Sedam pripadnika generacije Z otkriva što im je najvažnije kod mode: “Moda je više od odjeće”

FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock FOTO: Shutterstock
Žive po svojim pravilima, nameću trendove i pokreću promjene. Rođeni u zlatno doba tehnologije, imaju više mogućnosti nego starije generacije, a oni su to itekako odlučili iskoristiti. A jedna od industrija koju su “uzeli pod svoje” svakako je modna. U svijetu kada se modni trendovi mijenjaju gotovo svakodnevno, generacija Z postavila je svoja pravila, a u prvom planu su održivost, personalizacija i autentičnost.
Vidi originalni članak

Društvene mreže njihovo su igralište, mjesto gdje pronalaze inspiraciju i pokreću rasprave. Oni su jedna od najvažnijih skupina potrošača u modnoj industriji, što potvrđuju i statistike. Naime, prema istraživanju koje je proveo Business for Fashion, generacija Z najviše novca voli trošiti upravo na modu, no za razliku od “starijih” generacija, njihove su navike drugačije, prema modnoj industriji su vrlo kritični, a njihovi pogledi na svijet utječu na način na koji brendovi pristupaju dizajnu, proizvodnji i distribuciji proizvoda.

Što biraju pripadnici generacije Z?

Među glavnim stavkama kada je riječ o odjeći, za generaciju Z svakako je isticanje društvene i ekološke odgovornosti. Njihovi modni izbori ne odnose se samo na stil i trendove već i na dublje vrijednosti, poput održivosti, inkluzivnosti i osobnog izražavanja. Moda je za pripadnike generacije Z mnogo više od odjeće; ona je sredstvo komunikacije, način da izraze svoje vrijednosti i uvjerenja. Ova generacija koristi svoju kupovnu moć kako bi podržala pozitivne promjene u industriji, čineći je odgovornijom i inkluzivnijom. Njihova strast prema modi nadilazi površnu estetiku i postaje alat za društvenu transformaciju. No kako bismo što bolje shvatili kako razmišlja generacija Z, razgovarali smo sa sedam pripadnika generacije Z koji su nam otkrili što je najvažnije kod mode.

Marija (28), voditeljica društvenih mreža

– Najvažnija mi je moda koja omogućuje autentično samoizražavanje, održivost i etičnost te promovira inkluzivnost i raznolikost. Također, cijenim kvalitetu i trajnost odjeće, kao i tehnološke inovacije koje unose novine u način na koji konzumiram i doživljavam modu. Modni brendovi, koji aktivno sudjeluju u društvenim promjenama i koriste svoju platformu za promicanje pozitivnih poruka, imaju posebnu vrijednost za mene.

Antonela (25), specijalist za marketing

– Kod mode mi je najvažnije da je odjeća široka i udobna. Volim kad su materijali lagani i prirodni, poput pamuka ili lana, jer mi pružaju osjećaj svježine tijekom cijelog dana. Također, pazim da biram odjeću koja je ekološki prihvatljiva i izbjegavam fast fashion. Smatram da je važno podržavati održivu modu i brendove koji brinu o okolišu. Važno mi je da moja odjeća izražava moj osobni stil i odražava moj karakter te osjećaj za estetiku jer kroz modu volim pokazivati tko sam.

Ivan (26), traffic manager

– Kupujem odjeću od recikliranih materijala i često posjećujem second-hand trgovine. Važno mi je smanjiti otpad i podržati brendove koji prakticiraju etičku proizvodnju. Radije ću uložiti u nekoliko kvalitetnih komada nego kupovati jeftinu odjeću koja se brzo troši. Kvaliteta je dugoročno isplativija i manje šteti okolišu.

Jasmin (29), art director

– Kod odjeće mi je najvažnije da je univerzalnog dizajna, monokromatska i kvalitetne izrade koja jamči dugotrajnost i smanjuje potrebu za novom kupovinom i bacanjem stvari. Što se materijala tiče, trudim se da uvijek izaberem nešto što je ekološki prihvatljivog porijekla i što se u budućnosti, ako ima potrebe, može reciklirati.

Daria (28), koordinatorica evenata

– Odjeća je moj način da pokažem tko sam i što volim. Ne pratim slijepo trendove, već biram komade koji odgovaraju mojoj osobnosti i osjećaju tog dana. Svaki komad odjeće je prilika da ispričam svoju priču. Volim komade koji su dobro izrađeni i mogu se kombinirati na različite načine. Također, biram klasiku koja nikada ne izlazi iz mode.

Ivona (25), web-dizajner

– Kao web-dizajner, navikla sam na balansiranje funkcionalnosti i estetike. Isto vrijedi i za moju odjeću. Mora biti udobna i praktična za svakodnevni rad, ali i reflektirati moj osobni stil. Preferiram minimalističke i elegantne komade koji se mogu lako kombinirati, ali uvijek s dozom inovativnosti. Moda je više od odjeće – to je način na koji se predstavljamo svijetu i izražavamo svoje stavove.

Mirna (21), studentica komunikologije

– Kao studentica komunikologije, vjerujem da je moda snažan alat za komunikaciju. Svaki komad odjeće koji nosimo šalje poruku o nama samima. Za mene je važno da ta poruka bude pozitivna i svjesna. Podržavam brendove koji promiču održivost i društvenu odgovornost. Također, moda mi omogućuje da izrazim svoju kreativnost i identitet. Moja garderoba sastoji se od jednostavnih krojeva i neutralnih boja koje mogu prilagoditi raznim prilikama, od poslovnih sastanaka do večernjih izlazaka.

Odlični komadi na jednome mjestu

Sjajne vintage komade kojima ćete udahnuti novi život i koji će uz malo stiliziranja postati vaš omiljeni modni ulov možete pronaći na Njuškalu. Kupnja takvih komada značajno doprinosi smanjenju tekstilnog otpada i ekološkog otiska modne industrije. Uz PayProtect kupnja na Njuškalu je brza, jednostavna i sigurna, a vi dobivate garanciju povrata novca ako predmet ne stigne onakav kakav je oglašen, a trenutno dobivate i besplatnu dostavu.

Sadržaj nastao u suradnji s Njuškalom.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".