kolekcije bile uglavnom manje praćene i relevantne nego ženske) i promijenio ploču.

Virgil, 39-godišnji Amerikanac koji od 2012. godine ima brend Off- White, a do sada je ostvario niz kreativnih projekata i suradnji, a neka od imena na njegovoj impresivnoj listi su Nike, Ikea te umjetnik Takashi Murakami. Doslovno proda u samo par sati sve čega se dotakne – kreativna ekipa luduje za njegovim ironičnim izričajem, a kako i ne bi kad ima taj talent da od obične stvari napravi onu inovativnu, ponekad tako doslovnu i vizualno pristupačnu. Na revijama Off-Whitea šeću cure odjevene u hibride odjevnih predmeta koji izgledaju poput skulptura, njegove hoodice nosili su apsolutno svi cool likovi na sceni, prepoznatljivi žuti remen zarazio je svijet stila, pa sad svi furaju strukirane i stegnute sakoe.

Uz Virgila, paralelno je trendove mijenjao i postao miljenik novih klinaca – njegov vršnjak Gruzijac Demna Gvasalia. U prestižnu Balenciagu došao je prije pet godina i radi njega sad svi furaju velika ramena i ogromne tenisice. Naime, njegova je silueta oduševila mladu publiku, a naravno da su ga znali i od prije – radi street style brenda Vetements. Osnovao ga je s bratom Guramom 2014. godine, no nakon pet godina napustio je obiteljski posao i ostao u kući Balenciaga. U kojoj je napravio ne samo revoluciju u silueti, već i stilskom izričaju, jer njegove velike tenisice, ogromne jakne, čarapa-čizme i slojevite modne formule osvojile su svijet. Raznolikost je i ovdje ključna stavka jer njegove kampanje s likovima koji nema šanse da nekad prije budu manekeni, odjeveni u ogromne jakne i velike hlače, postale su hit preko noći. Kući koja je nekad bila simbol luksuza, Demna je dao urbani štih i brutalno skinuo onaj starinski veo, baš kao što je i Abloh napravio za LV. Momci su, naime, brendove uveli u moderno doba, a mlađarija i novi digitalni nomadi poludjeli su za njihovim kreacijama i modnim glasovima.

Sličan utjecaj već pet godina također ima Guccijev kralj stilske drame Alessandro Michele. Iako je u kući od 2002. godine, 2015. preuzima kreativno vodstvo i u potpunosti redizajnira njegov imidž. Uvodi fini talijanski brend u buntovan, eklektičan, dramatičan i ludo teatralan, a mlada ekipa zaljubljuje se u njegov super retro stil. U prvom planu su i raznolikost te svi mogući kulturni, umjetnički, religijski i ini utjecaji.

Njegov styling, kao i svaki komad posebno, priča je za sebe jer Michele voli pravilo “više je više”. Danas klinci žele izgledati kao bakice i djedice te se na TikToku isfuravaju kao – Guccijev model. Kopaju po bakinu ormaru i nose njezine veste, košulje s velikim ovratnicima i trapezice od poliestera jer tako Michele kaže. Osim toga, upravo je on kreirao neke od najluđih prezentacija posljednjih godina, a moment kad su modeli nosili replike vlastite glave od voska odlično opisuje njegov rad – šokiraj i privuci pažnju. Osim toga, Michele itekako ima smisla za biznis. Nanjušio je da mlade generacije žele nešto retro, nešto cool, drugačije i dramatično te se udaljio od imidža koji je Gucci nekada imao. Napravio je veliki stilski iskorak što se kući uvelike isplatilo.

Još jedan talijanski brend napravio je veliki zaokret na polovici prošle dekade – talijanski Moschino, nekad poznat po istoimenom osnivaču i superkreativnom i ironičnom stilskom kroničaru, zaposlio je Jeremyja Scotta. Ovaj danas 45-godišnji Amerikanac vratio je brendu mladolikost, bunt i izuzetno dobro igranje i poigravanje simbolima suvremenosti i kiča. Na njegovim su se pistama našle ne samo Barbike već i cure u McDonald’s haljinama, razne Marije Antoanete, nacifrane cure iz kasina, a neki je dan, za proljeće 2021., predstavio i reviju kao – lutkarski show.

