Cristóbal Balenciaga bio je Španjolac koji je radio za visoko društvo, dame su ga obožavale, zvale su ga čarobnjakom odijevanja. I danas o njemu često se priča, no više kao kroz rad Demne Gvasalie, koji je kreativni direktor kuće koja nosi Balenciagino ime. Iako je i danas to ime značajno, valja znati da je sami autor bio u potpunosti drugačiji od Demne, bavio se formom i konstrukcijom večernjih haljina. Naravno, da je to bilo potpuno drugačije vrijeme, obrađeno u novoj TV seriji o ovom veličanstvenom autoru, koju prikazuje Disney+. Balenciaga je živio od 1895. do 1972. godine te je obilježio svijet mode kao jedan od najvećih modnih konstruktora.
Pritom se kostimografkinja trebala dobro pripremiti, odnosno napraviti konkretno istraživanje njegova rada.
- Naravno, bila sam upoznata s njegovim radom, no kad započinjete takav projekt, shvatite da zapravo toliko toga još morate naučiti. Zato sam pročitala niz knjiga, proučila brojne izložbe te sam detaljno istražila arhivu modne kuće - istaknula je Daigeler.
Imala je iz čega učiti, jer arhivu kuća dobro čuva, inače bi se sve trebalo raditi po skicama ili raditi iz fotografija.
Najvažniji su, nastavlja, izvori bile kreacije koje je Balenciaga predstavljao u sklopu kolekcija, a koje su već prisutne kao vizija u kolektivnoj svijesti ljubitelja mode i dizajna.
S druge strane, neke su stvari otkrili u vintage dućanima ili su posudili od kazališnih kuća.
- Najveći izazov zapravo su bili kratki rokovi. U produkciji se morate pridržavati rasporeda snimanja i rokova. Doći do pravih tkanina također je bilo jako komplicirano. Srećom, imali smo arhivu sa starim tkaninama za referencu pa smo ponekad morali spojiti nekoliko tkanina kako bismo dobili pravu težinu i strukturu tekstila koje smo trebali za rekonstrukciju - prisjeća se kostimografkinja. Od toga su prvo napravili niz prototipova, kako bi došli do pravog oblika. To je bio zahtjevan posao, no na koncu se zaljubila, ističe, u svaki pojedini kostim koji je napravila. Time je svaka kreacija postala za nju još više specijalna.
- Kad provedete toliko dugo usavršavajući nešto, počnete voljeti svaki kostim koji napravite jer je proces tako lijep. Jednom kada pronađete pravu tkaninu i onda je vidite na lutki, a zatim na modelu s frizurom i šminkom, to je jednostavno tako divno - naglasila je. Radila je do sada na niz filmova, no ovaj joj je dao neki novi uvid u svijet mode.
- I sama se bavim konstrukcijom, no sada sam naučila toliko toga o oblikovanju te o kućama koje su bile ključne tada. Cijenim Visoku modu, ali i onu suvremenu - istaknula je autorica novih kreacija koje su nastale na temelju krojeva iz vremena kad je Balenciaga vladao scenom. Ulaz u Balenciagin svijet također joj je dao priliku da utječe na nove trendove te da se kroz povijesno bitne kreacije referira na današnje stilove.
- On je uistinu potpisao neke od najvažnijih kreacija tijekom 50-tih i 60-tih, bio je vrlo napredan. Usprkos trendovima, radio je nešto drugačije te odlučio istraživati drugačije forme. U to je vrijeme bio hit Diorov New Look, a on je odabrao napraviti nešto novo. Nije bio sramežljiv te je imao vlastiti stil, što ga je odmah izdvojilo kao umjetnika modne scene - navela je Daigeler. Iako danas živimo u potpuno drugačijem svijetu, interes za njega ne jenjava te je Balenciaga tema nove TV serije. Očito, ne možemo se zasititi tih vintage kreacija, za što kostimografkinja ima objašnjenje.
- Naime, to je jednostavno nešto tako lijepo, mislim da ljudi žele živjeti te kreacije. To je bilo vrijeme kad se radilo sve ručno, slika tog vremena. Također, za razliku od umjetnosti i arhitekture, to odijevamo, nosimo na sebi, velik je interes za modu, svatko je doživljava osobno - zaključila je Daigeler.