Kad je riječ o javnoj raspravi o stilskim odabirima, Sydney Sweeney nije novakinja. Samo ove godine našla se u središtu brojnih razgovora zahvaljujući svemu – od svoje kampanje za traperice American Eagle i niza upečatljivih crvenih izdanja, do odvažne prozirne haljine, party looka inspiriranog Britney Spears te neočekivanog modnog omaža Marilyn Monroe. Svaki od tih trenutaka izazvao je val komentara, analiza i tumačenja, često daleko izvan same mode. Ljudi su se pitali što glumica “zapravo poručuje” i pokušavali odgovore pronaći u njezinoj garderobi. Uostalom, moda je oduvijek bila politička, posebno kada je riječ o ženama u javnom prostoru.
U intervjuu prošlog mjeseca, Sweeney je priznala da ju je kontroverza oko viralne kampanje za traperice iskreno iznenadila. „Snimila sam reklamu za traperice“, rekla je za GQ. „Volim traperice. Sve što nosim su traperice. Doslovno sam u trapericama i majici svaki dan svog života.“ Ono što je za nju bio jednostavan, osobni modni izbor, za dio javnosti pretvorilo se u poligon za rasprave o skrivenim porukama i interpretacijama koje, kako kaže, nikada nisu bile njezina namjera.
Kako se reakcije nisu smirivale, dodatno je pojasnila svoj stav u izjavi za People. „Ne podržavam stavove koje su neki ljudi povezali s kampanjom. Mnogi su mi pripisali motive i etikete koje jednostavno nisu istinite. Svatko tko me poznaje zna da uvijek pokušavam okupiti ljude. Protiv sam mržnje i podjela.“ Upravo ta potreba da se oglasi označila je promjenu u njezinu dosadašnjem odnosu prema medijskim kritikama.
„U prošlosti sam zauzela stav da nikada ne odgovaram ni na negativne ni na pozitivne napise u tisku, ali nedavno sam shvatila da je moja šutnja o ovom pitanju samo proširila jaz, a ne zatvorila ga“, nastavila je. „Zato se nadam da će nova godina donijeti više fokusa na ono što nas povezuje, a ne na ono što nas razdvaja.“ Tim riječima Sweeney je jasno dala do znanja da želi preuzeti kontrolu nad vlastitim narativom, umjesto da ga prepusti tuđim tumačenjima.
Sličnu je temu dotaknula i u intervjuu za naslovnicu Varietyja, gdje je govorila o etiketi holivudskog “seks simbola” koja joj se sve češće lijepi nakon niza golih i provokativnih pojavljivanja na crvenom tepihu. „Glumim mnogo vrlo kontroverznih likova i mislim da mnogi ljudi misle da me poznaju, ali zapravo me ne poznaju“, rekla je. „Kad ljudi kažu: ‘Ona je seks simbol’ ili ‘ona se tome naginje’, ja odgovaram: ‘Ne – samo se osjećam dobro, radim to za sebe i osjećam se snažno.’“
Dodala je i poruku koja jasno objašnjava zašto njezini modni izbori izazivaju toliku pažnju: „Nadam se da mogu inspirirati druge žene da budu samouvjerene i da pokažu ono što imaju, ako to žele. Ne bismo se trebale ispričavati, skrivati ili prekrivati zato što se želimo osjećati dobro u vlastitoj koži.“
U tom kontekstu, 2025. godina bila je za Sydney Sweeney mnogo više od niza upečatljivih outfita. Bila je to godina u kojoj se moda pretvorila u prostor rasprave o slobodi izbora, percepciji ženskog tijela i granici između osobnog stila i društvenih projekcija. U nastavku donosimo pregled 15 njezinih najkomentiranijih modnih izdanja godine – onih koji su potaknuli najviše reakcija i jasno pokazali zašto se o Sydney Sweeney ne govori samo kao o modnoj ikoni, već i kao o simbolu suvremenih kulturnih rasprava.
Započevši 2025. sa stilom, Sweeney je naglasila siluetu spuštenog struka svoje uske crne Ferragamo haljine luksuznom krznenom bundom iste marke, dijagonalno prebačenom preko ramena. Dodala je Chloé torbicu-narukvicu i Stella McCartney čizme za izlazak u New Yorku.
