Talijani će za „Made in Italy“ izdvojiti 250 milijuna eura za 2025. godinu s ciljem ponovnog pokretanja talijanskih modnih poduzeća. Prema riječima ministra za gospodarski razvoj, Adolfa Ursa, ovaj iznos bit će «stavljen na raspolaganje kroz konkretne alate kako bi modnim tvrtkama pružili stabilnost i povjerenje potrebno za novi rast».
Carlo Capasa, predsjednik Camera della Moda, izjavio je: "250 milijuna eura nesumnjivo je korisna alokacija, iako ne presudna. Naravno, zahvaljujem ministru. Sada će biti ključno utvrditi načine na koje će sredstva biti dostupna poduzećima. Već mjesecima borimo se da se naši prijedlozi uvaže i pretoče u amandmane na proračunski zakon. Zahvaljujemo ministru Ursu na danas objavljenoj alokaciji."
Pogledajte galeriju street style siječanj
Trenutačno se „Made in Italy“ suočava s kritičnom fazom, obilježenom značajnim padom poslovanja i povećanom upotrebom socijalnih mjera pomoći. Regije poput Toskane i Marchea, ključne za sektor, najteže su pogođene padom narudžbi dobavljača, koji je započeo u proljeće 2023. i pogoršao se tijekom 2024. godine. Modne tvrtke zatvaraju tvornice u nekim od glavnih talijanskih tekstilnih područja – osim nedavnog slučaja Ballyja, u prvih nekoliko mjeseci prošle godine u Toskani je zatvoreno više od tristo tvrtki.
Kako ističe Capasa, kriza s kojom se suočava „Made in Italy“ zahtijevat će mnogo više od državne potpore. Iako je izdvojenih 250 milijuna eura dobar početak, sektoru su potrebne značajnije financijske olakšice kako bi se istinski oporavio.
„Made in Italy“ postao je svjetski prepoznatljiv simbol kvalitete, stila i vrhunskog zanatstva, iza kojega se zapravo krije fascinantna povijest koja obuhvaća stoljeća talijanske proizvodne tradicije. Korijeni ovog koncepta sežu u razdoblje talijanske renesanse u 14. stoljeću, jer tijekom tog razdoblja kulturnog i umjetničkog procvata, Italija je stekla reputaciju proizvodnje visokokvalitetnih proizvoda. Talijanski gradovi poput Firence, Venecije i Milana postali su središta proizvodnje tekstila, keramike, nakita i drugih luksuznih predmeta. Umijeće i kreativnost talijanskih majstora već tada su privlačili međunarodnu pozornost.
S dolaskom industrijske revolucije u 19. stoljeću, Italija je prošla kroz razne promjene u svom proizvodnom sustavu. Nove tehnologije i strojevi omogućili su širenje tvornica i rast proizvodnje, a Italija je pritom iskoristila svoje prirodne resurse i vještine obrtništva kako bi se specijalizirala u sektorima poput mode, dizajna, automobilske industrije i namještaja.
Koncept "Made in Italy" kao prepoznatljivog brenda razvio se nakon Drugog svjetskog rata. U vrijeme kada je Italija pokušavala obnoviti svoje gospodarstvo i vratiti se na globalnu scenu, talijanska industrija počela je promovirati svoje proizvode u inozemstvu. Ubrzo je ovaj koncept osvojio svijet te postao simbol kvalitete i majstorske izrade.