eNVy Room: Omiljeni hrvatski dizajnerski dvojac obilježava 15 godina rada

Envy room godišnjicu slavi ne samo revijom nego i izložbom
Vidi originalni članak

Nema poznate fashionistice koja u svom ormaru ne čuva bar jedan komad odjeće koji je djelo ruku najsimpatičnijeg modnog dvojca, Vjeke Franetovića i Nikice Ivančevića, koji se “odazivaju” na modno ime eNVy room. Nose ih znane i neznane žena, a brojnim mladenkama koje se pripremaju za svoj “najvažniji dan u životu” također je njihova radionica prvi – često i jedini – izbor.

Dečki su dogurali do velike godišnjice – obilježavaju 15 godina rada, a Muzej za umjetnost i obrt pokazao se idealnom lokacijom za slavlje. Tamo će u ponedjeljak 14. listopada u 20 sati pokazati presjek svoga uspješnog rada revijom bezvremenske elegancije, da bi 28. listopada u istom muzeju ovjekovječili svoj rad i izložbom selektiranih kreacija.

Dan kada će raširiti krila

– Prikazat ćemo slavljeničku kolekciju u kojoj se nismo ograničavali toliko komercijalnim aspektom i prodajom. Željeli smo da taj dan zaista bude dan kada možemo malo raširiti krila. Mnogo je tu eksperimentiranja s volumenom, igrom punog i prozirnog, skrivanja i otkrivanja te mnogo tipičnih elemenata koje koristimo kroz cijelu našu karijeru, a to su mašne, volani, čipka itd. Jako slavljenička kolekcija koja vas navodi na sanjarenje i odvodi u jedan drugi svijet. Sama lokacija Muzej za umjetnost i obrt, koji je i naša strukovna institucija, savršeno će poentirati tu priču – najavljuje Vjeko Franetović koji, što dobro znaju svi koji i osobno poznaju ove kreatore, obavlja i “posao” glasnogovornika brenda.

Kaže kako im je želja bila proslaviti 15 godina rada ne samo revijom nego i izložbom koja će podsjetiti na razvoj eNVy rooma, vratiti ljubitelje mode u prošlost. Ta će izložba, iako nije zamišljena kao retrospektivna, odabirom dvadeset pet konstrukcijski i krojno karakterističnih odjevnih predmeta, posjetiteljima ponuditi i uvid u razvoj i stvaranje prepoznatljivog eNVy room modnog rukopisa.

Tijekom 15 godina rada eNVy room je ispričao izuzetne modne priče, njihove jedinstvene, a uvijek prepoznatljive kolekcije uvijek su se iščekivale s nestrpljenjem, nikad se nije znalo što su priredili, a opet, ne ponavljajući se, stekli su svoj modni pečat. Bajke, romantika, te glamur i elegancija njihov su zaštitni znak.

– Kada smo počinjali vodio nas je entuzijazam. Naravno da nam je želja bila da posao postavimo iz čvrstih temelja s jasnom vizijom, no ona se s vremenom mijenjala. Kada smo tek krenuli kao i svaki mladi brend ispipavali smo tržište i tražili se. Vrlo brzo smo shvatili da je večernja moda ono što zaista želimo raditi i u čemu smo najbolji. Sve ostalo odvijalo se spontano uz uspone i padove – započinje Vjeko priču o trajanju njihove modne marke.

Priznaje pri tome kako je kao i svaki početak i ovaj njihov bio težak – u studentskim uvjetima, malim budžetom i skromnijim uvjetima rada:

– Bilo je dana kada bismo doslovno jeli samo rižu s malo maslinova ulja jer smo zadnju lipu potrošili na materijale koje smo si, na tim počecima, teško mogli priuštiti. Relativno smo dobro zarađivali, tada je svaki od nas dvojice radio i po nekoliko poslova, ali potrebe za ulaganje u naš brend dugo su bile veće od naših prihoda. Prvi showroom smo otvorili u skromnom prizemnom stanu u Vlaškoj ulici pored Petrove crkve. Danas, 15 godina poslije, vratili smo se u kvart u kojem smo i počeli, no u mnogo većem i mnogo ljepšem prostoru – zadovoljan je ovaj mladi dizajner, koji je diplomirao ekonomiju, za kojeg se zaista može reći da je doživio pravu američku priču o uspjehu – bez financija „sa strane“, bez veza u modnom svijetu, samo s ljubavlju prema modi i, naravno, uz jako partnerstvo s drugim dizajnerom Nikicom Ivančevićem. Zajedno su ta dva kreativca u 15 godina postigla ono što mnogi njihovi kolege ne uspiju tijekom cijele karijere. Zato i pitamo kako su se prepoznali, shvatili da su dobar tim?

– Vrlo smo brzo shvatili da smo dobar spoj. Svatko od nas dvojice u nekom je području za nijansu bolji od onog drugog. Započinjati biznis zahtijeva ne samo kreativnost i maštovitost nego i jasnu viziju, plan i ekonomski aspekt. Bez toga nema napredovanja. Na svu sreću brzo smo shvatili da u suradnji imamo jači početni zamah. Usto, dva entuzijasta su bolja osnova od samo jednog – objašnjava dobro raspoloženi Vjeko.

Ne želi govoriti o podmetanjima koja su toliko česta u svijetu mode: – Ne zamaramo se s time. I nikada se nismo bavili takvim stvarima. Nama je drago vidjeti uspjeh naših i kolega. Isto tako je lijepo vidjeti da je hrvatska modna scena mnogo življa i poletnija nego u vrijeme kada smo mi počinjali – prisjeća se Vjeko.

