Nakon 26 godina u Alexander McQueenu, uključujući 13 godina kao kreativna direktorica, Sarah Burton predstavila je svoju posljednju kolekciju za brend na Tjednu mode u Parizu. Revija je predstavljala spektakularan završetak jednog od najvažnijih era u povijesti modne kuće, dok je Burton odlučila krenuti novim putem.
Dva tjedna prije revije Alexandera McQueena Sarah Burton najavila je odlazak iz kuće u kojoj je bila 26 godina. Godine 2010., nakon smrti Leeja McQueena, postala je kreativna direktorica. Sarah je priredila svoju posljednju reviju u Le Carreau du Temple, gdje je često postavljala svoj improvizirani studio na Tjednu mode u Parizu, i ostavila poruku na svakom sjedalu: “Ova je kolekcija inspirirana ženskom anatomijom, kraljicom Elizabetom I., krvavo crvenom ružom i Magdalenom Abakanowicz, transgresivnom i snažno kreativnom umjetnicom koja je odbijala kompromitirati svoju viziju. Emisija je posvećena sjećanju na Leeja Alexandera McQueena, čija je želja uvijek bila osnažiti žene, te strasti, talentu i odanosti mog tima.”
Dirljivo, kolekcija je poslužila kao nastavak prošlosezonske revije, prijedlog za koji je Sarah tada rekla da je utemeljen na podrijetlu kuće. U veljači se to činilo kao izraz s novom energijom: povratak zastrašujuće lijepom duhu McQueena u njegovim godinama formiranja. Ovaj put učinak je bio srcedrapajući. Sarah je izrezala svoj kroj kao da je koža, otvorivši ga duž rebara, ramena i poprsja. Uz njezino spominjanje Elizabete I. i njezina doba mučenja, bilo je nečeg žestokog i opakog u Burtonovim rezovima.
Uz zvučni zapis digitalnih i prirodnih zvukova koje je teško opisati na bilo koji drugi način osim uznemirujućih, Burton je nastavila istraživati svoju anatomsku premisu u nevjerojatnoj pletenoj odjeći. Poput Leonarda da Vincija, apstraktno je iscrtala kosti i crijeva ljudskog tijela kroz šavove i petlje, pretvarajući mekoću pletiva u najraskošnije opake formacije. Mogli ste cijeli dan gledati u ta dva pletiva i opet pronaći nove detalje. Anatomske kompozicije nalik cvjetovima odražavale su se u bijelim šarama prozirnog bodija, koje su se kasnije ponovno materijalizirale u srebrnim i bisernim ukrasima, te kao ukrasi na krojevima i haljinama.
Cvijeće je središnja komponenta u praksi Sarah Burton u McQueenu. Za zadnju reviju interpretirala je ruže, simbol kuće Tudor, u haljinama koje su se pretapale u trodimenzionalni cvjetni oblik, u printevima na krojevima i haljinama te peplumima poput latica na poprsjima od sjajne kože. U cijeloj toj odjeći krvavo crvena ruža postala je žarišna točka. Sarini akvarel printovi izgledali su poput svježih mrlja od krvi, izrezi na prsima bili su izrezani poput kapi krvi, a crveni vezovi na odijelima i kaputima izgledali su poput krvi koja curi s odjeće.
Nakon što je dugogodišnji model kuće Naomi Campbell zatvorila reviju, “Heroes” Davida Bowieja ispunila je prostor pripremajući se za posljednji naklon Sarah Burton. Izašla je u svojoj prepoznatljivoj kombinaciji traperica i košulje, grleći osobe iz industrije koje su bile uz nju od ranih godina s Leejem McQueenom prije nego što je poslala poljupce, kako prenosi Vogue.