Ana Lendvaj bila je neprijeporni autoritet u hrvatskom modnom novinarstvu, koje je također prva uvela na stranice dnevnih novina te podigla na razinu najčitanijih novinarskih priloga.
Novinarka Večernjeg lista još od 70-ih godina, Ana se kao malo tko u našoj sredini posvetila proučavanju i popularizaciji mode na svim razinama. Pisala je o prvim obrtima koji su stvarali modu u nas 70-ih i 80-ih godina prošlog. stoljeća, kritički vrednovala prve industrijske kolekcije i konfekcije od Kamenskoga, Varteksa, DTR-a, ali i pojedinačnim dizajnerima koji su stasali od 90-ih i prvih godina 21. stoljeća. Odgledala je na stotine modnih revija, Zlatnih igli, Tjedana mode i Modnih ormara, razgovarala s kreatorima i umjetnicima. Jednako suvreno pišući o Viviene Westwoodi Dioru, u antologiju hrvatske modne scene upisala je imena Branke Donassy, DženisePecotić, I-gle, Roberta Severa, Alana Hranitelja, Igora Galaša, Tončija Vladislavića, Ruže Hodak, Davora Klarića, Renate Svetić i brojnih drugih dolazećih mladih kreatora koji su stvarali hrvatsku modnu scenu.
Znala je reći što vrijedi, a što je pogrešno - Anino pisanje nije nikad bilo tek „modni aktivizam“, već promicanje vrhunskih kriterija u mijenjanju svijesti o modi i odijevanju. Kao članica Studijske sekcije ULUPUH-a bila je izbornica, kustosica okružena kreativcima i umjetnicima formirajući određeni „modni genotip“ hrvatske dizajnerske i modne scene. I prepoznajući onu dimenziju modnog dizajna koja pripada umjetnosti koliko i modi. "Kao što su E. W. Chase nekad ili AnnaWintoure donedavno kroz Vogue utjecale na razvoj svijesti i društvene klime u modnoj industriji Amerike i Europe, tako je u našoj turbulentnoj sredini Ana Lendvaj postala glasovito ime u komentiranju modnoga stanja". rekla je Dorotea Jendrić iz ULPUH- a.
Za Anom tuguju svi koji su na bilo koji način povezani s modom i svi kojima je bila kolegica u koju su se u ovim turbulentnim novinarskim vremenima i dalje mogli sa sigurnošću ugledati. Kratkim posvetama od Ane Lendvaj oprostili su se putem Diva.hr i neki od najvažnijih aktera hrvatske mode...
Loredana Bahorić, dizajnerica brenda Charlie Design:
2002. godine sam imala reviju u Muzeju Grada Zagreba i nakon revije Ana je došla do mene i rekla: Čim sam te vidjela kako se oblačiš znala sam da ćeš biti " ime" hrvatske mode. Dirnuo me taj personalni pristup i način na koji komentira kolekcije... Nešto u tom stilu je i napisala u osvrtu za novine. Nekako je uvijek našla načina da pohvali ljude koje je cjenila. Na božičnom domijenku kod Minje Brlečić je došla do mene i rekla: "Ti znaš da ja vas volim..." Znam, znam... zbunjeno sam odgovorila ...To je bila Ana...