Fokusirani su na domaće tržište i ono u široj regiji te envijevci zasad nemaju naglašenih aspiracija prema stranom tržištu.

– Ne želimo trčati pred rudo. Stvari se odvijaju po planu, a držimo se one stare „sve u svoje vrijeme“. Naš posao promišljamo vrlo oprezno i s čvrstim temeljima koje nam je donijelo iskustvo, a koje nam je bilo presudno u godinama kada je na tržištu vladala recesija. Tada smo, kada je kriza tek počinjala, brzo uzeli uzde u svoje ruke i reorganizirali svoj posao. To nam je pomoglo da na kraju iz recesije izađemo jači nego što smo bili prije nje. Zato smo svjesni mnogih zamki u ovom poslu. Uza sve to probijanje na inozemno tržište jako je iscrpljujući posao koji zahtijeva puno energije i novca. Mi želimo i živjeti malo – kaže Vjeko uz smijeh.

No, ovaj je dvojac poznat i po suradnji s domaćom tekstilnom industrijom, jer u ovih su 15 godina surađivali s nekoliko velikih brendova.

– Tijekom godina smo imali smo niz suradnji. Kada je eNVy room prepoznat kao brend koji se odlično snalazi u modnoj ilustraciji suradnje su jednostavno zaredale. Više smo puta surađivali s Doveom i sa Story magazinom. Bio je tu i Jacobc, HP, Libresse, Konzum… No radili smo i modne suradnje kao što su one sa Siscijom iz Siska ili Belissimom iz Sarajeva.

I ove godine imamo dogovorene dvije nama jako zanimljive suradnje, jedna koja se nadovezuje na modu i druga koja je iznenađenje. Veselimo se što smo započeli suradnju s Korlat vinima na dizajnu određenih artikala koji su izrađeni ekskluzivno za njih. Druga suradnja je ona sa zlatarnicama Zaks, u području kojim se do sada nismo bavili, a to je dizajn nakita. To nam je trenutačno baš veliki izazov – priznaje Vjeko.

A razgovor, čak i ovaj slavljenički, ne bi bio potpun bez velikog poglavlja posvećenog vjenčanicama. Vjeko i Nikica, tj. eNVy room, u našim su okvirima “kraljevi” vjenčanica, a taj su status stekli ne samo kreacijama već i razumijevanjem koje pokazuju za žene u potrazi za tom “najvažnijom haljinom.

Envijevci u ponudi imaju više od stotinu vjenčanica, a kada ih se pita za najluđe anegdote s „bridezillama“ (mladenkama u slomu živaca), vrlo korektno odgovaraju kako uvijek imaju razumijevanja za njihove želje i „najvažniji dan u životu žene“.

Odbijamo šivati tuđe kreacije

– Vjenčanje je jako bitna stvar u životu svake žene i apsolutno razumijemo veliku želju da im taj dan bude i – o najbolji. Male nervoze rješavamo lako i trudimo se da svaka mladenka iz naše radionice izađe sretna i zadovoljna. Oko nekih se treba malo više potruditi, biti strpljiv i obziran što zbog nesigurnosti ili zbog očekivanja okoline. No mi smo tu da ih ohrabrimo, savjetujemo i pomognemo kako bi za taj bitan dan bile najljepša verzija sebe – kaže Vjeko i dodaje:

– Ako treba izdvojiti neke lude zahtjeve, onda je to svakako kada nam donesu sliku nekog stranog brenda. Jako smo decidirani u odbijanju takvog zahtjeva, ali kako godine prolaze, tih je situacija sve manje i vidi se napredak u svijesti da modni brend nije krojački salon – ističe Vjeko.

I vraća se u trenutak kada su prepoznali taj dio modnog svijeta. Tada su buduće mladenke kod nas mogle vjenčanicu uglavnom samo iznajmiti. Cijene najma bile su visoke, a pritom su te vjenčanice nerijetko bile upitne estetike, od teških i krutih materijala, često i iznošene. U to vrijeme samo su rijetki dizajneri radili vjenčanice po narudžbi, najčešće „ispod pulta“ i nitko nije javno prezentirao. eNVy su svakako bili prvi s jasnom i ciljano osmišljenom kolekcijom vjenčanica koja je sadržavala sav potreban materijal za prezentaciju jedne kolekcije – a to su lookbook, visoko estetizirane fotografije kampanje te kolekcija od minimalno 20 vjenčanih modela (bridal kolekcije eNVy rooma posljednjih godina broje više od 50 modela).

– Ponudili smo modele koje su cijenom parirale najmu u salonima, samo što su kod nas to bile prodajne cijene. Druga jako bitna stvar bilo je to da su nam vjenčanice izrazito lagane, od kvalitetnih materijala, vizualno su ležernijeg dojma. Odmah smo se odlučili da nam je najbitnije da su naše vjenčanice jednostavne za nošenje, da su to haljine u kojoj će žena lako provesti pola dana i cijelu noć. To je recept koji je naše vjenčanice katapultirao u orbitu te postavio čvrste temelje u našem poslovanju – objašnjava Vjeko. A vjenčanice su tek dio njihove modne priče, one koja se snažno razvija i napreduje iz kolekciju u kolekciju. Stoga je pitanje samo kamo će ih odvesti sljedećih 15 godina.  

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".