Projekt 'Tievolution' u suradnji Cravaticuma i TTF-a: Kravata kao koncept, stav i medij za istraživanje

Studenti su kravatu oslobodili svakodnevice i pretočili je u nosivu skulpturu, metaforu unutarnjih stanja, stav prema svijetu ili komentar na društvene norme
Vidi originalni članak

Kravata, modni detalj upisan u hrvatsku povijest i kulturu, simbol je elegancije koji je osvojio svijet, ali i izvrstan modni element za istraživanje. Naime, u projektu "Tievolution", koji je nastao suradnjom Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Muzeja kravate Cravaticum i tvrtke Croata, studenti druge godine preddiplomskog studija tekstilnog i modnog dizajna promišljali su novi dizajn kravate. Stoga je taj svakodnevni modni predmet omiljen kod poslovnjaka postao više od detalja - umjetnička forma, konceptualni alat, istraživanje forme, identiteta i raznih poruka. 

Projekt je protekli vikend ujedno predstavljen i na uličnoj modnoj reviji u centru Zagreba, kroz 29 idejnih rješenja u obliku kravate, u organizaciji Cravaticuma i TTF-a. Povod ovoj kreativnoj inicijativi je i obilježavanje 400 godina od nastanka kravate u Hrvatskoj te uoči stote obljetnice moderne kravate rođene u New Yorku.

Pod mentorstvom doc. art. Lee Popinjač, doc. art. Ivane Mrčele i doc. dr. sc. Petre Krpan, studenti su kravatu oslobodili svakodnevice i pretočili je u nosivu skulpturu, metaforu unutarnjih stanja, stav prema svijetu ili komentar na društvene norme.

„Kao mentorice (doc. dr. sc. Petra Krpan, doc. art. Ivana Mrčela i ja), željele smo pristupiti projektu "Tievolution" iz perspektive novog, nadolazećeg vremena – upravo onako kako ga zamišljaju mladi: iskreno, autentično, idealistički i slobodno od ustaljenih obrazaca. Zato smo za sudjelovanje pozvale studente druge godine preddiplomskog studija Tekstilni i modni dizajn“, istaknula je doc.art. Lea Popijač.

U galeriji pogledajte najljepše haljine iz Zare koje jedva čekamo nositi ove ljetne sezone:

FOTO: Zara 49,95 EUR FOTO: Zara 79,95 EUR FOTO: Zara 29,95 EUR FOTO: Zara 19,99 EUR FOTO: Zara 35,95 EUR FOTO: Zara 17,99 EUR FOTO: Zara 29,95 EUR FOTO: Zara 45,95 EUR FOTO: Zara 29,95 EUR FOTO: Zara 29,95 EUR FOTO: Zara 25,95 EUR FOTO: Zara 39,95 EUR FOTO: Zara 49,95 EUR FOTO: Zara 49,95 EUR FOTO: Zara 45,95 EUR FOTO: Zara 49,95 EUR FOTO: Zara 39,95 EUR FOTO: Zara 35,95 EUR

Petra Krpan bila je zadužena za konceptualnu razradu, Ivana Mrčela za oblikovanje forme, a Lea Popijač za segment tekstila.

„Iako smo svaka imale svoj fokus, cijeli smo proces prolazile zajednički jer su svi ti aspekti međusobno duboko povezani. Studenti su, nakon istraživanja teme, osmislili više idejnih rješenja, a potom smo izabrale ona najzanimljivija kako bismo ih realizirali u obliku prototipa. U tom procesu poseban naglasak stavile smo na poticanje eksperimentiranja, inovativnosti i osobnog izraza. Nismo im nametale gotova rješenja niti vlastite estetske preference, već smo ih motivirale da samostalno razvijaju ideje – uz podršku u vidu stručnih savjeta i praktičnih ‘trikova’ koji bi im mogli olakšati i unaprijediti izvedbu“, pojasnila je Popijač.

Stručni žiri odabrao je tri najbolja studentska rada – treće mjesto osvojila je Mila Trojan, drugo Damian Blažević, a prvo Fran Kržak. Pobjednica po izboru publike je Maja Bošnjak.

Odabrani radovi bit će nagrađeni od strane tvrtke Croata te će ujedno pobjednički dizajn proizvesti i uvrstiti u ponudu brenda.

