Stilistica na HRT-u: "Danieli Trbović biram odjeću bez isprobavanja, a moda ne bi trebala biti robovanje trendovima"

Natašu smo "ulovili" na jednoj od probi glazbenog showa "The Voice" na kojem uživa raditi s mladim ljudima jer unose radost, veselje i mladost u njezin život! Na spomen njezinog imena, svi će reći "Ona je institucija", a da je to uistinu tako, Nataša je potvrdila svakom svojom riječi.
Vidi originalni članak

Ljubav prema odjeći postoji otkad znam za sebe, od prve lutke, do prvog modnog časopisa znala sam čime se želim baviti u životu, započinje svoju priču kostimograkfinja i stilistica Nataša Svekler koja potpisuje gotovo sve odjevne kombinacije na HRT-u. 1983. godine, kad je upisivala Tekstilno-tehnološki fakultet, nije bilo kostimografije kao danas, pa jeupisala studij dizajna, a kostimografiju je magistrirala 2011. godine pa ima MA kostimografije. 

U svijet kostimografije uvela me Ksenija Jeričević na dramskom projektu "Kanarinčeva ljubovca", gdje sam joj asistirala na izradi stilskih kostima, šešira i cipela. Od nje sam stvarno mnogo naučila i budila sam se sretna u četiri ujutro za snimanja jer sam shvatila da je to posao kojim se želim baviti, priča nam Nataša i dodaje da je prvi dan na HRT-u bio pomalo šokantan jer su je stavili da radi u praonici i pere odjeću na ruke. Ipak, shvaća da je to bio edukativan pristup, iako mu to nije bila namjera, kako bi prošla sve faze rada i jednog dana bila kostimografkinja koja je sve prošla:

Kada danas svojim asistentima kažem što treba napraviti, znam sve, jer sam isto prošla i sama.

Nakon "Kanarinčeve ljubovce", kao mladi asistent, dobila je priliku sama napraviti i jednu epizodu "Ptica nebeskih", što je bila prva odjavna rola u karijeri koju je napravila i na koju je iznimno ponosna!

Pitali smo je i kako danas izgleda "prosječan" dan na poslu. Nataša kaže kako takvo nešto ne postoji jer je svaki projekt priča za sebe i svaki se projekt drugačije priprema:

U periodima priprema obilazim trgovine i prebirem po fundusu, a cijeli se proces odvija samo u glavi. Ne postoji tu radno vrijeme u kojem se mogu isključiti nakon završetka posla jer mozak stalno nešto procesuira. Prije svakog projekta, sastaju se urednici i autori i prolaze koncept emisije, a zatim ja razgovaram s voditeljima projekta i pristupamo odabiru odjeće koji mora zadovoljiti format emisije i  doba dana kad se emitira. Bitno je i da se voditelji u tome dobro osjećaju te da uopće ne razmišljaju o odjeći kad vode emisiju. Kad nam odobre budžet za cijelu emisiju, prvo sama prođem svu postojeću ponudu u gradu, a onda ciljano vodim voditelje da zajedno isprobamo odjeću za emisiju. 

No, neki voditelji imaju u nju apsolutno povjerenje, a jedna od njih je Daniela Trbović. Nataša nam kaže da je s njom divno surađivati jer joj Daniela potpuno vjeruje i zna da će Nataša dati sve od sebe da izgleda najbolje u zadanim okvirima budžeta i emisije:

Voditelji s kojima dugo radim potpuno se prepuštaju mojem odabiru i mnogima samo donesem odjeću i bez isprobavanja jer se dugo znamo. Povjerenje je osnova dobre suradnje i milijun sam puta ponovila svima da je meni važnije kako vi izgledate, nego vama jer ste vi moja vizit-karta, moje ime stoji iza toga. 

Prilikom osmišljavanja odjevnih kombinacija, Nataša uvijek ima na umu činjenicu da voditelji nisu u svojstvu manekena u programu, već u svojstvu osobe koja zna svoj posao. Trudi se svakome pronaći najbolju točku i nju staviti u prvi plan te naglasiti uvijek ono što je najbolje

Najteže je raditi s osobama koje mi odbijaju ukazati povjerenje, to je najteži dio i znaju proći mjeseci dok se prepuste. Inspiraciju pronalazim svuda oko sebe, a kao izvor inspiracije posebno volim ulicu i glazbene spotove koji su nepresušni izvor ideja na internetu. Kad su mi oči otvorene, gledam sve oko sebe i jednostavno upijam, govori Nataša. 

