Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je u dobi od 91. godinu "okružen svojim voljenima", priopćila je danas njegova tvrtka. Modni dizajner neko je vrijeme bio bolestan te je zbog bolesti bio prisiljen odustati od revija svoje grupe na milanskom Tjednu muške mode u lipnju, a to je bilo i prvi put u karijeri da je propustio jedan od svojih modnih događaja.
Modni velikan nedavno je predstavio još jednu svoju kolekciju, tko zna koju u nizu. Poklonio se publici u Parizu, na tjednu Visoke mode, koja je oduševljeno pljeskala njegovoj Armani Prive kolekciji za jesen 2024. Ovaj modni dizajner bio je jedinstven u svijetu mode, 11. srpnja je proslavio 90. rođendan te time još jednom dokazao da – nije namjeravao stati. Imao je nevjerojatnu kreativnu energiju te želju za radom, njegov je izričaj fina stilska nit od samih početaka, a opet je bio bezvremenski. Jer, kad pogledamo njegove kolekcije od prije, kroz godine, poveznica je očita. Uvijek je nekako uspijevao uskladiti moderno s vlastitim smjernicama, balans je bio kreativan, lijepo oblikovan.
Giorgio Armani rođen je 11. srpnja 1934. godine u Piacenzi u Italiji, u skromnoj obitelji. Njegov otac bio je zaposlenik lokalne trgovačke tvrtke, dok je majka bila domaćica. Kao mladić, Armani se zanimao za medicinu te bez problema upisao na Medicinski fakultet Sveučilišta u Milanu. Međutim, nakon tri godine odlučio je napustiti studij i posvetiti se modnom dizajnu.
Modnu karijeru započeo je 1957. godine kao asistent fotografa i stilista u milanskoj robnoj kući La Rinascente. Godine 1964. pridružio se timu modne kuće Nino Cerruti, gdje je ušao u dizajn muške odjeće. Naime, Cerutti, tada super slavan modni autor i čarobnjak za tkanine, kako su ga zvali, dao je Armaniju zadatak da napravi nešto mekše odijelo, koje bi bilo manje kruto i udobije, naveo je dizajner u svojim memoarima koji su objavljeni prošle godine. Posvetio se zadatku i osmislio sako koji se 'giba poput kardigana i ima lakoću košulje', kako je sam izjavio.
Godine 1975., potaknut željom da stvori vlastiti brend, zajedno sa svojim partnerom Sergiom Galeottijem, konačno je osnovao tvrtku Giorgio Armani S.p.A. Njegova prva kolekcija muške odjeće odmah je privukla pažnju javnosti, medija, ali i poslovnog svijeta koji je konačno dobio odijelo koje nije tako kruto i seriozno. No, nema čekanja i uživanja u slavi, jer već sljedeće godine osmislio je i svoju prvu kolekciju ženske odjeće.
Armanijeva minimalistička estetika, koja je uključivala jednostavne, ali sofisticirane linije i neutralne boje, brzo je postala popularna. Naravno, muška publika posebno ga je obožavala, redizajnirao je odijelo i dao mu specifičnu mekoću, a opet zadržao eleganciju. Hollywood je također igrao ključnu ulogu u njegovom usponu - odijela koja je nosio Ricard Gere u sada već legendarnom filmu 'Američki žigolo' (1980.) donijele su mu izuzetnu reklamu.
Tijekom 1980-ih i 1990-ih, proširio je biznis, pokreće Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange... 2005. pokreće Armani Privé, luksuznu liniju Visoke mode čije kolekcije predstavlja na pariškom Haute couture tjednu. Također je ušao u svijet parfema, dodataka, namještaja i hotelske industrije, čime izlazi iz okvira modnog dizajna te stvar luksuzni brend, koji ima globalni utjecaj. Postaje lifestyle brend koji donosi sve elemente za luksuzan život, od odjeće i šminke do namještaja i interijera.
Njegov rad redefinirao je poslovnu modu i uveo novi standard elegancije i profinjenosti. Poznat je po svojoj predanosti kvaliteti, pažnji prema detaljima i sposobnosti da ostane relevantan kroz desetljeća promjena u modnoj industriji. I dalje osobno radi sve kolekcije, nije kao mnogi drugi kreativan posao vlastite kompanije prepustio nekom drugom.
- Znam da bih mogao počivati na lovorikama u ovoj fazi svoje karijere, no uživam u izazovima – izjavio je u jednom od nedavnih intervjua.
U svojim memoarima, Armani je naglasio i priznanje timu koji radi s njime, ali i klijentima koji već godinama vjeruju njegovoj viziji.
Kroz desetljeća rada utjecao je na stvaranje čitave scene – danas imamo niz brendova koji donose luksuzni minimalizam, a dizajnerski otac svima njima je upravo Giorgio Armani.
Armanija su mnogi zvao i Kralj Giorgio, a razlog tome je što je dizajner bio poznat po tome što je nadgledao svaki detalj svoje kolekcije i svaki aspekt svog poslovanja, od oglašavanja do namještanja frizura modela dok su izlazili na pistu.
Tvrtka je objavila i da će tijelo poznatog dizajnera u subotu i nedjelju biti postavljeno u Milanu, a sprovod će biti u krugu najbližih.
U nedavnom opsežnom razgovoru s Financial Timesom, Giorgio Armani, osnivač i jedini vlasnik grupacije potvrdio je da se plan nasljeđivanja temelji na mirnom, etapnom prijenosu ključnih zadaća ljudima s kojima je godinama gradio estetski i poslovni jezik kuće.
'Moji planovi za nasljeđivanje sastoje se od postupnog prijenosa odgovornosti koje sam oduvijek nosio na one koji su mi najbliži… poput Lea Dell’Orca, članova moje obitelji i cijelog radnog tima', rekao je Armani, naglasivši kako želi ‘organsku smjenu, a ne trenutak puknuća’. Takvo pozicioniranje uklapa se u njegovu dugogodišnju praksu čuvanja neovisnosti brenda i centraliziranog odlučivanja, ali i podjele operativnih tereta unutar čvrsto povezanog kruga suradnika.
Pantaleo (Leo) Dell’Orco, šef muškog dizajna i dugogodišnja desna ruka, istaknut je kao ključni operativni oslonac u sljedećoj fazi, što potvrđuje i recentno jačanje njegove uloge u muškim linijama te u koordinaciji estetske konzistentnosti kroz portfelj brenda. Uloga obitelji, koja je već godinama prisutna u upravljačkoj i vlasničkoj strukturi, ostaje integralna, pri čemu Armani zadržava potpunu vlasničku kontrolu nad grupom, što je rijetkost među globalnim modnim kućama te veličine. Grupa je 2024. ostvarila prihod od 2,3 milijarde eura, dodatno osnažujući tezu da se tranzicija planira s pozicije financijske stabilnosti, a ne potrebe.