Uz tradicionalnu vyshyvanku, mnogo je genijalne odjeće iza koje stoje ukrajinski dizajneri. Prošle godine, ukrajinski su dizajnerski talenti pozvani da pokažu svoj rad u New Yorku tijekom Tjedna mode. Za kolekciju jesen 2022., bilo je šest sudionika, što je za dvoje više nego godinu prije. Oni su dio USAID programa, a Jen Sidary, brend strateg s njujorškom adresom i Alina Bayramova, marketinška direktorica iz Kijeva, rekle su kako je podrška kupaca trenutno potrebna više nego ikad:
- Pozivamo svjetsku zajednicu da nastavi komunikaciju s Ukrajinom na svim mogućim razinama. Vaša podrška u podizanju svijesti o ratu, kupovini robe proizvedene u Ukrajini, potpori ukrajinskim dragovoljcima i vojsci te informiranju prijeko su potrebni koraci.
U nastavku upoznajte šest ukrajinskih dizajnera koje podržava USAID program za konkurentno gospodarstvo.
Chereshnivska
Anastasiya Rozova studirala je modni dizajn na Sveučilištu Vitebsk i diplomirala 2015., piše Vogue. Sljedeće se godine pridružila brendu Chereshnivska i postala suvlasnica 2017. Brend je prepoznatljiv po traperu i bijelim košuljama zanimljivih printeva koji u bazičnu garderobu unose mali twist. Brend namjerava do 2024. za polovicu svoje proizvodnje koristiti reciklirane materijale, a kolekcija za jesen 2022. uključuje komade od vojne padobranske svile.
Na društvenim su mrežama objavili da moraju zatvoriti svoju jedinu radionicu, onu u Lavovu. Ograničene su količine i dalje dostupne u Ujedinjenom Kraljevstvu, a nadaju se kako će ovaj tjedan dobiti uzorke iz New Yorka i Pariza kao bi i njih mogli staviti na web shop. Kažu kako će zarada biti iskorištena za kupnju hrane i osnovnih potrepština njihovih zaposlenika u Lavovu.
Elena Burenina
Radila je kao dizajnerica nekoliko godina prije nego što se 2009. upisala na Central Saint Martins. U dizajnu teži čistim linijama i minimalizmu, a često im dodaje neočekivane detalje. Na Instagramu je objavila kako se i dalje nalazi u Kijevu, gdje nastavlja skicirati, šivati i rješavati narudžbe, bez obzira na to što joj je zemlja u ratu.
Frolov
Ivan Frolov svoju kolekciju opisuje kao "couture-to-wear". Osnovao je brend 2010., kad je imao samo 19 godina. Tad je upisao Kijevsko nacionalno sveučilište za tehnologiju i dizajn i bavio se stiliziranjem. Na sveučilištu je i doktorirao, a Frol platformu koristi i za aktivizam, posebno u vezi s rodnom ravnopravnosti i LGBTQ+ pitanjima.
Iz brenda su se oglasili i na Instagramu, gdje su napisali:
- U ratu smo i ne možemo šutjeti. Želimo da svijet zna da su mirni ukrajinski gradovi napadnuti. To je potpuna invazija Rusije na Ukrajinu. Trenutno se brinemo da su svi iz našeg tima na sigurnom. (...). Budite hrabri, progovorite i pomozite. Zaštitit ćemo našu zemlju bez obzira na sve! Slava Ukrajini.
Kachorovska
Kacho grupa osnovana je 1957. godine, kad su se bavili proizvodnjom modnih dodataka. Brend sada vodi suvlasnica i izvršna direktorica treće generacije, Alina Kachorovska. Brend je poznat po jednostavnom, ali odvažnom dizajnu koji se poigrava bojom i teksturom.
- Bez obzira na sve, fokusirani smo i nastavljamo sa životom. Vaša potpora potrebna nam je više nego ikad. Pozivamo sve da nastave komunikaciju s Ukrajinom na svim mogućim razinama. Podrška kroz podizanje svjesnosti o ratu, kupovanju stvari koje su napravljene u Ukrajini, podupiranju ukrajinskih volontera i vojske te informiranju o stanju potrebniji su neko ikad - napisali su na društvenim mrežama.
Paskal
Poznat po svojoj prozračnoj i ženstvenoj estetici, brend je 2010. osnovala Julie Paskal koja ima izraženu sklonost prema tilu, srcima i cvjetnom uzorku. 2014. godine, dizajnerica s diplomom Kijevskog nacionalnog sveučilišta za graditeljstvo i arhitekturu, pozvana je na izlaganje Pitti W i bila je finalistica LVMH nagrade. Prije dvije godine, Paskal je pokrenula i Aerobila Athleisure, a inače je velika obožavateljica joge. Brend je na društvenim mrežama pozvao u pomoć Ukrajini u vidu donacija.
91LAB
Tetiana Abramova diplomirala je na Kijevskom nacionalnom ekonomskom sveučilištu. Izvršna je direktorica i osnivačica dvaju brendova, Rito (pokrenut 1991.) i njegovo ogranka 91LAB (osnovan 2018.), a brend ima moderan prizvuk.