Novinarka si, influencerica te poduzetnica koja je pokrenula kod nas jedinstvenu platformu za posudbu odjeće – rent4style. Kako se rodila ideja i možeš li nam opisati cijeli projekt, odnosno kako stvari funkcioniraju?
– Ideja je dugo krčkala u mojoj glavi, ali korona je odužila samu realizaciju. Početkom prošlog ljeta konačno sam se odvažila na projekt koji sam dugo planirala i pokrenula Rent4Style, platformu za najam odjeće. Krenula sam doslovno s 30-ak haljina, pofotkala ih i objavila na Instagram-profilu. U roku od nekoliko dana reakcije su bile toliko dobre da sam samo nastavila dalje. Prvo sam krenula s objavama na Instagram-profilu putem kojeg su djevojke bukirale haljine, a u jesen sam pustila prvi web za najam odjeće na adresi www.rent4style.com. Posudba je poprilično jednostavna, odabere se haljina, veličina i datum. Haljina u pravilu stiže u četvrtak iako nekada i ranije. Haljina stiže čista, vraća se nošena, mi ih šaljemo i naručujemo prikup za njih. Na djevojkama je samo da unajme, nose, vrate, ponove. Iako na prvu djeluje jako jednostavno i luksuzno, ovo je posao koji zahtijeva jako dobru organizaciju, od pripreme do slanja i povrata, spašavanja uništenih haljina, borbe s povratima koji često kasne. Odnedavno je dostupan i showroom u Ivanić-Gradu kamo nam dolaze djevojke doslovno iz cijele Hrvatske na probe. Cilj je većinu poslovanja zadržati online, ali jasno mi je da je nekim djevojkama probama jako bitna i zato im Rent4Style pruža i tu mogućnost. Najam nije ništa novo, vani to radi puno njih, a i drago mi je da sam ta koja je probila led u Hrvatskoj i pokrenula nešto takvo. Planova je jako puno, a ono na što sam posebno ponosna jesu vlastite Rent4Style design kreacije. Imamo haljine koje se šivaju isključivo za Rent4Style i njih će biti sve više, tako da ćemo sigurno viđati svake sezone Rent4Style design kolekciju. Voljela bih da i naši dizajneri prepoznaju Rent4Style kao mjesto gdje možemo zajedno surađivati, a da ne gledaju na ovaj pothvat kao na konkurenciju. Zajedno smo jači i mogli bismo raditi genijalne stvari.
Je li teško pokrenuti posao u Hrvatskoj? Što bi poručila onima koji se pripremaju na samostalni poduzetnički pothvat?
– Što se tiče papirnatog dijela zapravo je jako lako otvoriti firmu, ali osmisliti održivo poslovanje s idejom koja će prerasti u potrebu ljudi, to je malo teže. U poduzetničke vode krenula sam 2015. godine, nisam znala što me očekuje i kamo će me put odvesti. Start je bio lakši jer nas je bilo dvije, tako da smo kolegica i ja zajedno prolazile kroz razne izazove i prepreke. Sjećam se perioda kada smo plaću isplatile i isti dan ponovno u posao uložile. Trudim se uvijek biti u korak s vremenom i gledati što je trenutačno aktualno. Svima koji planiraju pokrenuti nešto svoje predlažem edukacije koje će im pomoći sagledati širu sliku svijeta poduzetništva, koje će ih upozoriti na potencijalne prepreke i kako se s njima nositi. Bitno je znati cilj i biti uporan, nije uvijek lako, financijski u početku zna biti jako teško, ali upornost će vas dovesti daleko. i ono najbitnije, ako prva ideja nije upalila, ne znači da neće druga, treća ili peta.
Kako je sam sebi biti šef? Koje su pozitivne, a koje negativne strane?
– Često razmišljam kako bi mi bilo sada da se moram vratiti nekamo gdje bih morala raditi po nekim drugim pravilima i u tom trenu sam jako zahvalna što sam sama sebi šef iako možda i nisam najbolji. Vlastito poslovanje, barem u mom slučaju znači predanost 0-24, neovisno je li Božić, ljeto ili nedjelja, ali to je nešto na što sam bila spremna, volim raditi i kada radim za sebe, to je onda puno lakše i motivirajuće. Sami ste kreator onoga što vas čeka i onoga što stvarate što nekad može biti i pozitivno i negativno jer uvijek morate biti puni elana, predani, spremni na sve prepreke, izazove, dane kada padate, ali i dane kada rastete. Veliki je izazov osigurati si plaću, a još veća odgovornost osigurati je osobi koja radi za vas.
