Pomponi! Već samo njihovo ime zvuči zabavno. Ipak, rijetko tko je mogao pomisliti da će postati najpoželjniji modni dodatak sezone.
Nekada smo ih viđali samo kao privjeske za ključeve, a onda je prije dvije sezone Karl Lagerfeld neodoljivim čupavcima ukrasio torbe Fendi, pa su žene diljem svijeta malene krznene loptice počele nositi na ovom često vrlo “ozbiljnom” asesoaru od vrhunske kože. I kako je vrijeme odmicalo, loptice su postajale sve veće, sve šarenije i općenito raskošnije. Izgleda da je bilo samo pitanje vremena kad će ova mala ludost prerasti u sveopći trend.
Nekad davno pomponi nisu imali tako raskošno ni važno mjesto u modi. Najčešće su se nosili na kućnim natikačama, doduše malo otmjenijima od običnih šlapa – imale su povišenu petu i djelovale elegantno i poprilično seksepilno, posebno kada su se nosile uz fino donje rublje i/ili svilene kućne ogrtače. No, kako su i spavaćice postale haljine i preselile se na ulice, zašto bi pomponi ostali zatočenici unutar četiri kućna zida? Zahvaljujući modi, danas hrabro koračaju gradskim asfaltom, crvenim tepisima i pješčanim plažama. Djeluju tako zaigrano, a cipele ukrašene njima djeluju kao iz neke bajke. A tko ne voli bajke?I
Etablirani dizajneri pripomogli su popularizaciji ovoga trenda. U prvom redu talijanski modni dvojac Dolce&Gabbana, koji je pomponima u svojoj ljetnoj kolekciji inspiriranoj Sicilijom ukrasio sve što se ukrasiti dalo. Od sandala, preko koktel-haljina, šešira, nakita, pa sve to dekadentnih maski za mobitel. Ni drugi dizajneri nisu zaostali, kao ni mnoge manje poznate modne kuće koje su do sada djelovale lokalno, poput nekih grčkih i marokanskih brendova. Sada su došle na svoje te počele distribuirati globalno. Najpoznatije svjetske modne blogerice također su odradile svoj dio posla. Društvene mreže, posebno Instagram koji se smatra najmoćnijom marketinškom platformom kad je riječ o modi, vrvi pomponima u svim bojama i veličinama.
Ovaj trend na prvi pogled djeluje pomalo neozbiljno, ali da su ga zaljubljenici u modu shvatili vrlo ozbiljno, svjedoči i činjenica što su i velike draguljarske kuće pomponima odlučile ukrasiti iznimno skupocjeni nakit načinjen od dragog kamenja i bisera. Pomponi prizivaju bezbrižnost, zaigranost, ljeto i zabavu! Zato i ne čudi što krase i sve ono što nam je potrebno za odlazak na plažu. Bajkovite tunike, kupaći kostimi, udobne sandale, cekeri i slamnati šeširi, raskošan nakit ili pak ukrasi za kosu blago nakovrčanu od soli – sve je u znaku pompona. A kad sunce zađe, meke loptice jednako se dobro uklapaju u elegantniji stajling, na cipele s visokom potpeticom i kožnate torbe.
Treba li pričekati nekoliko slobodnih sunčanih dana, prvi odlazak na plažu ili pak koktel-zabavu uz šarena pića, plesnu glazbu i fantastično društvo? Bilo bi to idealno, ali pomponi se dobro snalaze i na gradskom asfaltu, pa čak i u poslovnom okruženju (barem kao privjesak za ključeve ili torbicu). Uostalom, sjetimo se onog početka s papučama... Mogu biti i vrlo skromni, ako baš moraju, no to sigurno nije poruka koja dolazi s modne scene.