Unatoč padu prihoda od sedam posto u trećem tromjesečju 2025., Saint Laurent je ostvario ono što do sada nije uspio nijedan brend iz portfelja luksuzne grupacije Kering – zauzeo je vodeće mjesto na Lystovoj ljestvici najpopularnijih brendova i svrgnuo s trona vječnog favorita Miu Miu.
Ovaj preokret na globalnoj modnoj sceni mnoge je iznenadio, pogotovo jer dolazi u razdoblju kada su financijski rezultati luksuznih brendova pod pritiskom. No, podaci s platforme Lyst, koja analizira milijune pretraga, kupnji i interakcija kupaca diljem svijeta, pokazuju da Saint Laurentov utjecaj na potrošače nikad nije bio veći.
Porast popularnosti brenda, u vlasništvu konglomerata Kering, potaknut je eksplozijom interesa za nekoliko ključnih komada: mokasinke, mikro torbe i čizme. Ovi statement artikli, koje Saint Laurent interpretira kroz prepoznatljivu estetiku – elegantnu, oštru i bezvremenski seksi – postali su must-have modni predmeti sezone.
Ništa manje važna nije bila ni proljetna revija brenda za 2026. godinu, održana 29. rujna u Parizu, koja je dodatno potaknula pretrage i razgovore na društvenim mrežama. Scenografija pod svjetlima Eiffelovog tornja i minimalistička, gotovo vojnička estetika kolekcije izazvale su lavinu komentara, dok su gosti u prvom redu – Hailey Bieber, Zoë Kravitz, Charli XCX i Rosé iz Blackpinka – izazvali digitalnu pomutnju i cementirali status brenda kao it modne kuće trenutka.
Iako je Miu Miu izgubio vodeće mjesto, i dalje drži snažnu poziciju u top 3, potvrđujući da je njegov mikro-trendovski pristup – spoj Y2K estetike, mini suknji i školskog šarma – i dalje relevantan.
Iznenađenje tromjesečja dolazi iz neočekivanog smjera: Cos, H&M-ov premium sestrinski brend, skočio je za čak četiri mjesta i zauzeo treću poziciju, prestigavši čak i The Row, brend sestara Olsen poznat po minimalizmu i luksuznom purizmu. Cos je zabilježio rast pretraživanja od impresivnih 147 posto, dok je The Row ostao na skromnom porastu od 28 posto – što jasno govori o novoj generaciji kupaca koja traži sofisticiran dizajn po pristupačnijim cijenama.
Lystov izvještaj otkriva i da su Bottega Veneta, Ralph Lauren, Versace, Burberry, Gucci i Stone Island također zabilježili rast interesa, dok su brendovi poput Loewea, Alaïe, Balenciage, Prade, Chloéa i Jacquemusa blago pali na ljestvici.
Među najbrže rastućim imenima istaknuli su se Nour Hammour, Nike i Madewell. Francuski brend Nour Hammour, poznat po ručno rađenim kožnim jaknama i funkcionalnom luksuzu, zabilježio je porast potražnje od 49 posto – dokaz da se moda vraća profinjenoj praktičnosti. Nike, s rastom od sedam posto, pokazuje znakove povratka pod novim CEO-om Elliotom Hillom, dok je američki Madewell doživio renesansu robnih marki zahvaljujući potražnji za opuštenim torbama preko ramena, ravnim cipelama i trapericama koje odražavaju povratak jednostavnosti.
Uz brendove, Lyst je otkrio i najtraženije modne artikle tromjesečja, a lista pokazuje koliko su kontrasti trenutno poželjni u modi – od high fashiona do street stila:
- Japanke Havaianas
- Le Loafer iz Saint Laurenta
- Debeli pulover iz Cosa
- Mokasine od jeguljine kože iz The Rowa
- Push-up grudnjak s piercingom na bradavice iz Skimsa
- Uska simetrična torbica iz Savettea
- Moon cipela iz suradnje Nike x Jacquemus
- Nike Shox TL tenisice
- Midi haljina iz Polo Ralph Laurena
- Coachova mekana Empire Carryall torba 48
Nova DIVA STYLE od 31. listopada na kioscima!