Kad bi se pisala povijest o ružičastoj boji, film Legally Blonde, kod nas preveden kao Plavuša s Harvarda, zasigurno bi imao svoje poglavlje. Premijera filma bila je u srpnju prije 20 godina, a ružičasta boja bila je glavni motiv cijelog filma. Od šljokičaste haljine koju je Elle Woods nosila na prijemnom ispitu na Harvardu pa do upečatljive ružičaste haljine koje je nosila na sudu.
De Rakoff i zvijezda filma Reese Witherspoon, koja je glumila Woods, posjetile su nekoliko sestrinstava kako bi napravile bilješke za film. U to se vrijeme De Rakoff poigravala idejom o plavim i ljubičastim bojama, možda čak i s nijansom boje lavande. No njihovo istraživanje na sestrinstvima je pokazalo - svi nose ružičastu.
- Svi su bili u ružičastoj, a ja sam shvatila da je to očita boja za film - rekla je De Rakoff i dodala kako je to morala biti upravo ta jarka nijansa, tzv. California pink za koju kaže da mora preživjeti na kalifornijskom svjetlu.
Odjeća i stiliziranje bili su više od same estetike, što je jedan od razloga zašto je film prošao test vremena kao modni film. Vizualni odabiri bili su namjerni: ružičasta je bila više od amblema ženstvenosti, a Elle je bila više od stereotipa tipične Malibu Barbie. U filmu, Ellina pretjerana ženstvenost stavila je naglasak na način na koji društvo promatra lijepe žene koje uživaju u "ženskim" stvarima, kao i na žene koje se, iz bilo kojeg razloga, podcjenjuju na prvi pogled, piše Vogue. Upravo zbog tih karakteristika, Legally Blonde vole i oni koji ne izgledaju baš poput Reese ili se ne ponašaju poput Elle.
- Očigledno postoji simbioza između Elle i Reese - rekla je De Rakoff za Vogue i dodala:
- Gledajući površinski, ona je prikazana kao glupa plavuša, no cijela poanta filma Legally Blonde upravo je pokazati da to nije i ono što se događa kad se zagrebe ispod površine.
De Rakoff film Plavuša s Harvarda opisuje kao alternativnu stvarnost, kao mjesto gdje se miješaju estetika visokog stila, ženstvenosti i feminizma, kao koktel koji pretjerano naglašava Južnu Kaliforniju i Istočnu obalu, kao i formalnost, djevojaštvo i ženstvenost. Možda iznenađujuće, ali De Rakoff kaže kako je inspiracija za Elle potekla iz arhive: Ali MacGraw u film Love Story i žene u filmu His Girl Friday iz 1940. godine.
Kako 2000. godine danas doživljavaju svoj veliki comeback, De Rakoff smatra kako film Plavuša s Harvarda postaje arhivska inspiracija za današnje modne entuzijaste.
- Vidjet ćete plavušu u ružičastom sa psićem i pomisliti: To je Elle Woods!, kao da je to neka univerzalna stvar u svemiru. Sviđa mi se spot Ariane Grande. Za mene je to bilo najveće priznanje jer mi se učinilo da je u duhu Elle. Postoji toliko ikonografije koja nije nužno povezana s odjećom, jednostavno sve zajedno funkcionira kao slagalica - rekla je kostimografkinja.
De Rakoff i dalje dobila mailove u kojima se ljudi raspituju o kultnoj ružičastoj haljini sa šljokicama koju je Elle Woods nosila. Na veliko razočaranje obožavatelja, De Rakoff se ne sjeća kako je osmislila taj stajling. Kaže kako je kostimografija u 2001. bila mnogo drugačija nego danas, bez pomoći interneta. Sve se, kaže dizajnerica, odvijalo telefonski i izgledalo je poput nekog detektivskog posla.
- U to vrijeme, svu odjeću za film kupovala sam sama, nešto sam posuđivala, za nešto sam molila iz newyorških showroomova... Nekad bih samo odjeću kupila, nešto je bilo vintage, a svaki komad odjeće koji se pojavio na ekranu, prošao je kroz moje ruke - rekla je De Rakoff za Vogue i kaže da je upravo ta količina robe razlog zašto se ne može sjetiti kako je nastao legendarni stajling.
Živimo u razdoblju kad je gotovo svaki detalj svake kombinacije ne samo dostupan, nego se lako može i kupiti. Transparentnost i dostupnost podataka, kao i dijeljenje informacija odlični su za kupce i rastuće modne tvrtke, no u slučaju Elle Woods, čar se nalazi upravo u tome što ne znamo odakle je baš svaki komad. Znamo da je nosila srebrni Tiffani privjesak i Birkin torbu, te je komade lako prepoznati, no duh Elle Woods krije se u tome što njezin stil ne zahtijeva logo ili ime brenda da bi bio prepoznatljiv.
- Mnogi su komadi koje je Elle nosila vintage, a dio smo našli za vrijeme snimanja. S tim smo stvorili Elle Woods. Neke sam stvari i ja sama napravila. Na primjer, na Bottega Veneta torbu svezala sam maramu, u to vrijeme to nitko nije radio, a u filmu postoji nekoliko takvih modnih trenutaka koji su kasnije postali trend - kaže De Rakoff.
De Rakoff smatra kako su Seks i grad, Tračerica, Clueless i Vrag nosi Pradu neki od posljednjih filmova i serija koji su imali utjecaja na modu. Naravno, i Plavuša s Harvarda.
- Možda je jedan od razloga taj što je u filmu stavljen neki fantasy filter na život kakav nam nije bio "dostupan". Stilizirala sam stvari na način na koji bi ih ja nosila da sam u drugačijoj, alternativnoj stvari. Jer je Plavuša s Harvarda alternativna stvarnost - zaključila je kostimografkinja.