Ova godina definitivno nije bila još jedna u nizu modnih godina o kojima će se pričati. Turbulentne promjene i nepredvidljivi trendovi potresali su nas iz dana u dan, mjeseca u mjesec – a znamo svi da je ova godina zapravo trajala nekoliko godina s obzirom na to da smo većinu vremena proveli u toplini vlastitog doma. Pandemija nije samo transformirala modu već na neki način i naše želje i potrebe.
Odlučili smo biti socijalno aktivniji pa smo tako podržavali brendove koji javno podupiru #blacklivesmatter, a u godini američkih izbora jedva smo dočekali ogrlicu Michelle Obama na kojoj je jasno i glasno pisalo VOTE. Da, preživjeli smo bez crvenih tepiha – a sve što imamo pokazivali smo na društvenim mrežama.
Pa na neki način „očajni“ od silnog boravka doma, pokrenuli smo #pillowchallenge i time učinili uslugu poznatim brendovima da lansiraju još remenja. Da, oni uvijek pronađu način kako profitirati, bez brige. Vintage i second hand su i ove godine samo proširili klub obožavatelja, nastavili smo hodati čvrsto po zemlji i zapravo tek u ovoj godini počeli živjeti sve one poruke o preživljavanju kojima smo se često ponosili na našim odjevnim predmetima.
Maska je postala najprodavaniji i najtraženiji „modni“ dodatak, a bok uz njoj provukla se i trenirka čija je potražnja porasla za više od 100%. U ovoj ludoj godini, moda je postala i pomalo mistična pa smo tako ponosno nosili i majice s horoskopskim znakovima. Met Gala doživjela je svoje online izdanje zahvaljujući trendu koji je pokrenuo Vogu, a Instagram je preplavio #MetGalaChallenge.
Zahvaljujući tom hashtagu mnogi su objavljivali kako bi se oni odjenuli za ovaj najvažniji modni događaj godine. Televizijske serije dale su svoj obol situaciji pa je zahvaljujući Emily in Paris prodaja Kangol bucket šešira porasla rapidno, a zbog Michaela Jordana i dokumentarnog filma u produkciji Netflixa ponovno je porasla prodaja Nike Air tenisica i općenito košarkaške mode.
Naslovnicu Sports Illustrateda prvi put je krasio/la transrodni model Valentina Sampaio, a ono što se posebno transformiralo ove godine je gender neutral moda. Tu lavinu je pokrenuo Gucci MX, Converse, ali i Beyoncé sa svojom linijom Ivy Park za Adidas. Upravo taj trend očekuju da će naveliko zaživjeti u 2021. godini. No, najutjecajnije zvijezde zbog kojih smo kupovali i guglali ove godine, ali i kopirali stil redom su:
Harry Styles
Baš zbog njega u 2020. guglali smo i lubenice a za sve je kriv njegov hit „Watermelon Sugar“. No, nije to jedina stvar koju je Harry pokrenuo. Uz to što je proglašen najstylish osobom 2020. godine, 26-godišnji pjevač prvi je muškarac koji se u 127 godina dugoj povijesti magazina Vogue pojavio na naslovnici. – Odjeća je tu za zabavu, eksperimente i igru s njom. – Kad zaboravite da postoji odjeća za muškarce i postoji odjeća za žene, kad uklonite sve barijere, otvarate cijelu jednu arenu u kojoj se možete igrati – rekao je Harry čija je modna era vladavine očito tek počela.
Beyonce
Svaka godina je njezina godina, a u ovoj neki su trljali ruke zbog njezina odabira! Nakon što se pojavila u trikou s detaljima polumjeseca s potpisom Marine Serre, pretraga za ovom francuskom dizajnericom skočila je za nevjerojatnih 426 posto.
Kim Namjoon
K-Pop i dalje vlada svjetskim top-listama! Nakon što je najpoznatiji član korejskog pop benda BTS snimljen u bijeloj dolčeviti s jaknom iste boje, potražnja za sličnim komadima narasla je za nevjerojatnih 67 posto, a zahvaljujući Gucci kravati, poznati talijanski brend povećao je prodaju istih za 28%.
Alexandria Ocasio-Cortez
Govor koji je ova američka političarka održala na temu seksizma u Kongresu rezultirao je time da je crveno odijelo koje je nosila doslovno planulo. Na taj način smo samo potvrdili ono što već odavno znamo – političari imaju itekakav utjecaj na modu.
Travis Scott
Otac malene Stormi koju je dobio u vezi s Kylie Jenner, američki reper u ovoj je godini dogovorio suradnju s poznatim sportskim brendom Nike i na taj način im osigurao rast prodaje za 128%. A kao da mu to nije dovoljno, kumovao je i porastu prodaje McDonald’s burgera Cactus Jack kojeg je na jedan način i osmislio.
Paul Mescal
Glumac iz najnovije BBC tv-opsesije Normal People, Irac Paul Mescal popularizirao je kratke hlačice zbog kojih je njihova prodaja skočila, ali i tanki lančić oko vrata koji čak ima i vlastiti Instagram profil.
Lizzo
Charli D'Amelio
Tik Tok zvijezda je ove godine posjetila Pradin show u Milanu i doslovno kumovala tome da se mala roza torbica koju je nosila zavoli u sekundi. Statistički gledano, posjet Pradinim stranicama povećao se za 90% u roku 24 sata. To zapravo i ne čudi jer na društvenim mrežama je prati više od 70 milijuna ljudi pa tako kada se pojavi u crop topu – znamo što će se nositi sljedeće sezone!
Kate Middleton
Zahvaljujući samo jednom Zoom javljanju u program BBC-ja, vojvotkinja od Cambridgea zaludjela je svijet do te mjere da je majica s breton prugicama koju je nosila tom prigodom rasprodana u sekundi! Njezin modni stil s godinama je postao toliko istančan da vrlo rijetko griješi s odabirom odjeće, obuće i modnih dodataka.
Chiara Ferragni
Talijanka koja je zahvaljujući upornosti te pohađanju svih važnih i manje važnih događanja diljem svijeta postala svojevrsna modna ikona. U prijevodu rečeno, prava it djevojka novog milenija. Dobar nos za biznis upecao joj je i vizualno atraktivnog repera Fedeza! Njihova ljubavna bajka na prvu je zaludjela čitavu Europu, a onda je rezultirala megavjenčanjem, ubrzo i njihovim nasljednikom Leom – s kojim u paru, barem na Instagramu, djeluju doista idilično! A sada su još u iščekivanju i svoje prve kćeri. Zbog suradnje s brendom Champion – Chiara je kumovala tome da se online potraga za navedenim brendom poveća za nevjerojatnih 108%. A uz to pridonijela je i popularnosti krznenih papuča LV i kućne haljine Versace.
Doris Vukšić doktorica je komunikacijskih znanosti koja radi na promociji hrvatskih inovatora i startupova te zvijezda naslovnice Dive za prosinac