Retro krojevi, frotir i povratak u prošlost: Domaći brend stvara najefektnije i najudobnije komade za svaki dan

Iva Ćurković Spajić i Irja Šipuš su prijateljice koje su pokrenule vlastiti modni brend pod nazivom House of Kiwi. S prvom kolekcijom smo se imali prilike upoznati još 2018. godine, a ove godine Iva i Irja izbacile su novu ljetnu kolekciju i pokrenule web shop.
Vidi originalni članak

Iza modne kuće House of Kiwi stoje dvije prijateljice i poslovne kolegice, Iva Kiwi i Irja Kiwi iz Zagreba. Iva je četiri godine radila kao in-house dizajnerica u tvornici obuće Borovo, a Irja je radila u UNHCR-u, UN-ovoj agenciji za izbjeglice. Obje djevojke su se snašle i u scenografiji i kostimografiji za neke filmove i reklame te su skupa radile nekoliko editorijala za Vešmašinu. Ipak, nas više zanima kako se dogodila suradnja koja je stvorila ovaj jedinstveni domaći brend. 

- Sve je započelo spontanom idejom o ljetnoj kolekciji od frotira, krenule smo same raditi na prvom prototipu. Kupile smo običan bijeli frotir za kućanstvo koji se može kupiti na metre i same ga bojale u perilici rublja. Tako je nastala haljina Kontiki koja je danas dio naše kolekcije.  Zapele smo za tu ideju i impulzivno odlučile osnovati modnu kuću i realizirati čitavu kolekciju izrađenu od frotira. Mi same i naše prijateljice i prijatelji bili su modeli za prve prototipove kolekcije na kojima se radilo.

Glavna ideja koju su ove djevojke imale bila je sasvim jasna, objašnjavaju naše sugovornice. To je ujedno i ideja kojom se danas vode u svojim dizajnima. 

- House of Kiwi je nastao iz želje za stvaranjem udobne svakodnevne odjeće začinjene daškom pikantne neodoljivosti!

Što se tiče zvučnog imena, iza 'House of Kiwi' se krije nekoliko značenja koje su nam Iva i Irja spremno objasnile:

- O imenu smo dugo razmišljale, željele smo nešto zvučno, pamtljivo i nešto što ima super potencijal za grafičke eksperimente. House of Kiwi u sebi nosi reference na velike modne kuće čije povijesne kolekcije su naša inspiracija. Također je i referenca na njujorške kuće gay i trans osoba kao mjesta alternativne obitelji koje su mjesta sigurnosti i kreativne i osobne slobode. Kiwi je voće koje raste i u našem podneblju, ali i dalje zvuči egzotično. Želja nam je bila da naša modna kuća integrira sve navedene karakteristike i vrijednosti.

House of Kiwi mnoge oduševljava svojom jednostavnošću i posebnošću, ali i prizvukom retro stila koji nas vraća u prošlost.

 -House of Kiwi vidimo kao modnu kuću u kojoj će nastajati manje konfekcijske kolekcije originalnog dizajna u našoj prepoznatljivoj estetici. Želimo stvarati odjeću u kojoj ćete se osjećati ugodno i posebno u isto vrijeme, koja oslobađa duh i podiže raspoloženje. Cilj nam je i da se naša odjeća što dulje zadržava u ormarima naših kupaca. Prirodni materijali, zanimljivi detalji, naši originalni uzorci, to su sve sastojci koje ćemo koristiti u našoj House of Kiwi kuhinji.

- Kad vide da je naša odjeća sašivena od frotira, ljudi reagiraju s apsolutnim oduševljenjem, to je materijal koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Mislimo da smo odabirom materijala, koji je pozitivan, pomalo nostalgičan, i retro krojevima uspjele dotaknuti neku žicu u ljudima koja je više od obične želje za kupovinom. Često nam se događa da ljudi prilikom razgledavanja stvari ili kupovine s nama podijele sjećanje na odjevni predmet iz djetinjstva ili mladosti. Mislimo da je tako nešto u današnje vrijeme brze kupovine vrlo jedinstvena stvar - potpuno novo proizveden odjevni predmet budi vam sjećanja ili prenosi dublje emocije i dobre vibracije, objašnjavaju Iva i Irja. 

Ljetna kolekcija koja je nastala u spretnim rukama ovih dviju dizajnerica je još jednom oduševila mnoge koji traže nešto malo posebnije, ali i udobno. 

- House of Kiwi ljetna kolekcija od frotira za cure i dečke sastoji se od dosta modela koje možete naći u nekoliko varijanti boja i dostupne su u nekoliko veličina. U našoj kolekciji svatko može pronaći nešto za sebe: kratke sportske hlačice za cure i dečke, inspirirane hlačicama kakve su se nosile 70-ih i 80-ih godina, polo majice, majice dugih rukava, Riva hlačice visokog struka za cure, haljine, ukrojene kao Conga ili La Isla Bonita, opuštene kao Panama ili Beach Club koje su idealne za plažu, Pinia kombinezon za aktivan gradski dan. Na svakom modelu smo puno radile i posvetile mu vremena i truda, nosimo sve svoje modele, ali favoriti su nam definitivno Riva kratke hlačice, haljina Conga, Pinia kombinezon i Kiwi torba koju nosimo svugdje.

