Svijet kako ga vidi Mykita

Avangardni dizajn i inovativna tehnologija Mykitinim naočalama osigurava poseban status među zaljubljenicima u modu. A sve je počelo 2003. u jednom berlinskom vrtiću kojem brend zahvaljuje na imenu. Ma kako japanski zvučalo...
Vidi originalni članak

Naočale više nisu samo potreba.  Njihova primarna funkcija, izoštravanje vida ili zaštita očiju od sunca i dalje je važna, no one su sada i modni detalj koji pomno biramo; moraju lijepo izgledati i savršeno pristajati. S vremenom su „pepeljarke“ otišle u povijest, a tržište je preplavio vatromet boja, oblika i materijala. Na vrhu vala koji nosi taj trend jesu Mykita naočale. One nisu samo sinonim za kvalitetu; kod Mykite jednako važnu riječ vodi dizajn, pa dizajn i opet dizajn.

Brend su pokrenula četvorica prijatelja ne tako davne 2003. Moritz Krueger, Philipp i Daniel Haffmans i Harald Gottschling osnovali su kompaniju u Berlinu želeći promijeniti način izrade naočala koji se nije mijenjao posljednjih stotinu godina. Željeli su naočale manjeg volumena i s manje dijelova, a inspiraciju su pronašli u origamiju, japanskoj tehnici savijanja i slaganja papira. Dok su Japanci na taj način radili male skulpture labudova i zmajeva, četvorka je to željela prenijeti na naočale, što je ujedno bila i polazišna točka za prvu kolekciju.

No, to nije jedina stvar koja povezuje ovaj izvorno njemački brend s Dalekim istokom. Mnogi misle kako brend nosi japansko ime, no nisu u pravu. Ime je nastalo od skraćenice njemačke riječi kindergarten, “kita”, što znači dječji vrtić. Prvi ured kompanije nekad se nalazio na mjestu gdje je bio dječji vrtić, te je skraćenici riječi dodano “my”. Zbog zbunjujućeg imena dvije godine poslije uz njega su stavili „handmade in Berlin“. Ipak, prva prezentacija održana je na velikoj izložbi u Tokiju. Nakon toga naočale su osvojile i Hollywood, pa su ih tako i brojne zvijezde uvrstile u svoju kolekciju.

Vole ih svi – od ikone stila Sarah Jessice Parker do najpoznatijeg para na svijetu Brangeline. Istraživanje tržišta pokazalo je kako ih obožavaju svi uzrasti, od 15-godišnjaka do 80-godišnjaka, a ono što fascinira nije samo dizajn nego cjelokupna filozofija brenda. Njemačka preciznost došla je do izražaja. Mykita naočale nastaju u Berlinu, u povijesnoj građevini iz 1902. i nekadašnjoj tvornici pisaćeg pribora Pelikan Haus, a svaki se dio izrađuje manufakturnim načinom.

Revoluciju u optičku industriju unijeli su izrađujući ih od nehrđajućeg čelika, u dizajnu koji ne sadrži vijke i zglobove nego je izrađen u jednom komadu. Takva je bila prva kolekcija Collection No1 2004., a ni sljedeće kolekcije nisu bile ništa manje inovativne. Od ultratankih okvira, uporabe prirodnih materijala do novog materijala “mylon” baziranog na poliamidima koji je kompanija predstavila 2010. Novim materijalom ne stvaraju se viškovi te se može reciklirati, a zbog svoje iznimne lakoće termalnim procesom može se postići svaki oblik i najfiniji detalji.

No dosta s tehničkim detaljima. U dvanaest godina postojanja, Mykitine naočale postale su i statusni simbol i modni statement. Uz fantastičan raspon boja i dizajna, od klasičnih, avangardnih, pa sve do statement okvira, lako je biti neodlučan pri izboru – čak i one najjednostavnije neodoljive su. Ove godine Mykita je napravila i liniju za djecu s četiri unisex modela dioptrijskih i tri sunčanih naočala. Njezina edgy estetika dodirnula je i najmlađe, a kolekciju je pratila zanimljiva kampanja u kojoj su obrisi motiva iz prirode preslikani na vizuale šarenih boja.

Dobitnici mnogih nagrada za dizajn i inovacije dosljedni su i pri uređivanju interijera svojih trgovina. Šezdesetak prodajnih prostora diljem svijeta svuda izgleda jednako. U minimalistički uređenom interijeru dominira bijela boja s pokojim crnim komadom namještaja, a naočale uredno izložene duž zidova dolaze do punog izražaja.Kreativnost i filozofija brenda svidjele su se i francuskoj modnoj kući Maison Margiela poznatoj po nekonvencionalnom pristupu modi te su 2009. zajedno na tržište izbacili kolekciju sunčanih naočala.

Godine 2013. surađivali su i s modnim dizajnerom hrvatskog porijekla Damirom Domom čije kreacije nose Rihanna, Lenny Kravitz te mnoge druge zvijezde. Luksuzni retrookviri u kolekciji sunčanih naočala za muškarce izrađeni su od nehrđajućeg čelika, dok gornji sloj čine zlato, platina i grafit, a avangardni minimalizam provlači se i kroz ovu suradnju. Jedan od osnivača, Moritz Krueger, izjavio je za portal WWD kako su ljepota i tehnologija teme kojima se bavi kompanija.

Nije ni čudno što su svojim modernim, pomalo futurističkim pristupom stekli strastvene poklonike diljem cijelog svijeta.

 

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".