Tijekom posljednjih tjedana mode, pistama velikih gradova prodefilirali su razni spavači i dame u poplunima te ogrtačima - dizajneri su reinterpretirali odjeću tradicionalno povezanu s kućnim ambijentom, transformirajući je iz "ready-to-sleep" u "ready-to-wear" komade. No, fascinacija modnog svijeta kućnim outfitima nije novost. Već u eri "quiet luxury", osobito tijekom pandemijskih lockdowna, vodeće modne kuće predstavile su kapute nalik dekama, cipele poput čarapa (Bottega Veneta) te kešmirske pidžama-setove (The Row, Loro Piana). Tako je moda odgovorila na kriznu situaciju u društvenim prostorima na način da pruži udobnost i olakša prijelaz u novu svakodnevicu.
Danas je ovaj trend poprimio raznolike forme, reflektirajući aktualnu maksimalističku i dekorativnu estetiku. Predvodnici su Miuccia Prada i Raf Simons, koji su u svojim kolekcijama za jesen/zimu 2025. predstavili klasične spavaćice u muškoj i ženskoj liniji – pidžama retro stila, obrubljena bijelom, postaje chic komad uz suknji slične estetike, a sve skupa ukrašeno je ogrlicom s kristalima. Moda je igra u kojoj se kontrasti susreću na eklektičan način, poručuju nam Miuccia i Raf. Ono što se nosi unutra, ide van, intima postaje javna ili pak tako nam je ugodno da se svuda želimo odmoriti. Razne su poruke koje se mogu isčitati iz ovakvih kreacija.
Slične reference pojavile su se i kod drugih dizajnera – Undercover je klasične spavaćice spojio s filcanim kardiganima i cvjetnim krznenim rukavicama, dok je Lazoschmidl pidžamu na pruge skombinirao s kravatom i debelim crnim naočalama te evocirao uredski look. Ermanno Scervino predstavio je noćnu uniformu u sofisticiranoj, baršunastoj verziji.
Što se sve nosi ovog proljeća? Donosimo pregled chic novih komada iz Zare:
Neki su dizajneri doslovnije interpretirali trend. Emeric Tchatchoua (3.Paradis) inspirirao se zimama u Montrealu te kreirao podstavljene topove nalik jastučnicama, kapute koji podsjećaju na madrace i modne dodatke poput maski za spavanje i deka prebačenih preko ruke.
Ova fascinacija odjećom inspiriranom spavaćom sobom ogleda se i u popularnosti prošivenih jakni, čiji šavovi i podstave podsjećaju na poplune i deke. Chemena Kamali za Chloé u FW25 kolekciji predstavila kaput je s prošivima obrubljen krznom, dok je Silvia Venturini Fendi dizajnirala suknje i košulje s podstavljenim efektima za stogodišnjicu kuće Fendi.
Pieter Mulier za kuću Alaïa predlaže konceptualni pristup kroz kapuljače nalik na jastuke, daje se dojam kako je lako odmoriti glavu bilo gdje, a uz to naglašen je zaštitnički dojam, poput mekane kacige.
Jonathan Anderson u svojoj muškoj kolekciji za JW Anderson reinterpretirao je britansku prošivenu jaknu, često povezivanu s kraljicom Elizabetom i njezinim boravcima na selu, kombinirajući je s vojničkim čizmama. Mame Kurogouchi predstavila je mekani bijeli kaput koji dizajnom priziva klasični poplun.
Mnogi dizajneri donijeli su na piste šalove i deke pretvorene u nosive komade. Michael Kors predlaže pelerine, Nicolas Ghesquière mini suknju-šal za Louis Vuitton, a Eckhaus Latta hibridne suknje s motivima pokrivača.
Ovaj trend odrazio se i u upotrebi tkanina za interijere, reinterpretiranih u večernjoj modi. Donatella Versace je za svoju oproštajnu reviju inspiraciju pronašla u arhivi "Versace Home" te je predložila haljine s podstavljenim volanima i kapute obložene baroknim uzorcima. Sličan pristup ima Adrian Appiolaza za Moschino, predlaže jastuk za na glavu, odnosno šešire koji neodoljivo podsjećaju na naše ugodne dodatke krevetu.
Alessandro Michele i Haider Ackermann također su istraživali koncept kućne odjeće. Michele je za Valentino kombinirao izvezene ogrtače s formalnim komadima poput kravata i odijela, a Ackermann je, za svoj debi u Tom Fordu, predložio kućni ogrtač kao simbol zavodljivosti uz remen s resama.
Ova modna ugodnost odražava psihološku potrebu za zaštitom i utjehom u nesigurnim vremenima. Odjeća koja podsjeća na pokrivače i jastuke pruža osjećaj sigurnosti – možda i kao reakcija na globalne krize te nudi modnu interpretaciju bijega u udobnost doma. Ili pak osjećaja doma gdje god se nalazimo.