Da stvar bude zanimljivija, u improvizirani showroom postavio je i publiku u obliku 40 centimetara velikih lutkica, koje su neodoljivo podsjećale na Annu Wintour i ostalu modnu svitu. Ova je godina, naravno, pred sve dizajnere postavila žešće prepreke, no Scott je shvatio da, ako nema revije, digitalna prezentacija može biti – što god poželiš. Zato je u potpunosti zaobišao koncept kreacija na reviji te uvidio da modeli i haljine ne trebaju biti ni u ljudskim dimenzijama. Inspiracija raskošne kolekcije bile su glam haljine kojih se ne bi posramilo ni klasično kazalište.

Naravno da takav lik prolazi i kod mlade publike, jer se prilagođava situaciji, kreativan je bez obzira na to što se i kako događalo, a uostalom, prilagodio je svoj izričaj i općenito način oblikovanja odjeće – digitalnom formatu. Da, napravio je on i haljine ljudske veličine, no pažnju koju je dobio ovim formatom predstavljanja mnogo je impresivnija nego da je samo pustio cure pred kameru.

Sada će novi pečat dobiti još jedan fini retro brend – Matthew M. Williams redizajnirat će Givenchy. Još jedna kuća koja nosi ime tradicije i elegancije bit će uvučena u novu eru, pod utjecajem, naravno, ulične mode. Jer, Williams je itekako uspješan dizajner, njegov brend 1017 Alyx 9SM ima tako cool crne, bijele, dekonstruirane, pufaste i inovativne komade, da ga fanovi ulične mode slijede u stopu. Ovaj 34-godišnji Amerikanac, čiji se naziv brenda sastoji od imena njegove kćerkice i datuma rođenja, kao mladić je radio kostime za Lady Gagu, no vlastiti je brend pokrenuo jer je htio predstaviti sebe kao osobu – komentirao je više puta u intervjuima. Upravo je ta osobnost, odnosno moć da se izraze i daju vlastiti pečat svom stilu ono što tinejdžere i 20-godišnjake instinktivno privlači ka ovim modnim brendovima. Ne samo da se radi o kolekcijama koje istražuju, hrabre su, neobične, trendovske, viralne i specifične, već ih rade jednako tako izloženi cool likovi, koji su daleko od onih sramežljivih dizajnera koji bi jedva mahnuli na kraju revije.

Ove ikone modernosti izuzetno se dobro snalaze i u digitalnom svijetu, a njihove su kreacije tako „instagramične“. Jer, ako nije online, nije se dogodilo. Ako nije pofotkano za neki story ili objavu, ili ako nisu napravili izazov, to uopće nije fora. Promijenio se, naravno, s tim digitalnim nomadima, i način konzumiranja mode jer odjeća je tu da se igraju njome i da od nje stvaraju neki vlastiti karakter i okvir.

Dizajneri koje vole pritom donose vlastiti stil koji je lako i reinterpretirati na neki osobni način. To nije pravilo, već okvir, koji ipak podrazumijeva određenu slobodu kombiniranja i nošenja. Bitna je autentičnost, taj osjećaj da se ekipa dizajnom može igrati, a ne da joj je stil serviran. Zato je total look s piste veliko ne, kombinira se staro i novo, po vlastitom receptu. Mlada ekipa želi nešto posebno, ali osmišljeno od likova koji imaju stav, priču, koji su realni, angažirani, kreativni i ne boje se prijeći neke granice. Baš to što imaju hrabrosti biti drugačiji, izazivati i pomicati barijere, ključno je za njihov dizajn, kao i mladu publiku, željnu neke posebne, svježe energije.

Trendseterice poludjele za cipelama popularnog dućana: Koštaju stotinjak kuna, a izgledaju poput dizajnerskih!
Otkačene tenisice, dizajnerska torba, cool hlače... Ne znamo što nam je bolje u kombinaciji ove stajliš brinete
Kći Kylie Jenner za prvi dan škole nosi ruksak od 77 tisuća kuna, a to nije prva dizajnerska torba u kolekciji dvogodišnjakinje
Pravnica i dizajnerica muškom odijelu: 'Ovo sam odabrala za sastanak, a često kupujem na muškom odjelu'

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".