Švicarci su mi slali uzorke pozornice, a da ohrabrim Emiliju na kratku kosu, ošišala sam se i ja!

Snježana Vego otkriva da je radila je sve outfite za članove benda, no prije je saznala njihov detaljni protokol na Eurosongu u Švicarskoj te 1989. godine. Godinu prije, stilizirala je i Srebrna krila za Eurosong
Vidi originalni članak

Naša poznata kostimografkinja i članica ULUPUH-a Snježana Vego prisjetila se kako je to bilo raditi za pobjedničku pjesmu grupe Riva na Eurosongu davne 1989. godine. Utjecajna kostimografkinja, umjetnica i članica ULUPUH-a kroz godine surađuje s niz kazališta i projekata.

- Godinu dana prije Rive radila sam isti posao za Srebrna krila kad su išli u Irsku i to mi je iskustvo donijelo neka znanja koja su mi bila vrlo važna u izradi tog cijelog projekta - započinje priču Snježana.

Zadarska grupa Riva 6. svibnja 1989. godine pobijedila je na Eurosongu koji se te godine održao u Lausanni, u Švicarskoj. Članovi su bili Emilija Kokić, Dalibor Musap, Nenad Nakić, Zvonimir Zrilić i Boško Colić. Pjesma je bila 'Rock me baby', glazbu je napisao Rajko Dujmić, a tekst Stevo Cvikić.

- Za sve njih radila sam kostime po mjeri, zapravo čitavu garderobu za njihovo putovanje i boravak, s time da sam dobila njihov dnevni raspored koji je uključivao sva javna pojavljivanja, druženja, izlete i sve ostale aktivnosti - objasnila je način kako je znala točno gdje će ići te što će trebati odjenuti u koje doba dana.

Htjela je da svatko od njih četvero ima neku stilsku pojavnost, ali i da ujedno imaju neku zajedničku modnu pojavu.

- Kad sam radila za scenu, i za Krila i za Rivu, tražila sam da mi pošalju kako će izgledati pozornica, a Švicarci su mi čak poslali i uzorak materijala od kojeg je sačinjen pod scene i sve tehničke podatke kako će ta scena izgledati. Dakle, znala sam i kakvo će biti svijetlo i boje i sve što čini scenu - prisjetila se.

Kad je definirana i koreografija, krenula je na posao, imala je sve potrebne informacije.

- Tome sam poslu prišla kao da radim kostimografiju. Dakle, imala sam scenski pokret, imala sam scenografiju i to je baza. Od onog što sam dobila, činilo mi se da su velike mase crnog i bijelog negdje dobre prvo zato što dobro uzimaju sve boje na sebe, a drugo to je dobar kontrast i oko vrlo dobro to lovi - izjavila je.

Problem tako velike scene je da scenografija bojom, svjetlom ne pojede izvođača, da ga jednostavno ne anulira, ne asimilira i da on jednostavno ne nestane u svojoj pojavnosti.

- Emilija je imala tu bijelu haljinu koja je imala na sebi grafizam, a isto to sam stavila i na glazbenicu na klavijaturama. Emilija, pošto je centralna osoba u svemu tome, dobila je crveno koje se pojavljuje na podlozi poda, samo naglašeno u cinober tonu i mislim da je dobro funkcioniralo i u odnosu na njih i u odnosu na samu scenografiju. Ja sam bila zadovoljna, s time da ja nikad ne radim trendi ni modno, a čini mi se da ta priča funkcionira i danas, 35 godina nakon - naglasila je.

Kad radi tako nešto, prvo mislim o osobi i o njezinim kvalitetama koje ona donosi te se nadovezuje na njezin karakter. Time radi sklad osobnosti i pojavnosti te vizualnu ravnotežu i autentičnost.

Osim robe za scenu, napravila im je i odjeću za ležerne trenutke i sport, koju su tamo nosili.

- Lijepi je to posao, ja sam bila sretna. Ima jedna simpatična anegdota. Višnja Trusić je radila frizure i ona je tu bila velika mama, a mislim nestvarno, ona je te dečke vodila kod zubara jer ne možeš ići tamo i imati neki zub koji nije lijep. Tako da se brinula o njima na način kako to majke rade - prisjetila se.

No, bila je tu još jedna faza - a to je uređivanje Emilijine kose u danima prije nastupa.

- Emiliju je trebalo pošišati, imala je dugu kosu, ali ideja je bila kratka frizura. I ona je plakala, nije se dala ošišati i u 9 sati navečer zove mene Višnja i veli mi, čuj, ona plače, ja ne znam što ću s njom. I tako dođem ja do njih, ona plače, tuli, dečki je pokušavaju smiriti ali ne ide - priča Snježana.

No, dosjetila se kako pomoći da sve prođe glatko.

- I ja velim - Emilija imate divan profil, lijepi vrat, a ona meni imate i vi, veli kroz plač. Imate usko lice, bit će vam divna kraća kosa, a ona meni opet, imate i vi i dalje plače. I ništa, sjednem na stolac, velim Višnji šišajte me! Uglavnom ja sam tu večer dobila kratku kosu, do onda sam imala rep. Na koncu se Emilija opustila, krenula smijati i dala konačno da i nju ošišamo. Tako da sam ja iz tog projekta izašla kraće kose - ispričala nam je Snježana.

- Želim naglasiti da smo bili profesionalci u svom poslu do kraja, ne treba odustati. I drago mi je, ja sam takva u poslu, ne odustajem - zaključila je Vego.

Jednostavni, elegantni i baš cool: Ovaj par tako dobro nosi svevremenske klasike
Volite li klasiku s pomakom, prepišite odličan stajling modno osviještene studentice matematike
Dentalna asistentica u vječnom klasiku - mini haljini i visokim čizmama: 'Ne pratim trendove, više furam svoj stil'

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".