Robert i Sanja stoje iza LEVIN COCO, riječkog brenda s genijalnom unikatnom odjećom od prirodnih materijala

Brend je zamišljen prema konceptu održivosti i pravilima pokreta slow fashion
Vidi originalni članak

Sanja i Robert Takacs bračni su par i kreativni duo koji stoje iza riječkog brenda LEVIN COCO. U svijet modnog dizajna zakoračili su prije sedam godina ponudivši nešto sasvim drugačije – ručno rađenu odjeću od prirodnih materijala s posebno osmišljenim i ilustriranim uzorcima koji daju završnu notu njihovom modernom i unikatnom dizajnu. Za Divu sada otkrivaju kako je sve počelo, kako izgleda proces proizvodnje te koji su im planovi za budućnost.

Brend je zamišljen prema konceptu održivosti i pravilima pokreta slow fashion – prirodne materijale vrhunske kvalitete naručuju od malih europskih dobavljača, sami rade dizajn, a ilustracije ručno printaju tehnikom sitotiska, pazeći da pri cijelom procesu njihov brend nije štetan za okoliš.

– Mi smo, zapravo, mali atelje koji se fokusira na stvaranje tekstilne umjetnosti i ilustracija za tekstilni dizajn koje zatim ručno printamo tehnikom sitotiska. Iako je modni dizajn naš glavni fokus, ne bismo se ograničili samo na taj aspekt, jer volimo integrirati umjetnost u naše svakodnevne komade odjeće – ispričala nam je Sanja.

Njihova priča započela je s dizajniranjem i printanjem metražnog tekstila. Međutim, ubrzo su prepoznali potrebu da stvore odjeću koju ljudi mogu nositi u svakodnevnom životu. To je bio trenutak kada su počeli razmišljati o stvaranju komada odjeće koji bi bili udobni, praktični, ali istovremeno nosili pečat njihove umjetnosti. Tako su nastale njihove prve duge košulje s motivima inspiriranim morem i apstraktnim dizajnom obogaćenim njihovim prepoznatljivim koloritom.

– Odlučili smo se usmjeriti prema streetwear odjeći, jer smo primijetili da ljudi vole nositi odjeću koja odražava njihovu osobnost i stil, a istovremeno je udobna za nošenje u svakodnevnom životu. Naša odjeća je postala prepoznatljiva po kombinaciji umjetnosti i funkcionalnosti, što je privuklo mnoge ljude koji dijele našu strast prema kreativnosti i izražavanju putem odjeće. Dakle, naša avantura u modi počela je kao mala radionica za izradu tekstila, ali se brzo razvila u nešto više - spoj umjetnosti i dizajna u obliku nosive dizajnirane odjeće koja doprinosi individualnom izražavanju svakog pojedinca – dodala je.

I postoji nekoliko faktora koji su ih inspirirali da pokrenu  vlastiti brend. Naime, Sanju su oduvijek fascinirale različite tradicionalne tehnike obrađivanja i tkanja tekstila. Tijekom svog studija imala je priliku upoznati se s tehnikom modrotiska, tradicionalnom tehnikom koja potječe s područja bivše Austro-Ugarske. 

– Ova tehnika bila mi je velika inspiracija za pokretanje brenda. Također, istraživanje tradicionalnih kineskih tehnika ručnog oslikavanja tekstila i tradicionalni print sitotiskom na nešto moderniziraniji način pružilo nam je dodatnu inspiraciju. Naša avantura s tehnikom sitotiska započela je 2016. godine, kada smo počeli eksperimentirati s ovom tehnikom i postupno je usavršavati. S vremenom smo osjetili potrebu da stvorimo vlastiti brend i predstavimo naše proizvode široj javnosti – otkrila nam je.

Bilo je puno izazova na tom putu, uključujući pronalaženje savršenih boja za printanje, odabir pravih tkanina i izradu raznih pomagala jer u standardnoj opremi za sitotisak nisu mogli pronaći sve što im je bilo potrebno. No, strast prema tehnici sitotiska i kreativna izražavanja putem tekstila potaknuli su ih da prevladaju sve prepreke.