Posebnost odjevnih komada House of Kiwi brenda leži u ugodnom frotiru i originalnom dizajnu za koji su zaslužne dvije prijateljice. Kada su pronašle svoj savršeni materijal, znale su da će se ideje za dizajn samo nizati. 

- Kad smo započele s realizacijom kolekcije, znale smo da nam je vrlo bitno da su materijali koje koristimo kvalitetni. Frotir koji koristimo je 100% pamuk, proizveden u maloj tvornici na sjeveru Italije, na pola puta između Torina i Milana. Ta tvornica je specijalizirana za proizvodnju frotira i tamo je naš frotir bojan prema našoj originalnoj paleti boja. Kao materijal, frotir je izrazito inspirativan, zabavan, materijal dobrih vibracija. Vrlo je nepretenciozan i duhovit, u potpunosti odgovara našoj viziji modne kuće.

- Mislimo da bismo mogle napraviti još bezbroj modela u frotiru. Također, na većini naših modela nalazi se i podstava koja je 100% pamučni saten, a na njoj su otisnuti House of Kiwi uzorci. Uzorci na podstavi su naš originalan dizajn, a otisnuti su tradicionalnom metodom sitotiska u obiteljskoj tvornici u Sloveniji. Podstava je tu kako bi naši odjevni premeti bili još udobniji, a uzorci su nastali s namjerom da se veselite svakom oblačenju svojeg House of Kiwi komada!

Inspiraciju za dizajn dizajnerice pronalaze među svojim najbližnjima, u second hand shopovima i na Hreliću! 

- Kako bi došle do finalnog izgleda odjevnog predmeta kombiniramo različite pop-kulturne reference, inspiraciju često crpimo i iz osobnih sjećanja, osjećaja koje vežemo uz neki odjevni predmet, inspiriraju nas knjige koje čitamo ili filmovi koje gledamo, likovi koji se u njima pojavljuju. Velika inspiracija su nam osobe koje vežemo uz intimni, obiteljski život, bake, mame i njihova osobnu moda, kućna i ulična moda. Vintage komadi također, second hand obožavamo, Hrelić još i više. Odjevni predmeti koji u sebi nose duh vremena posebno su nam privlačni i zanimljivi. Htjeli smo da komadi iz naše House of Kiwi kolekcije pomalo odražavaju sve naše interese i strasti.

Modna kuća House of Kiwi privlači sve generacije, oduševljeno nam pričaju Iva i Irja. 

- Drago nam je da našu kolekciju s jednakim oduševljenjem komentiraju sve generacije – millenialsi, generacija naših roditelja, ali i generacija naših baka i djedova. Kupci su također pripadnici svih generacija. Sretne smo jer nam je to bio i cilj, željele smo da se u našoj odjeći ljudi osjećaju ugodno i zadovoljno bez obzira na svoju dob.

Kao novi poslovni uspjeh, Iva i Irja navode otvaranje web shopa koji će privući još više kupaca i zaljubljenika u frotir. 

- Pokrenule smo web shop u želji da naša kolekcija bude što dostupnija kupcima u Hrvatskoj i izvan nje. Sada House of Kiwi komadi puno lakše odlaze u druge gradove i mjesta. Pop up dućan je radio punom parom cijeli sedmi mjesec, a na istoj adresi, Nova cesta 122 na Trešnjevci pored trešnjevačkog placa, i dalje će biti moguće doći, pogledati, probati i kupiti komade iz naše frotirne kolekcije, ali po dogovoru. 

Osim frotira, u planu su i drugi materijali, a sve s jednim ciljem - povećati domaću proizvodnju i potaknuti ljude na kupovanje domaćih prije nego fast fashion proizvoda. 

- Želja nam je razvijati nove modele od frotira, ali polako uvoditi i nove materijale. U planu nam je i suradnja s malim specijaliziranim obrtima na razvoju zanimljivih tradicionalnih proizvoda u novom ruhu. U House of Kiwi priču voljele bi uključiti što više ljudi sa specifičnim vještinama i interesima i raditi nešto posebno.  

- Naše društvo prepuno je neiskorištenih i zanemarenih potencijala, ljudi na čije se vještine zaboravlja u utrci s vremenom i novcem pa u cijeli proces želimo uključiti što više ljudi iz naše neposredne okoline koji nas inspiriraju, a dolaze iz različitih društvenih segmenata, od lokalnih obrtnika, radnica, vizualnih umjetnica i umjetnika. Trudit ćemo se doprinijeti promjenama u pristupu proizvodnji u kontekstu modne industrije i navikama kupaca.

Ljubitelji mora, upoznajte brend nakita u koji ćete se odmah zaljubiti! Cronopi ima divan nakit s motivima sidra, kormila...
Bottega Veneta i Loewe najpopularniji su brendovi čije cipele i modne dodatke svi žele u svojoj kolekciji
Pulska dizajnerica stoji iza brenda Z_Code_Z čije se cipele prodaju na Asosu: Od ideje do prodaje, otkrila nam je sve detalje
Znate li za hrvatski brend Rosette? Iza njega stoji profesorica povijest i geografije i izrađuje divne natikače i modne dodatke

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".