Iako nije jednostavno napraviti novu kulturno-turističku atrakciju, upravo to je Hrvatskom modnom brendu CROATA u suradnji s neprofitnom ustanovom Academia Cravatica, pošlo za rukom – u salonu na trgu nalazi se originalni koncept – Croata Museum Concept Store.
Riječ je o muzejskoj interpolaciji u prodajni prostor, inovativnom iskoraku u maloprodaji nagrađenom još 2008. u Milanu na Europskom forumu kompanijskih muzeja na kojem su sudjelovali i brendovi poput Ferrarija, Ducatija, Siemensa, Guinessa, Sonyja. Uz niz muzejskih naracija posvećenih glasovitim Osječanima, novi koncept dizajna interijera Croatina salona obilježava bogatstvo dezena, zlatni tonovi i dizajnerski namještaj decentno smješten u raskošan prostor koji čini nenametljivi okvir muzejskom konceptu s eksponatima.
Eventu je uz direktora tvrtke Potomac d.o.o. nositelja brenda Croata Franje Bušića, prisustvovao zamjenik gradnačelnika grada Osijeka Boris Piližota, intendantica Hrvatskog Narodnog kazališta u Osijeku Dražena Vrselja, predsjednica kazališnog vijeća Gordana Lesinger, te mnogi uglednici i gospodarstvenici. Atmosferu su uljepšale jazz-izvedbe Ivice Bilca i Zlatka Baraća iz Dua Barać Bilac, praćene zvukovima saksofona, piana i udaraljki.
U Croata salonu potencijalni kupac može se upoznati, pored odabira proizvoda vrhunske kvalitete (i ne isključivo kravata i rubaca), s nekoliko zanimljivih, na način muzejske izložbe, ispričanih priča na temu kravate. Ovaj neobičan i interesantan trajni muzejski postav nas vodi kroz povijest i razvoj kravate od rupca koji su žene darivale mladićima u znak vjernosti i ljubavi prije nego što su odlazili u rat preko znamenitih povijesnih ličnosti pa sve do modernog modnog izričaja i stila, izjavio je direktor tvrtke Potomac d.o.o., nositelja brenda Croata. U svijetu mode kupci luksuzne robe nisu najčešće bogati ljudi, već obični ljudi koji se nekoliko puta godišnje počaste nečim posebnim. U tom smislu vidimo veliki potencijal u regionalnom centru poput Osijeka. Ali nije riječ samo o kupcima već i o otvaranju novih radnih mjesta, a to je vjetar u leđa daljnjem razvoju Slavonije da bude upravo onakva kakvu želimo. Naposljetku, mi u Slavoniji imamo našu tvornicu i možemo se pohvaliti da cjelokupni asortiman proizvodimo u Hrvatskoj, što je u našoj modnoj branši nevjerojatan podatak. I među najluksuznijim brendovima teško je naći one koji proizvode 100% asortimana u Europi, a još manje u jednoj zemlji - naglasio je Franjo Bušić.
Jedinstvenost. Odvažnost. Kreativnost. Elegancija. Maštovitost. Spoj modernog i tradicionalnog…
Sve su to odlike svjetski poznatog brenda CROATA, ali i poduzetničkog duha koji uvijek unosi novu energiju u prostor gdje ostvaruje svoj poslovni pothvat. Stoga je posebno zadovoljstvo istaknuti što je nadaleko poznati brend CROATA prepoznao potencijal Osijeka i uvrstio naš grad u kartu svojih CROATA gradova.
Drago nam je što brend kakav je CROATA u samo srce grada, na središnji Trg Ante Stračevića unosi dašak hrvatske i svjetske kulturne baštine te živi tu posebnost utkanu u svaki proizvod.
CROATI, kao i svima koji vide u Osijeku mjesto dodatnog razvoja vrijednosti svoje poslovne ideje želim puno uspjeha u poslovanju. I neka ovo bude još jedan korak kojim će i Osječani i CROATA ostvarivati viziju grada kakvog priželjkujemo – izjavio je Boris Piližota, zamjenik gradonačelnika grada Osijeka.
Croata je stoga izdvojila zanimljive ljude i događaje iz povijesti te ih spaja s današnjim trendovima uz zanimljive opise i činjenice iz prošlih vremena u kombinaciji sa živopisnim eksponatima.
U Croatinu salonu u Osijeku doznat ćete zanimljivosti o Dobriši Cesariću, proslavljenom hrvatskom liričaru koji je djetinjstvo proveo u Osijeku gdje je u dobi od četrnaest godina napisao stihove „Ja ljubim'', a kojeg se često moglo vidjeti u kravati – odrazu gospodina, Franji Krežmi, legendarnom violinistu i skladatelju, rođenom u Osijeku, koji je s devet godina stupio u bečki Konzervatorij kao najmlađi student ikad te ga završio u trinaestoj. Osim što je, kako on u svom dnevniku kratko bilježi, „imao priliku muzicirati s Lisztom“ česte su njegove fotografije s vratnom maramom i leptir kravatom. Svakako valja istaknuti i Leopolda (Lavoslava) Ružičkog, prvog Hrvata dobitnika Nobelove nagrade, snimljenog u neizostavnoj kravati u laboratoriju nakon objave odluke o dodjeli Nobela za kemiju.
Osijek je grad koji je uvijek znao prigrliti najbolje, a uz mnoga bogatsva može ponuditi i jedan high end modni brend koji mnogi europski gradovi ove veličine nemaju.