Sweeney je proslavila padajući snijeg u zimsko-bijeloj odjeći, šetajući ulicama New Yorka u Burberry kaputu s ovčjim obrubom.
Na CinemaConu, Sydney se odlučila za haljinu s korzetom i spuštenim strukom marke Wiederhoeft. Dizajnirana s ugrađenim remenom, haljina boje slonovače bila je iz kolekcije brenda za proljeće/ljeto 2025.
Na Met Gali 2025. godine, zvijezda je odala počast holivudskoj zvijezdi Kim Novak, poznatoj po svojoj kultnoj ulozi u Hitchcockovom trileru Vertigo iz 1958. godine. Njena šljokičasta haljina Miu Miu, dizajnirana sa zavjesama od perličastih resa i kružnim izrezom na prsima pričvršćenim skulpturalnom rozetom, podsjećala je na sličan komad koji je Novak nosila u filmu Legenda o Lylah Clare 1967. godine.
Prihvaćajući staroholivudski glamur na njujorškoj premijeri filma Echo Valley, Sweeney je angažirala Veru Wang za ovu posebno dizajniranu balsku haljinu s dekolteom bez naramenica u obliku srca, nabranim peplumom i voluminoznom suknjom.
U Londonu na premijeri filma Echo Valley, Sydney se naslonila na Pepeljugin sanjivi princezin stil, oduševljavajući u posebnoj ledeno plavoj Miu Miu haljini s križnim topom i dugim šlepom.
Na proslavi nakon vjenčanja Jeffa Bezosa i Lauren Sánchez, glumica je nosila boudoir haljinu po narudžbi koju je izradila Galia Lahav. Odjevni predmet, simbol mračne romanse, sadržavao je korzet s dekolteom u obliku srca s čipkom i baskijskim strukom, plus peplum od tila i prozirnu čipkastu suknju.
Za svoj 28. rođendan, Sweeney je uzela primjer od Britney Spears i odjenula identičnu metalik srebrnu mini haljinu s lančanim oklopom koju je pop pjevačica nosila na fotografiranju za svoj album Circus 2008. godine. Odjevni predmet preuzet je iz kolekcije The Blonds za proljeće/ljeto 2009.
Na Londonskom filmskom festivalu, zvijezda se pojavila u haljini Alexandera McQueena po mjeri. Dizajnirana od ružičaste svile i čipke, haljina je sadržavala dvije haljine u jednoj: mikro haljinu s korzetom krojenu po mjeri i prozirnu volančićastu haljinu ispod.
Na filmskom festivalu SCAD Savannah, Sweeney je nosila malu bijelu haljinu koja je bila jednako seksi koliko i anđeoska. Odjevni predmet Stelle McCartney imao je siluetu na jedno rame i naglašene bokove, prekrivene komadima prozirne, bijele tkanine.
Sydney je gotovo slomila internet ovim metalik, prozirnim dizajnom Christiana Cowana, koji je nosila na Varietyjevom događaju Power of Women, dajući svoj vlastiti smjeli pristup trendu gole odjeće.
Na GQ-ovoj zabavi za Muškarac godine, glumica se vratila u 90-e s potpunim grunge izgledom, izgrađenim oko baršunaste haljine iz Versaceove kolekcije jesen/zima 1995. i odgovarajuće ogrlice.
Prihvaćajući svoj nadolazeći projekt The Housemaid, Sweeney je prvi dan prosinca provela odjevena u krvavo crveno. Jedan od njezinih dnevnih izgleda uključivao je ovu Patou mini bubble suknju i odgovarajuću kratku jaknu.
Izlazeći na njujoršku projekciju filma The Housmaid, blistala je u pripijenoj haljini Miu Miu, u cijelosti prekrivenoj prozirnim kristalima.
Na premijeri svog filma The Housmaid u Los Angelesu, Sweeney je oponašala Marilyn Monroe svojom glamuroznom verzijom kultne bijele haljine zvijezde. Haljina, koju je posebno dizajnirala Galia Lahav, imala je korzet i dekolte na rame, plus lepršavu suknju do poda podstavljenu krznom.