Fenomen preprodaje luksuznih predmeta više nije tu i tamo, sada je to jedna od glavnih grana suvremene modne scene. Naime, platforme poput Vestiaire Collective i The Real Real postale su svakodnevica, dok su brojni e-dućani koji prodaju samo nove stvari u krizi. Unatoč internim uslugama provjere autentičnosti koje inače nude platforme za preprodaju, mnogi su se kupci i dalje žalili da primaju artikle koji su greškom identificirani kao autentični, a zapravo su bili lažnjaci. Ljudski je griješiti, ali Authentique, francuska aplikacija za autentifikaciju, pronašla je rješenje za ovaj problem, a partner u zločinu je američka tehnološka tvrtka Alitheon, lider na području umjetne inteligencije.
Authentique, najnovija inicijativa pionirske grupe za modnu tehnologiju ORDE, aplikacija je koja pruža uslugu umjetne inteligencije za provjeru autentičnosti luksuznih proizvoda od 2023. Uz jednostavan i intuitivan dizajn, francuska platforma koristi tehnologiju vizualnog prepoznavanja, putem uputa i okvira na specifične točke.
Nakon što se proizvod identificira, aplikacija stvara pravi digitalni otisak prsta koji se može koristiti kao putovnica za praćenje svih informacija povezanih s predmetom. Prava je revolucija to što se jednom identificirana putovnica postavlja na Web3 i zapravo se ne može ukloniti: ne može se promijeniti ili upariti sa sličnim dijelom. Velika je to promjena u odnosu na sada zastarjele NFC, QR kodove i slično. Ovu tehnologiju kontinuirano usavršava američka softverska tvrtka Alitheon, koja je razvila jednu od najnaprednijih umjetnih inteligencija ovog trenutka, FeaturePrint – koju je Time Magazine proglasio jednim od najboljih izuma 2023. godine.
AI može otkriti autentičnost i porijeklo predmeta putem jednostavne fotografije i može se koristiti s bilo kojim predmetom, od Pokémon karata do zrakoplovnih mehanizama. Fokus na modu, međutim, već je vidljiv na početnoj stranici službene web stranice američke tvrtke, koja ističe korištenje FeaturePrinta za preprodaju i identifikaciju krivotvorina.
Uostalom, suradnja između Alitheona i Authentiquea dolazi baš na vrijeme, budući da će od 18. srpnja 2024. Europska unija implementirati Uredbu o ekološkom dizajnu za održive proizvode. Nova uredba donosi značajne promjene za modne predmete, prvenstveno zabranu uništavanja neprodane odjeće i izradu digitalnih putovnica za sve informacije o proizvodima, a sve u cilju smanjenja utjecaja na okoliš te povećanja recikliranja i ponovne uporabe odjevnih predmeta.
Pogledajte galeriju odličnih dizajnerskih second hand komada na platformama:
Dok će ga veliki brendovi moći implementirati interno za artikle u novim kolekcijama, Authentique - sa svojim najnovijim ažuriranjem - moći će pokriti svu tu sivu zonu rabljenih artikala, povjeravajući samim kupcima stvaranje digitalni identitet svoje imovine.
Iz svjedočanstva osnivača grupe ORDE, Simona P. Lockea, jasno je kako suradnja otvara novo poglavlje u borbi protiv krivotvorina, rivala kojeg su luksuzni brendovi uvijek pokušavali pobijediti tijekom godina.
- Naša duboka prisutnost i razumijevanje tržišta, u kombinaciji s Alitheonovom vrhunskom tehnologijom, omogućit će našim kupcima da se uhvate u koštac s nekim od najvećih izazova u industriji naveo je.
Authentique je voljan ispisati povijest i postati uistinu nezaobilazan mehanizam u svijetu preprodaje luksuza, oblikujući tim stručnjaka iz svake perspektive.
Nedavno je kod njih prešla i veteranka Kering grupe te bivša direktorica modne kuće Tomas Maier, Daniela Ott, kao strateška savjetnica. Osim toga, francuska tvrtka već je ušla u službeno partnerstvo s nekim brendovima, uključujući Patou i Burberry.