Tihana Harapin Zalepugin nezaobilazno je ime hrvatske modne scene – bivša manekenka, modna agentica, producentica i edukatorica, zaslužna je za karijere niza naših misica, ljepotica, modela, manekenki. Uživo ova 73-godišnjakinja djeluje krhko i nježno, no kroz razgovor i komunikaciju osjeća se ta njezina upornost, staloženost i svojevrsna jasnoća percepcije života. Pomaže i pomogla je mnogim manekenkama, stvorila njihove karijere, jer Tihanina modna agencija bila je odskočna daska brojnim danas poznatim modelima.
Njezina modna i ujedno životna priča počinje kad se, kao mlada, krajem šezdesetih godina, iz rodnog Varaždina preselila u Zagreb kako bi upisala studij ekonomije. Iako je diplomirala u roku, ljubav prema modi bila je sve jača. „Moda me fascinirala puno više od tablica, stoga sam oduvijek pronalazila način kako bih izrazila vlastiti stil. Mama jednog prijatelja šivala mi je odjeću po mojim idejama, ali uvijek sam sanjala o tome da mogu samo ući u trgovinu i kupiti ono što mi se sviđa“, prisjeća se.
Nakon diplome, jedan slučajan susret postao je početak njezine karijere – naime, upoznala je slavnog producenta Branka Lustiga, koji ju je spojio s Miljenkom Čičkom, tadašnjim vlasnikom modne agencije Modra. „Branko je sugerirao Miljenku da me zaposli kao organizatoricu u agenciji. I dok sam radila iza kulisa, klijenti su me sve češće pitali: 'Zašto ti ne nosiš revije?' Tako je sve počelo“, prisjeća se s osmijehom.
Sedamdesetih godina hrvatska modna scena imala je samo dvije modne agencije – Modru i Udruženje manekena Hrvatske, koje je vodila Regina Jäger. „Toliko sam zavoljela modeling da sam se snalazila kako sam znala i umjela. Lagala sam za visinu – govorila sam da imam 170 cm, a zapravo sam bila malo ispod toga. Snimala sam kataloge, modne spotove… sve što je moglo pomoći da se probijem“, iskreno priznaje.
U to vrijeme posla je bilo i previše – Tihana je svojom ljepotom krasila brojne kataloge i modne kampanje, a uz to joj je veliko zadovoljstvo pričinjao i shopping. Kaže da i danas voli modu, kupovati, obožava taj ushit kad pronađeš baš ono što želiš. No ujedno voli sve imati pod kontrolom – kao horoskopska Djevica, kaže, ima naglašenu notu organiziranosti na svim područjima života.
Organizacija na izborima za Miss svijeta bila je doista na visokoj razini, prisjetila se. Naime, osiguranje je bilo vrlo ozbiljno – svaka je djevojka bila pod budnim okom brojnih zaštitara. Gdje god bi se kretale, bili su uz njih. Ni u jednom trenutku nismo bile prepuštene same sebi, sve je bilo iznimno profesionalno i strogo organizirano. Izbori su, naravno, održavani na divnim lokacijama, kao što su Sejšeli i Sun City u Južnoj Africi.
"Djevojkama sam uvijek naglašavala koliko je važno poštovati državu domaćina. Bilo da je riječ o izboru za Miss svijeta ili nekom drugom međunarodnom događanju, važno je znati gdje si došao, kakva je kultura, običaji, način ophođenja. Uvijek sam ih učila da se trebaju prilagoditi, da budu pristojne, otvorene i s poštovanjem prema svima. Ponekad sam ih znala podučavati i osnovnim manirama koje su bile specifične za tu zemlju", navela je.
No, naravno, ona djevojke zapošljava kada su one u „tricky“ razdoblju, jer pubertet nipošto nije jednostavan.
„Dakle, jedan od ključnih trenutaka je samo sazrijevanje, zato je potrebno pustiti da se to prirodno dogodi i ništa ne ubrzavati“, ističe. Kaže da su ključni visina, vitkost i simetričnost izgleda, no to je tek dio priče. Neke djevojke imaju „ono nešto“, osvoje prostoriju čim uđu u nju. Takve su, kaže, rođene za poziranje – one odmah osvajaju i imaju nešto u sebi.
Mnogi je poznaju i kao zvijezdu street style rubrika, jer iako se brine o karijerama „iza kamere“, Tihana je ipak sjajan uzor i jedan od autentičnih likova na našoj sceni – od nje se može puno toga naučiti o stilu. Naime, kroz godine ga je itekako izgradila; danas je prepoznajemo po crnoj avangardi koja joj pristaje fantastično.
Na granici s klasikom, njezin je stil oličenje elegancije – na njezin specifičan način. Crna kod nje nipošto nije monotona, već pravo modno igralište kojemu se svakodnevno vraća. Hibridna formula postala je njezin zaštitni znak, a od elemenata tu je vječito zanimljiva – asimetrija.
“Obožavam asimetrične krojeve, a crna mi dopušta da se igram s akcentima u drugim bojama – baš kao prava Djevica. Možda sam dosadna s crnom, ali nikad s krojevima. Uz crnu ili bijelu odmah znam koje ću cipele, torbu ili nakit odabrati”, otkriva.
Godine 2019. organizirala je veliki party povodom proslave 20 godina uspješnog rada njezine modne agencije Talia Model. Među gostima su se našli brojni suradnici, dizajneri s kojima je godinama radila te i dalje radi.
Pročitali ste dio velikog intervjua objavljenog u magazinu DIVA MOMENTS, koji možete pronaći na kioscima cijelo ljeto.