S obzirom na to da trenutačno traje 3. glazbenog showa "The Voice", Nataša ima "pune ruke posla", no sve prolazi bez kaosa jer je Natašin moto "red, rad i disciplina". Uz dobru organizaciju, kaže, sve se može napraviti jer je u kaosu nemoguće raditi, a zadužena je za sve kombinacije - mentore i voditelje odijeva od prve emisije, dok je za kombinacije kandidata zadužena nakon audicija. 

Ovo mi je zapravo prvi put da radim na The Voiceu pa uživam raditi s mladim ljudima. Zapravo se s njima igram tako da oni unose radost, veselje i mladost u moj život. I ovdje sve kreće od povjerenja koje su mi ti mladi ljudi ukazali, jednostavno uživam raditi s njima. Blažene bile društvene mreže i sve platforme preko kojih se čujemo i preko kojih sve uspijem dogovoriti tako da svaki kandidat ima samo svoj termin za probu kostima. Odjeću isprobavamo sve dok ne vidim osmijeh u njihovim očima jer - u očima piše sve!

Kad je riječ o projektima na kojima bi željela raditi, ističe "The Runway Project" pa joj je velika želja da netko otkupi tu emisiju u kojoj mladi dizajneri, vođeni profesionalcima, stvaraju vlastite kolekcije. Što se tiče poznatih osoba čije bi odjevne kombinacije voljela stilizirati, ističe stil Charlize Theron, Cate Blanchett i Nicole Kidman za koje kaže da nikad ne griješe. Od novijih generacija, Nataša je oduševljena stilom Billie Eilish i njezinom potpunom negacijom tijela. 

Naravno, nismo mogli preskočiti i domaću modnu scenu, kao i stil Hrvata i Hrvatica. Od domaćih dizajneskih imena, Nataša izdvaja Aleksandru Dojčinović i Ivicu Klarića čije radove neizmjerno poštuje te s njima odlično surađuje.

Stil Hrvatica uništili su nekakvi ili prejeftini ili preskupi komadi odjeće. Klonovi su na sve strane, a moda bi trebala biti igra koja ne traži savršenstvo, nego zabavu! Najviše cijenim različitost za koju nije potreban novac, nego - mašta, kaže Nataša i dodaje da moda ne bi trebala biti robovanje trendovima, kao i da se domaća moda nalazi "tranzicijskom PTSP-u" u kojem istaknutim brendovima i kloniranim modnim dodacima nastojimo zadiviti okolinu

I njezin je stil vrlo jednostavan, uvijek je to crrno s bijelom košuljom. Kaže kako je najsretnija kad je u "martama" ili tenisicama jer je pripadnica neke rock generacije šezdesetih godina koja nikad nije nosila visoke potpetice, a to se nije promijenilo do danas:

Više vollim japanski dizajn, minimalizam i bezvremenski dizajn, ne volim trendove. Nikad ne bih odjenula vulgaran komad odjeće, kakvih je Zagreb prepun, a novoj se generaciji i nameće takav stil.

S aktualnih trendova i modne scene u Hrvatskoj, još smo se malo vratili na Natašine projekte. Bila je zadužena za kostime u "Plesu sa zvijezdama" - ne samo da ih je birala, već ih je sama i šivala, a njezin rad pohvalio je i BBC koji je bio u kontroli licence i tom prilikom rekao da su kostimi s njezinim potpisom najbolji od svih licenci.

Veći kompliment u životu nisam dobila, kaže Nataša i objašnjava nam kako izgleda proces izrade kostima:

Sve započinje skicom kostima, odabirom materijala i dugim konzultacijama u krojačnici. Probe plesnih kostima su dugotrajne jer je to, zapravo, sportski dres koji mora biti u funkciji plesa. Osnova kostima je tzv. plesni bodi koji se zatim nadograđuje. Kad je kostur kostima gotov, asistenti kostimografa kreću s doradom, ručnim lijepljenjem kristala i ukrašavanjem kostima. Inspirirala sam se svim plesovima i stilovima koje sam na bilo koji način mogla pronaći, od knjiga do weba! 

Osim mode i fotografije, njezina velika ljubav je i glazba pa posebno ističe i svoj rad na spotovima:

Najdraža dva spota su mi "U garaži" Psihomodo Popa i "Điha, điha" Dine Dvornika, u režiji Gonza. Počeci MTV-a i kod nas su popraćeni snimanjem nove vrste glazbenih spotova, a ja sam uživala radeći ih!

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".