Fran Kržak, prvonagrađeni, kravati pristupa iz funkcionalnog i razigranog kuta – u jednoj verziji ona postaje džep i ukras istodobno, otvorena osobnom izrazu nositelja, dok je druga oblikovana poput lista i oplemenjena pomičnim broševima u obliku insekata, stvarajući vezu s prirodom i estetikom detalja.

Damian Blažević, dobitnik druge nagrade, kroz svoj rad istražuje teme prolaznosti i dekonstrukcije: „Ova kravata dobro reprezentira moj stil, kao i materijale i tehnike koje koristim u svom dizajnu. Predstavlja proces raspadanja i degradacije materijala – pokušao sam uhvatiti upravo taj trenutak. Jer na kraju, sve se raspada.“

Mila Trojan, dobitnica treće nagrade, svoju kravatu osmislila je kao reakciju na pritiske koje društvo stavlja na mlade: „Kravata je često simbol odrasle osobe koja ide na posao i zna što želi u životu. No ne mora sve biti tako ozbiljno. Društvo stavlja velik pritisak na mlade da 'odrastu' i odbace svoj mladenački duh. Mi kažemo – ne mora biti tako. U redu je ne znati uvijek što želiš, a ova kravata upravo to poručuje. Nosiš je s ponosom – baš zato jer si neodlučan, i to s razlogom.“

Maja Bošnjak vraća nas u šarene dane bezbrižnosti s kravatom nadahnutom posljednjim danima škole i mirisom ljeta.

Šarena, ukrašena perlicama i koncima, njezina kravata zadržava izvorni oblik, ali vibrira energijom djetinje slobode. Infantilnost se suprostavlja pojmu strogog i "odraslog" modnog predmeta.

Ana Marinčić je stvorila kravatu od crnog trapera, prošaranu zihericama koje simboliziraju misli, boli i unutarnji bunt. “Nije stvorena da se nosi na poslu, već da se nosi kao stav”, poručuje autorica, jasno odbacujući ideju o kravati kao simbolu prilagođavanja.

Adriano Gencer uklanja čvor s kravate te sugerira slobodu kaubojskog duha i nesputanosti. “Čvor je sigurnost, a sigurnosti ovdje nema… samo putevi koji se gube u daljini”, zapisuje, pretvarajući modni detalj u poetičnu refleksiju o životu bez granica.

Hera Žuvela koristi ogledalo na kravati kao sredstvo samopromatranja – tradicionalni simbol muškosti postaje površina kroz koju se propituje identitet, spol i pravila, dok fotografija brkova i ruža u ogledalu prenosi snažnu poruku o fluidnosti identiteta: “Pravo ‘ja’ otkrivamo tek kada prestanemo igrati po pravilima.”

Iva Pirić kravatu reinterpretira kroz spoj muške forme i ženske elegancije – u njenom radu kravata podsjeća na rever sakoa i klasičan ovratnik bijele košulje, elegantno balansirajući između autoriteta i profinjenosti.

Marija Dolores Bojčić u središte stavlja tijelo – njezina kravata prati liniju kralježnice i oblikuje se poput riblje kosti, stvarajući direktnu poveznicu između kose, modnog predmeta i tjelesne forme. Rezultat je elegancija stopljena s apstraktnim dizajnom.

Mia Slipčević stvara kravatu-stonogu – dinamičnu i segmentiranu, nastalu iz trenutka igre i inspiracije. Šumski svijet kao inspiracija ovdje nas podsjeća na silno bogatstvo motiva koje modni dizajn koristi.

U rukama ovih mladih dizajnera, kravata je postala više od modnog dodatka – ona je platforma za izražavanje osobnih stavova, unutarnjih previranja, komentara na društvo, identitet i okoliš. Tievolution je dokaz da moda nije samo pitanje estetike, već i snažan medij za prenošenje poruka. Kravata nije samo za vezanje, već je element koji se dekonstruira, transformira i postaje platforma za razvoj ideje i koncepta.

Simpatične prijateljice u jako chic kombinacijama: 'Imamo svoj stil, ali ponekad ubacimo i nešto od trendova'
Osmijeh od uha do uha i cvjetna haljina njena su formula genijalnog ljetnog stila!

Kraljica Letizia ima savršen ljetni stajling koji ćemo rado prepisivati cijele sezone

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".