Silvia Venturini Fendi nije samo još jedno ime na modnoj sceni – ona je utjelovljenje kontinuiteta i nasljeđa brenda koji je već stotinu godina sinonim za rimsku eleganciju. Od 1994. godine bila je ključna figura u oblikovanju muških kolekcija i dodataka, a njezin najveći doprinos globalnoj kulturi mode bez sumnje je Baguette torba. Dizajnirana 1997., ova torba je postala kulturni fenomen – od „Sex and the City“ do današnjih reinterpretacija, simbolizira spoj luksuza i svakodnevnog stila.
Njezin rad nije se zadržao samo na dodacima. Nakon odlaska i smrti Karla Lagerfelda, koji je Fendi vodio gotovo tri desetljeća, Venturini Fendi preuzela je i žensku liniju. Bilo je to prirodno nasljeđe, budući da je s Lagerfeldom radila rame uz rame još od 1992. godine. Njihov odnos bio je više od profesionalnog – ona ga opisuje kao školu, prijateljstvo i svojevrsno partnerstvo u kreativnom dijalogu.
„Ovo su bile uistinu uzbudljive godine, putovanje kojim sam prošla i u ime svoje bake Adele, svoje majke Anne i njezinih sestara. Moje srce se okreće Karlu, izvanrednom majstoru koji mi je dodijelio čast raditi uz njega, učeći me umijeću dijeljenja, definirajućoj kvaliteti u povijesti žena moje obitelji, dok me je istovremeno vodio da njegujem i štitim vlastitu kreativnu viziju kako bih onda mogla sama letjeti“, rekla je dizajnerica u izjavi. „Kakvo je to bilo divno putovanje, ne samo kreativno već i iz ljudske perspektive: prvo kroz moju vezu s Karlom Lagerfeldom, zatim s Kim Jones i na kraju, ali ne i najmanje važno, s mojim fantastičnim timom, koji je tijekom godina postao dio moje obitelji.“
Nakon kratkog perioda s Kimom Jonesom, koji je 2020. preuzeo dizajn ženske kolekcije i haute couture linije, Venturini Fendi prošle je godine ponovno zakoračila u središte – privremeno vodeći sve kolekcije. Upravo u tom razdoblju, u godini 100. obljetnice kuće, pokazala je da se može nositi s izazovom čuvanja nasljeđa i uvođenja svježine.
Njezina posljednja kolekcija, predstavljena u Milanu za proljeće 2026., bila je oda boji, igri i baštini. S jedne strane, nudila je razigrane, šarene siluete, a s druge – bogato ukrašene verzije klasika poput Baguette i Peekaboo torbe. Kritičari su je opisali kao „veseli labuđi pjev“ dizajnerice koja je uvijek znala kako spojiti sofisticiranost i funkcionalnost.
U novoj funkciji počasne predsjednice, Venturini Fendi će se posvetiti očuvanju i promociji bogate povijesti kuće. Poseban naglasak stavlja na Fendi Casa, liniju interijera koja sve više postaje most između mode i dizajna. Njezin fokus sada je na baštini – ono što ona naziva „umijećem izrade“ – što je oduvijek bila srž Fendija.
Odlazak Silvije otvara novo, neizvjesno poglavlje. Imena potencijalnih nasljednika već kruže industrijom. Kao ozbiljni kandidati spominju se Francesco Risso, bivši kreativni direktor Marnija, zatim Maria Grazia Chiuri, koja je nedavno napustila Dior i koja je svoju karijeru započela upravo u Fendiju, te Willy Chavarria, dizajner poznat po svom modernom, progresivnom pristupu. Činjenica da je Chiuri u bliskim odnosima sa Silvijom dodatno potpiruje nagađanja.
Kreativna tranzicija poklapa se i s promjenama u vodstvu. Ramon Ros, koji je do sada vodio Louis Vuitton na kineskom tržištu, od srpnja je novi izvršni direktor Fendija. Njegovo imenovanje tumači se kao znak da LVMH želi osigurati snažan strateški pravac brendu koji je prošle godine ostvario prodaju od preko dvije milijarde eura.
Silvia Venturini Fendi bila je posljednja članica obitelji u kreativnom vrhu modne kuće. Od osnutka 1925., kada su Adele i Edoardo Fendi otvorili prvu trgovinu u Rimu, pa sve do danas, kuća je bila obiteljski projekt, simbol talijanske elegancije i zanatske izrade. Njezin odlazak iz kreativne sfere označava kraj jedne ere i otvara pitanje – može li Fendi i bez obiteljske ruke zadržati svoju prepoznatljivu toplinu i identitet?