Uspješna si influencerica, rekla bih da je tvoja najveća snaga i razlika u odnosu na ostale u sjajnoj videoprodukciji. Kako je do toga došlo?
– Hvala. Mislim da sam se na vrijeme istaknula videoprodukcijom i među prvima krenula stvarati zanimljive videouratke koje je u to vrijeme radilo malo njih. Iskustvo u snimanju i montaži stekla sam radeći četiri godine na televiziji, a potom snimajući i montirajući turističke videospotove za This is Croatia, prvi naš projekt 2015. godine.
Odakle crpiš inspiraciju? Što je po tebi potrebno da se bude uspješan influencer?
– Prije sam inspiraciju crpila isključivo iz svoje glave, ali sada dosta gledam i što drugi rade. Ipak, uvijek se vratim svojoj kreativi, kako po pitanju kombinacija u koje volim uvrstiti boje tako i po pitanju videomaterijala. Trudim se biti svoja, sve raditi na sebi prepoznatljiv način kako bih ostala dosljedna sebi i svojoj publici.
Imaš li kada zasićenje od društvenih mreža? Kako to rješavaš?
– Naravno, postoje dani kada jednostavno nisam kreativna i kada mi ništa ne pada na pamet s čim bih ja na kraju bila zadovoljna. Često mi se dogodi da smontiram video koji je meni samo O.K., dok je mojoj publici odličan, ali dok ja to snimim, montiram i pogledam sto puta, već dobijem ideju što sam mogla drugačije i bolje. Kada nemam inspiracije, radim drugi dio posla koji ne zahtijeva kreativu, a odmaram se čitanjem knjiga ili druženjem.
Što radiš u slobodno vrijeme, kako ga najradije provodiš? Kako se opuštaš? Imaš li hobije?
– Najviše se volim družiti s prijateljima, otići na kratki izlet s mamom i maltezericom Lu, pročitati knjigu, dobro se zabaviti u nekom izlasku ili nekamo otputovati što zapravo u zadnje vrijeme radim jako rijetko jer sve ulažem u posao.
Koji stil njeguješ? Kako najčešće kupuješ odjeću i obuću (online, offline...)?
– Ne vodim se jednim stilom, nosim ono što mi je u tom trenu lijepo i u čemu se dobro osjećam, a to su najčešće boje. Prije sam govorila da spajam nespojivo, ali čini mi se da sam tijekom godina ipak malo smanjila intenzitet takvih kombinacija. Odjeću kupujem i online i offline, no ipak više offline. Nemam strah od takve kupovine, ako mi ne paše, vratim, takva kupovina mi je brža i jednostavnija iako volim ja prošetati i po trgovinama, a u takvim šetnjama sam poprilično brza jer ne probam uvijek što kupim i samo skeniram što ima u trgovini i što mi zapne za oko pogledam.
Imaš li u glavi uvijek unaprijed složenu kombinaciju za neku priliku ili to ostavljaš za zadnji čas? Imaš li favorite u ormaru koji uvijek spašavaju situaciju?
– Prije sam puno više planirala, ali kako radim za sebe, sada sam najviše u nekim ležernim kombinacijama. Za prilike gdje se trebam srediti imam unaprijed osmišljenu kombinaciju, ali uvijek postoji ona situacija kada mi se taj tren to baš i ne sviđa pa razmišljam što i ako. Slatke muke po modi. Rent4Style spašava stvar, tako da zaista ne mogu reći da nemam što obući. :)
Što ti je najvažnije kod odijevanja, funkcionalnost, estetika, dress code...? Imaš li neke omiljene brendove, koje?
– Kod biranja outfita najvažnije mi je da se to sviđa meni jer ja to nosim. Često me prijatelji znaju zezati što sam to obukla, ali meni je to lijepo i to je najbitnije od svega. Volim i da je funkcionalno i meni lijepo. Moram priznati da nemam omiljene brendove, vodim se onim komadima koji mi se sviđaju, a sve više gledam na to da su komadi koje će nositi više od pet puta.