Naušnice u obliku lokota, zlatni ukrasi impresivnih dimenzija, biseri koji se poput slapa spuštaju sve do poda – modni trendovi za jesen i općenito ovu godinu nalažu nam sklonost skulpturalnim, moćnim kreacijama. Naime, modne kuće koriste nakit da oblikuju siluetu i izgrade identitet, ali i naglase estetsku te ekonomsku vrijednost. No, nije slučajno što su upravo u ovom trenutku brojne modne kuće, uključujući one koje se tradicionalno fokusiraju na odjeću, odlučile dodatno investirati u nakit. Prema Altagamma Consensus izvještaju za 2025., luksuzni nakit bilježi rast od 4,5 posto, dok McKinsey & Company predviđa da će globalno tržište nakita doseći oko 220 milijardi eura.

U vremenu kada komadi moraju brzo izaći iz studija i pronaći svoj put do kupaca, nakit se pokazuje kao idealan proizvod: ne traži krojenje po veličini, lakše ga je i brže proizvesti te odmah gradi prepoznatljivost brenda. I, naravno, lakše ga je čuvati, ali i prodati na nekoj od vintage platformi.
Istovremeno, sve se više pažnje posvećuje održivosti i etičnosti. Brendovi poput Chopard, Tiffany & Co. i Bulgari ulažu u etički dobiveno zlato, laboratorijski uzgojene dijamante i transparentne proizvodne procese. No paralelno s porastom zelene proizvodnje, raste i popularnost vintage komada – platforme kao što su The RealReal i Vestiaire Collective bilježe kontinuirani rast prodaje nakita, što potvrđuje povjerenje u kvalitetu i emotivnu vrijednost predmeta s poviješću.
Bliži se sezona vjenčanja: Izdvajamo najljepše haljine za goste iz high street dućana!
Jedan od onih koji je među prvima uvidio razvoj situacije je Daniel Roseberry za Schiaparelli, čiji je nakit izuzetno moćan. On predvodi novi val „couture” industrijalizacije nakita, no pritom zadržava skulpturalnu nadrealnost brenda. U jesenskoj kolekciji njegova je zlatna ogrlica oblikovana kao fragmentirano lice (likovno naslijeđe same Else Schiaparelli): centralno oko, suze koje podsjećaju na bisere, skulpturalan nos i usta, a sve povezuje mali lokot – zaštitni znak brenda, simbol onoga što je osobno, skriveno, zatvoreno za svijet. Sličnu emocionalnu nit provlači i Chemena Kamali za Chloé – njezin nakit djeluje poput osobnih predmeta koje dama čuva godinama, koje nasljeđuje, poklanja ili ponovno otkriva. Ogrlice i privjesci vise s lanaca, nose se uz retro košulje s mašnama i evociraju intimnu povezanost s predmetima koje moda inače brzo zaboravlja.
Balmain ide u suprotnom smjeru, koristeći nakit kao izravan alat za građenje identiteta. Specifične naušnice, zlatne narukvice, simboli poput srca i ruževa – svaki komad funkcionira kao oznaka pripadnosti i snage. Biseri, nekoć simbol sofisticiranosti, danas govore na mnogo "glasniji" način. Moschino ih predlaže kao ekscentričnu, super dugačku ogrlicu koja je zapravo dio naušnica, a Isabel Marant, s druge strane, pristupa biserima romantično – oni poput kapljica padaju oko lica, kreiraju nježan okvir.
Chanel također ima nešto za reći na ovu temu – pa biseri su jedan od kodova kuće, osnova stila, likovni moment koji je u svakoj kolekciji. Kod njih bijele kugle postaju odjevni predmet, poput remena izrađenog isključivo od bisera.
Nešto radikalnije predlaže Vaquera te donosi biserne ogrlice koje doslovno dodiruju pod, dok Dsquared2, povodom 30. godišnjice brenda, poseže za predimenzioniranim lancima i ultra-dugim naušnicama koje dominiraju outfitom. Gucci predlaže dvostruke zlatne lance s monumentalnim privjeskom, a Miu Miu, među najpoželjnijim brendovima mlađe generacije, potvrđuje povratak „statement“ nakita kroz velike broševe i teške zlatne naušnice koje kompletiraju svaki look. Nakit nije samo ukras, on je nositelj karaktera, ideje i vremena, a ove ga godine nosimo s ponosom, bez predrasuda.