Sjećate li se onih zavodljivih uzoraka koji su plesali poput valova na ljetnoj haljini? Onih grafikâ u žarko ružičastoj, oceansko plavoj i limeta zelenoj, koje su se činile kao da dolaze iz nekog psihodeličnog sna snimljenog u 60-ima? Naravno da se sjećate. Jer jednom kada vidite Pucci print, teško ga je zaboraviti.
Taj hipnotizirajući geometrijski vrtlog boja, koji se uvukao u sve – od svilenih marama do plažnih haljina – bio je modni potpis koji su obožavale ikone poput Jackie Kennedy, Sophie Loren, pa čak i sama Marilyn Monroe. I dok je za mnoge generacije Pucci bio simbol slobode, luksuza i umjetnosti nošenja boje, tek sada, godinama kasnije, taj print doživljava svoj veliki comeback.
Emilio Pucci, istoimena marka koju je 1947. godine osnovao aristokrat Don Emilio Pucci, Marchese di Barsento, najpoznatija je po svojim odvažnim, geometrijskim printovima. Od svoje prve modne revije u Firenci 1951., Pucci je ubrzo postao neslužbena ljetna uniforma slavnih zvijezda.
No, ono što je tada bio izraz luksuza i sofisticiranosti, s vremenom se istrošilo. Moda je promjenjiva, a ono što je jednom bilo "must-have", poput Louis Vuitton torbi s monogramom, odjednom je postalo previše viđeno. Pucci je tiho skliznuo iz fokusa, zamijenjen minimalističkim tonovima i paletama "tihog luksuza".
Ipak, moda se, kao i povijest, uvijek ponavlja. Generacija Z, poznata po svojoj sposobnosti da iz naftalina izvuče sve ono što su stariji odbacili, odlučila je Pucciju dati novo ruho. I pogodila je ravno u srž.
Nakon nekoliko sezona dominacije bež, sive i kašmirskih tonova, društvene mreže eksplodirale su eksplozijom boja i printova koji su zazivali nostalgične dane glamuroznih odmora. Na scenu se vratio OTT pristup odijevanju (over-the-top), posebno kad je riječ o resort i beachwear modi. I nije bilo boljeg trenutka za povratak Puccija.
Kao što je Missoni prošlog ljeta pokorio Instagram svojim cik-cak printom u rukama influencerica i modela na jahtama diljem Mediterana, tako sada Pucci ponovno pronalazi svoje mjesto pod modnim suncem. Ali ovaj put, s dozom zrelosti.
Nedavna revija Emilio Pucci brenda u Portofinu pokazala je zreliji, profinjeniji pristup. Printovi su ostali, ali boje su bile prigušenije, siluete elegantnije, a dojam – sofisticiran, ali razigran. Dominirale su nijanse prašnjavo ružičaste, maslinaste i crne, dok je vrtlog postao više apstraktan nego doslovan. Kulminacija svega bila je Naomi Campbell koja je zatvorila reviju u haljini koja je izgledala kao da je netko prosuo boju na platno – vizualna posveta nasljeđu brenda, ali kroz suvremeni objektiv.
Pucci se ponovno uspinje – ne kroz masovnu komercijalizaciju, već kroz estetsku autentičnost i simboliku za modno upućene. Njegove haljine i marame ponovno nose slavne osobe na luksuznim destinacijama, ali ovog puta s dozom "ako znaš, znaš" (IYKYK) šarma. Jer, nije svatko svjestan da taj apstraktni vrtlog ima modni pedigre, aristokratske korijene i kulturološki značaj.