Od revija na parkingu do milijunskog biznisa: Tjedan mode u Londonu slavi buntovnih 40 godina

Ovo specijalno izdanje London tjedna mode predstavilo je čak 67 autora, održalo 46 revija te 36 popratnih događanja. Ponosi se imidžem destinacije koja otkriva nove modne talente
Vidi originalni članak

Veliki modni event koji se održava dva puta godišnje, postavila je Lynne Franks, organizatorica i legendarna PR-ica, koja je ujedno poslužila kao inspiracija za lik Edine u seriji AbFab. Ovo specijalno izdanje London tjedna mode slavi sa čak 67 modnih dizajnera, 46 revija i 36 popratnih događanja te se ponosi imidžem destinacije koja otkriva nove modne talente. Najmlađi je od četiri velikih - duže postoje njujorški, milanski i pariški tjedan mode.

I svaki od njih ima određeni stil te je londonski je poznat po specifičnom koktelu tradicije, pankerskog imidža i pristupa konstrukciji te snažnoj inovaciji i kreativnosti. Mogli bismo reći da je londonski jedan od onih gdje ljudi otkrivaju nešto novo, svježe, buntovno.

Naime, tijekom desetljeća LFW je predstavljao etablirane i nove britanske talente - od supermodela Naomi Campbell i Kate Moss, do legendarnih dizajnera uključujući Matthewa Williamsona, Stellu McCartney i pokojnog Alexandera McQueena.

Lynne Franks, koja je ujedno bila inspiracija za Absolutely Fabulous lik Edine Monsoon, izjavila je za kako je osmislila tjedan mode u Londonu iz čiste frustracije i prkosa. Odnosno, s namjerom da osmisli projekt posvećen promoviranju lokalne modne scene, kako su to već tada radile druge modne prijestolnice - New York, Milano, Pariz, pa čak i Tokio.

Naime, njezina je PR agencija predstavljala neke od ključnih dizajnera 70-ih i 80-ih, uključujući Vivienne Westwood, Jaspera Conrana, Johna Rochu, Jean-Paula Gaultiera, Johna Galliana. Te je, 1984. godine, shvatila da oni kao izvor kreativnosti i dizajna nemaju tjedan mode kao što imaju kolege iz drugih gradova.

- Uopće nismo bili u međunarodnom kalendaru. Pa sam pomislila, ako mogu drugi, zašto ne bismo mogli i mi? - izjavila je Franks za Evening Standard.

Prvi London Fashion Week održao se na parkiralištu u ulici Kensington High Street. Od samih početaka imali su razne buntovne momente - na prijemu u Downing Streetu za proslavu inauguralnog tjedna mode, dizajnerica Katharine Hamnet upoznala je Margaret Thatcher noseći majicu kratkih rukava protiv nuklearnog oružja na kojoj je pisalo: '58% ne želi Pershing'.

Ovo je bio samo prvi od mnogih trenutaka tjedna mode koji bi redovito izazvao kaos - sjetimo se momenta kad je kraljica Elizabeta sjedila pored Anne Wintour na reviji Richarda Quinna, zatim Shalom Harlow koju je sprejom obojio robot za kolekciju Alexander McQueena ili pak Posh Spice koja hoda u satenskim vrućim hlačicama sa šiljcima u kosi.

Nakon toga se održavao posvuda - od ulica Somerset Housea do mnogih lokacija u ulici Brewer Street. Iako je krenuo kao ulični projekt za modne snage željne bunta, na koncu ga je prihvatila institucija te je ubrzo postao poligon za biznis.
Posjećivala ga je, naravno, i Princeza Diana te niz dama koje su tjednu mode dale ozbiljniji okvir.

Iako manji od tjedana mode u Milanu, Parizu i New Yorku, koji su s vremenom postali modni divovi, London je i dalje poznat po svom jedinstvenom stilu i odvažnosti.

- Puno je inovativniji. Mislim da imamo najbolje ideje, neustrašivi smo - izjavila je BBC Betty Jackson, dizajnerica koja je predstavljala i na prvom održanom londonskom tjednu mode.

- Mislim da puno inspiracije dolazi od mladih ljudi koji nose stvari na ulici, i to na drugačiji način - komentirala je Jackson, referirajući se na samu činjenicu da je londonski tjedan mode snažno orijentiran tom buntu s ulice, street style kod njih je uistinu modna riječ mladih ljudi koji žele promijeniti nešto.

I velikani su im značajni - Burberry i Vivienne Westwood samo su neka od imena koja u čitavom svijetu predstavljaju moć britanskog izričaja.

Tu je i inicijativa NewGen koju organizira British Fashion Council, dok Central Saint Martins, njihova super uspješna modna škola, svake sezone predstavlja mlade zvijezde londonske umjetničke škole.

U 40 godina londonske su revije s parkirališta narasle do mega projekta koji je ključan za britansko gospodarstvo - ne može se zanemariti činjenica da tjedan mode donosi gotovo 24 milijardi eura te zapošljava više od 900.000 ljudi, navodi se u najnovijem izvješću Britanskog modnog vijeća o industriji.

Ovih je dana, povodom održavanja tjedna mode za jesen, predsjednik Britanskog modnog vijeća David Pemsel naveo kako se osjeti loše ekonomsko okruženje, no sve skupa i više je nego održivo.

- Kriza troškova života, kamatne stope i Brexit stvaraju poteškoće dizajnerima i modnim kućama. No, industrija je ipak ostala otporna na to. Naime, naša se kvaliteta uistinu poštuje u industriji, imamo fenomenalne dizajnere koji rade nevjerojatne stvari - zaključio je Pemsel.

 

Zgodna poduzetnica odlično nosi klasiku: 'Odabrala sam crno-bijelu kombinaciju da boja ruža dođe do izražaja'
Mini haljina, efektne čizme i trendi torbica: Simpatična dama zna kako nositi svevremensku klasiku!
Dama od koje možemo učiti o dobrom stilu: Sjajna color-block kombinacija za šarenu nedjelju!

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".