Pulska dizajnerica stoji iza brenda Z_Code_Z čije se cipele prodaju na Asosu: Od ideje do prodaje, otkrila nam je sve detalje

Nataša Ornella Herak već 15 godina živi u Kini gdje je i pokrenula brend Z_Code_Z, a njezinu ideju brzo je prepoznao i Asos, gdje su ovi modeli veliki hit
Vidi originalni članak

Na Asosu ili na društvenim mrežama zasigurno ste primijetili obuću s potpisom brenda Z_Code_Z i momentalno ih poželjeli dodati u košaricu i imati u vlastitoj kolekciji. Za to imate i još jedan razlog više jer iza njih stoji Nataša Ornella Herak, pulska dizajnerica s adresom u Kini:

- U Kinu sam došla davne 2005/2006 na poziv jedne tadašnje tvrtke koja se bavila veleprodajom i maloprodajom da izradim jednu kolekciju i eto zaljubila se u Kinu. Došla sam u Zagreb samo na tri mjeseca, zatim se vratila u Kinu i ostala sve do danas. Život u Kini je drugačiji samo jer je brži tempo i puno je ljudi tako da je stalno gužva i stalno je nešto i stalno se negdje juri. Ima puno više mogućnosti za neke stvari, a onda opet za druge nema, ali to je samo u većim gradovima. Ostatak zemlje je još uvijek jako nerazvijen i siromašan, ali eto, u pravilu isti kao i svugdje u velikim gradovima. Ovdje je sve prostrano tako da se jako puno vremena gubi na put od točke A do točke B , druženja nisu nikako kao u Hrvatskoj ali opet nekako se svi ipak družimo. Ostalo je sve to nekako opet posao, kuća, teretana i tako redom, priča nam Nataša i dodaje kako se brzo navikla na život u Kini, a čak nije imala ni fazu prilagodbe:

- Neke stvari prihvatiš odmah, neke nikada i tako je to do danas. Nikad nisam voljela njihovu hranu jer ne volim ljuto, a naša je hrana i puno laganija. Logoped kao zanimanje ne postoji, kao ni dječji psiholog, takve stvari su mi nepojmljive, a njima je to normalno. Čude se kad ja pričam o testiranju za školu ili vrtić... Ili se navikneš ili se nikad ne prestaneš čuditi.

 Natašin radni dan traje između 10 i 12 sati. Nema fiksnog radnog vremena zbog ogromnih jutarnjih gužvi pa je ponekad nemoguće doći na posao točno u 9. 

- Suvlasnica sam i osnivačica brenda Z_Code_Z tako da sam zadužena i odgovorna za sve oko njega, kao i za dizajn, veleprodaju i tim cura u uredu koje vode klijente. Svaki se dan rade modeli za veleprodaju i tu imam asistenta. Kad je riječ o Z_Code_Z, sve je na meni, ali to je moja odluka, sve dok ne vidim u kojem smjeru brend ide. Nijedan dan u uredu nije isti. Jedan dan slažemo mood board, drugi tražimo nove pete i materijale, treći smo u sample roomu i svađamo se zašto nešto nije napravljeno prema dogovoru..., priča dizajnerica i objašnjava kako je brend uopće nastao:

- Z_code_Z je nastao na mom balkonu, jedne nedjelje na FaceTime-u, s prijateljicom iz Londona koja mi je samo rekla: pošalji mood board i čujemo se za četiri sata pa ću ti reći što mislim o ideji brenda. Nakon što sam jako dugo željela da unutar tvrtke u kojoj radim kao GM i dizajner, imamo i brend, jer sam znala da sam dorasla situaciji i da znam sve što treba da bi braed uspio. U tvrtki su nastale neke preinake oko vlasništva pa sam samim time dobila u manji udio u tvrtci, s čime sam dobila i malo veće pravo glasa. Posložila sam brend i u tajnosti napravila modele, pokazala sadašnjoj vlasnici i Asosu - svi su se odmah zaljubili!