Hamed Bangoura, osnivač modne agencije Midikenn:
Draga Ana, nažalost otišla si onako kako si i živjela. Tiho i nenametljivo. U cijelom tvom životu jedino su riječi kojima si opisivala modna i kulturna zbivanja u ovoj našoj zemlji, u kojoj je sve osim kulture na cijeni, bile glasne. Prije nego što se oprostimo od tebe želim da poneseš sa sobom tamo gdje ideš, vječnu zahvalu mene i cijele moje obitelji, upravo zbog svega napisanog o nama kao obitelji koja je osnovala Midikenn. Mnogo puta sam ti rekao, da je tvoj prvi tekst o Midikennu, a bio je prvi koji je objavljen o nama, dao neviđenu snagu cijeloj obitelji da ustrajemo. Kao što si mnoge stvari u modi vidjela i prepoznala prije drugih, tako si učinila s Midikennom kad si napisala otprilike ovako: “Zapamtite, pojavila se konačno dobro organizirana modna agencija koja radi s djecom. Jednog dana upravo iz Midikenna svijetom će koračati prvi pravi hrvatski top modeli”: Hvala ti na tome. Svi drugi tekstovi koje si nama ili našim modelima posvećivala nakon toga bili su zapravo potvrda onoga što si tada predvidjela. Na kraju, želim se zahvaliti na svim našim druženjima tijekom kojih sam naučio neizmjerno mnogo o modi i kulturi općenito. Naučio sam i kako je biti skroman zapravo jedna velika vrlina, koju istini za volju, prepoznaju samo oni koji imaju dušu. A ti si je draga Ana imala. Hvala ti i počivala u miru Božjem
Viktor Drago, direktor Cro A Portera:
Nenametljiva, pristojna, ugodna i suzdržana, neonfliktna i profesionalna bila je u mojim očima Ana lendvaj, novinarska ikona hrvatske modne scene. Upoznali smo se u danima moje karijere kao modela, a kasnije dolaskom novog vala domaće mode koju je pokrenuo Cro A Porter bila je rado viđen gost i novinar ne samo u prvim redovima nego je svoj posao radila temeljito, na način stare škole, posjećujući nas u backstageu i informirajući se direktno i osobno o svakom detalju. Danas kad pr preuzima primat nad ozbiljnim novinarstvom njezin odlazak pada mi još teže. Možda se opraštamo i sa čašću, istinom, poštenjem i profesijom, a ne samo s Anom.
Vinko Filipić, direktor Fashion.hr- a:
Nemoguće je riječima opisati koliki je gubitak za cijelu modnu scenu odlazak Ane Lendvaj. Mnogima je bila uzor, mnogi su i sa strepnjom očekivali što će napisati u svojim modnim kritikama. Čak i oni koji se ponekad nisu slagali sa njenim stavovima, izrazito su je poštivali. Bila je jedna od posljednih novinarskih Mohikanaca koja je zaista živjela svoj posao, s punom emocijom doživljavajući svaku novu mladu dizajnersku nadu, dobru kolekciju ili dizajnersku autentičnost. Znam da bi svake sezone uoči Fashion.hr-a kontaktirala dizajnere i radoznala kao dijete propitkivala što spremaju. Bila je jedna od rijetkih koja je prije samih revija dolazila u backstage, promatrala na miru kolekcije, razgovarala s dizajnerima o njihovoj viziji i inspiraciji. Voljela je ljude, a i mi smo voljeli nju. Što se tiče mog osobnog odnosa sa Anom, poštujem činjenicu što je pratila i dolazila na svaki Fashion.hr. Sjećam se naših razgovora na cruise izdanjima u Bolu na Braču gdje mi je često pričala kako želi napisati enciklopediju hrvatske mode. Ja bih je zezao da nam uz nju ne treba enciklopedija, ne očekujući da će dan rastanka doći tako brzo….
Dubravka Prpić Znaor, urednica portala ItGirl:
Često puta sam bila s Anom u backstageu naših modnih revija – uživala je veliki respekt od svih dizajnera, ne samo zato što ih je sve uvažavala i saslušala - od onog slavnog do autora početnika - već i zato što su bili svjesni da je ona veliki modni autoritet na ovim prostorima. Postala je to isključivo predanim radom, dokazala se nebrojeno puta u svojoj fenomenalnoj karijeri i upravo to ju je dovelo do njezinog statusa vrhunske modne kritičarke. Razgovori s njom uvijek su bili zanimljivi i edukativni, dijelila je znanje i pomagala svima. Naša je scena s njom izgubila mnogo, ne samo novinarska, već i modna. Jer je, osim toga, znala bez greške prepoznati talent i potaknuti ga da se razvije u pravom smjeru.