Nakon desetljeća dominacije mini suknji koje su slavile slobodu pokreta, mladenački duh i nesputanu ženstvenost, modna se scena polako vraća dužim, elegantnijim krojevima. Rub se spušta, a zajedno s njim smiruje se i tonalitet ženstvenosti koja postaje više profinjena, zrelija i ne tako naglašena.
Midi i maksi suknje više nisu rezervirane za ured ili posebne prigode, one su danas dio svakodnevice, nose se s tenisicama, blejzerima, pa čak i oversized puloverima. I dok njihova duljina sugerira skromnost, u pozadini se zapravo krije itekako za društvo važna modna poruka koja nadilazi stil, a to su povratak jednostavnosti, udobnosti i novog pogleda na moć ženstvenosti.
Na modnim pistama posljednjih tjedana mode minica se povukla, a duže suknje preuzele glavnu riječ. Calvin Klein i Stella McCartney uvjerljivo su pokazali da uredski kostim sa suknjom može biti itekako cool.
U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:
U Coachu i kod Loro Piane, vunene plisirane suknje krojene ispod lista djeluju gotovo monaški, dok Rick Owens u kolekciji za jesen/zimu 2025. donosi svoju verziju gotičke, poderane midi suknje.
Čak je i Anthony Vaccarello u kolekciji za Saint Laurent odustao od golog izgleda, predstavivši suknje olovka kroja u kombinaciji s visokim ovratnicima. U nekim su slučajevima rubovi toliko dugi da gotovo dodiruju podij.
Balenciaga u sezoni Pre-Fall 2025. reinterpretira maksi suknju kao novu trenirku, kombinirajući je s tehničkim jaknama i sweatshirtima. Taj brend ionako čeka veliki makeover, nakon odlaska Demne i dolaskom Picciolija.
Ann Demeulemeester i Chloé idu u boho smjer: kod prve nalazimo vještičaste slojevite suknje od šifona i kože, a kod druge romantične i retro inspirirane krojeve.
Haute couture kuće također regiraju te Schiaparelli donosi strogi kostim inspiriran uniformom iz 1931. pod nazivom “Wooden Soldier”, a Chanel predlaže suknje kombinira s čizmama iznad koljena.
Dizajneri sve češće posežu i za retro siluetama. Gucci evocira Jackie Kennedy s klasičnim kostimima, Fendi donosi suknje ispod koljena koje podsjećaju na sofisticirani rimski stil. Celine i Valentino reinterpretiraju krug-suknje iz 1950-ih točkasto razigrano, dok Jacquemus svoju seljačku uniformu nadopunjuje rustikalnim krojem suknje.
Miu Miu je uveo midi suknju, a to znači ozbiljan "shift", jer ipak to je brend koji je vratio minicu na tron, pa je tako može i "srušiti".
Ni inače "razigrani" brendovi nisu ostali imuni, Versace u kolekciji SS25 donosi traper i metalik suknje koje padaju ispod koljena, a Dolce & Gabbana pokazuje nešto suzdržaniju verziju svoje klasične siluete.
U muškoj modi, Comme des Garçons Homme Plus donosi dekonstruiranu “suknju verziju” cargo hlača, dok Andreas Kronthaler za Vivienne Westwood ostaje vjeran rodno neutralnim, asimetričnim i ponekad kiltnim krojevima.
Duljina rubova više nije samo stvar estetike, već odraz šireg društvenog ozračja. Teorija poznata kao Hemline Index povezivala je duljinu suknji s ekonomskim usponima i padovima, no danas duže suknje upućuju i na promjenu kulturnih i političkih vjetrova. Povratak tradicionalnijih vrijednosti, rast interesa za takozvanu „modest fashion“ estetiku te sve veći fokus na inkluzivnost i funkcionalnost oblikuju garderobu prilagođenu široj demografskoj slici.
Duže suknje tako postaju simbol novog realizma, promišljenog, mirnijeg i manje dramatičnog pogleda na stil. Naime, dužina suknje nije neki broj, već ozbiljno pitanje stava. A moda ponovno tiho govori o svemu što se mijenja oko nas i u našim životima te načinu na koji promišljamo sebe, vlastito tijelo te općenito njegovo izlaganje javnosti.