Z_Code_Z, prema Natašinim riječima, zamišljen je za samostalne djevojke i žene, koje znaju što hoće, imaju mnogo snova, ne boje se života i grade vlastiti stil. Također, brend će se svidjeti i svim damama koje ne vole velike potpetice:

- Tržište je prepuno sexy viskih potpetica, a i veleprodaja ima klijente koji upravo baš to kupuju. Nisam se htjela kositi s veleprodajom i nisam htjela da budemo još jedan brend kao i drugi. Vjerojatno ćemo u kolekciju ponekad dodati nešto više potpetice, ali drugačijeg oblika, kako bi bile malo zanimljivije od ostalih.

Pri osmišljavanju novih modela, jednako su važni izgled, funkcionalnost i udobnost. Izgled prvo zapne za oko, ali ako cipela nije udobna, sve pada u vodu pa jedno bez drugog jednostavno - ne može!

Kad je riječ o nastanku nove kolekcije, Nataša je objasnila kako on izgleda:

- Kreće se od mood boarda koji se šalje Asosu da im se pokaže što bi mi bila smjernica za dva mjeseca jer se rade kolekcije za svaka dva mjeseca tako da su stalno novi modeli prisutni. U nekim slučajevima se raspravlja s buyerima a u nekima ne, ovisi ako imaju neke posebne zahtjeve. Onda odlučim koje ću kalupe i pete koristiti i kreće se sa dizajnom. Uvijek radim tri boje tako da Ssos može izabrati što želi, iako oni mogu birati i mijenjati boje po potrebi tržišta. Kada su modeli gotovi, ili idem u London na prezentaciju, ili kao sada, samo šaljemo slike i šaljemo modele nakon što su buyeri izabrali kolekciju jer na kraju su buyeri iz Asosa koji biraju što će kupiti, ne ja .

Suradnja s Asosom je odlična, kaže Nataša jer je sve dobro umreženo. Potrebno je ispuniti puno formulara da bi se uopće ušlo u sistem Asosove prodaje, ali je proces vrijedan truda:

- Oni kupuju kolekcije svaka dva mjeseca tako da tržište uvijek ima nešto novo u ponudi, a mislim da je to odlično jer se uvijek vrte neki novi komadi. 

Naravno, Natašu nismo mogli ne pitati kakav joj je privatni stil - ona ga opisuje kao jednostavnog i basic, a u ormaru ima svega četiri boje: crnu, bijelu, bež i maslinasto zelenu, a u zadnje vrijeme i svijetlog plave.

- Obožavam lan i sve sto je muškog kroja, jednostavnoa a zanimljivo. Obožavam torbe, nakit i cipele, iako ne nosim potpetice, nosim isključivo ravno ili kaubojske čizme tako da ću ja i na haljinu staviti čizme, a ne potpetice. Nosim samo velike torbe, jako rijetko ćete me vidjeti s malom torbicom. Jako volim upečatljive komade nakita - mislim da torbe, nakit i cipele čine odjeću zanimljivijom. Od obuće volim Old Gringo i Sendra Cowboy Boots - opsjednuta sam kaubojskim čizmama, a od djeće volim brendove Monse, Staud, Jacquemus. Nedavno sam otkrila hrvatski brand Klisab. Nisam u Hrvatskoj pa baš i ne znam što se događa na modnoj sceni, ali eto volim taj jednostavan, a opet ne jednostavan stil, zaključila je Nataša. 

Tea Gagro Held voditeljica je EU projekata na jednom zagrebačkom fakultetu i nova zvijezda naše naslovnice ✨
Diva vas čeka u subotu na kioscima, ekskluzivno uz Večernji list:

Sovilj povodom 15 godina brenda: Tek kad vidim reakcije klijenata, znam da je nešto dobro. Zato svaki put imam toliku tremu'
Upoznajte Mateu: Stoji iza domaćeg brenda Šuljice koji izrađuje jednostavne i elegantne ženske košulje
Kad je cijeli svijet stao, dvije prijateljice pokrenule su vlastiti brend, a rezultat su genijalne jastučnice
Znate li za domaći brend koji nas je na prvu osvojio narukvicama s motivima Zagreba?

 

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".