– Istinski smo zaljubljenici u tradicionalne grafičke i tekstilne tehnike. Željeli smo stvoriti malu manufakturu umjetničko-grafičkog ateljea koja, uz suradnje s drugim umjetnicima, također ima svoju liniju streetwear odjeće koju izrađujemo vlastitim rukama. Tehnika sitotiska nudi neograničene mogućnosti, i svakim danom se sve više razvijamo i učimo kako bismo stvarali jedinstvene i kvalitetne proizvode – objasnio nam je Robert.

Vizija im je promicati lokalni kulturni identitet kroz dizajnirane uzorke i motive na njihovim proizvodima. Također, žele biti sinonim za održivost u modnoj industriji, koristeći kvalitetne sirovine s minimalnim utjecajem na okoliš. Svaki proizvod ima umjetničku vrijednost jer ga stvaraju s pažnjom i u malim serijama, te se fokusiraju na inovacije koje smanjuju otpad u proizvodnji.

– Što se tiče inspiracije za dizajne, crpimo je iz različitih izvora. Tradicionalne tehnike poput modrotiska i tradicionalnih ateljea sitotiska pružile su nam osnovnu inspiraciju, ali također volimo eksperimentirati s modernim i apstraktnim dizajnima. Priroda, arhitektura, kulturna baština i svakodnevni život često su izvor ideja za naše motive i uzorke. Također, suradnje s drugim umjetnicima i njihove perspektive često doprinose raznolikosti naših dizajna. Biti otvoren za različite izvore inspiracije ključno je za održavanje svježine i kreativnosti u našem radu – ispričali su nam.

– Ono što nam najviše godi je stvarati proizvode koji donose zadovoljstvo ljudima, posebno onima koji cijene naš rad i s radošću nose naše komade. Radimo s velikim entuzijazmom jer nas veseli činjenica da naša odjeća može donijeti radost i zadovoljstvo onima koji je nose. Surađivati s različitim dizajnerima i kostimografima također je nešto što volimo. Posebni zahtjevi nam pružaju prostor za eksperimentiranje s neobičnim tkaninama i tehnikama te nam pruža izazove koji nas potiču na inovacije – otkrio je Robert.

Njihov tipičan proces dizajniranja i izrade kreacija počinje s prikupljanjem inspiracija. To može biti sve, od prirode do arhitekture, kulturnih elemenata ili čak svakodnevnih predmeta. Nakon toga, kreću s razvijanjem koncepta i eksperimentiranjem s različitim uzorcima i bojama. Kada su zadovoljni s konceptom, prelaze na tehniku sitotiska. Ovdje pažljivo pripremaju matrice i biraju boje koje će najbolje prenijeti dizajn na tekstil. Sam proces sitotiska zahtijeva preciznost i strpljenje, ali rezultati su uvijek iznenađujuće zadovoljavajući.

– Što se tiče stila, teško bismo se svrstali u neki određeni okvir. Naš rad je eklektičan i inspiriran raznolikim utjecajima. Možemo ga opisati kao pomalo apstraktnim, ali istovremeno linearnim i tradicionalnim. Volimo eksperimentirati s različitim tehnikama i stilovima kako bismo stvorili jedinstvene i zanimljive kreacije – dodali su.

Trenutno su usredotočeni na stvaranje nove kolekcije koja će obuhvatiti različite modele majica na kapuljaču, sportskih hlača, dugačkih košulja te muških i ženskih T-shirta. Uzorci za ove komade su već gotovi, i sada su u fazi pripreme sita koja će im omogućiti otiskivanje uzoraka na tkaninu. Nakon toga, slijedi krojenje, što također rade vlastitim rukama, prije nego što komade pošalju na šivanje. Očekuju da će prvi komadi iz naše nove kolekcije biti spremni za izlazak za 20-ak dana. 

– Gledajući u budućnost, naše glavne aspiracije za brend uključuju postizanje veće održivosti u proizvodnji, s ciljem smanjenja ili potpunog eliminiranja otpada. Također, želimo proširiti naš brend na LEVIN COCO, Home segment, gdje bismo stvarali raznovrsne uporabne i dekorativne proizvode za interijer. Želimo nastaviti rasti i razvijati se kako bismo pridonijeli održivijem i umjetnički obogaćenom svijetu mode i dizajna – zaključila je Sanja.

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".