Kad razmišljamo o budućnosti, često zamišljamo svijet koji je napredan, digitalan i nadamo se mnogo napredniji – baš poput kodova stila Y3K. Ova modna era, iako inspirirana dalekom 3000. godinom, donosi inovativnu estetiku koja nas vodi u zamišljeni svijet gdje je sve blistavo i tehnološki napredno. Dok je Y2K estetika evocirala prelazak tisućljeća, Y3K odlazi korak dalje – u neistražene teritorije koje tek zamišljamo. Pinterest istovremeno izvještava o nevjerojatnom porastu zanimanja za ovaj trend; pretraživanja za "Y3K outfite" skočila su za čak 6030%.
Y3K je modna formula koja spaja ideje i vizualne kodove futurizma. Trend stiže iz Japana i inspiriran je estetikom tehnološkog svijeta. Kombinira Matrixov cyber look s tech modom, naglašavajući paletu metalik i sivih tonova, uz futuristički, svemirski štih.
Pogledajte galeriju divnih adventskih kalendara:
Prema Pinterestu, retro-futuristička moda bilježi rast od 170%, dok su srebrne tenisice popularnije nego ikad, s porastom od 200%. Primjer slave ovog trenda vidjeli smo nedavno na Zendayi, koja je na premijeri filma Dina nosila Muglerovo robotsko odijelo iz 1995. godine, vraćajući retrofuturizam iz 60-ih u fokus mode.
Dio priče je i rad autora poput Alexandera McQueena i Daniela Roseberryja čija djela izlaze iz okvira i pomiču granice. McQueenova rad bio je vizija izmišljenog futurističkog svijeta, dok je Roseberry za Schiaparelli nedavno stvorio haljine ukrašene elektroničkim čipovima i Swarovski kristalima, pretvarajući budućnost u umjetničku formu.
Trend Y3K nije zaobišao ni svijet ljepote. Metalik sjenila, glitter, eyeliner neobičnih oblika i cirkoni postali su ključni elementi. Florence Pugh blistala je na premijeri filma Dina u Londonu s metalik eyelinerom, dok je Hunter Schafer u kampanji za Muglerov parfem Angel predstavila futuristički srebrni make-up, djelo vizažistice Ammy Drammeh.
Još jedan važan element Y3K estetike je "glazirana" koža, kakvu smo vidjeli u make-upu Pat McGrath za Maison Margiela proljeće 2024. Couture te kod Hailey Bieber za njezin beauty brend Rhode. Ovaj izgled, koji evocira "vanzemaljsku" estetiku, sve je popularniji među ljubiteljima suvremenih beauty stilova.
@amiayafortune My obsession with silver is clearly back #fyp #ffinds #thefinds #finds #dhg #fallsneakers #f3nce #backtoschoolsneakers #samba #walesbonnner #silversambas #silversneakers #CapCut ♬ original sound - 🅰️STR🪐
Y3K ne odražava samo modu i ljepotu već i promjenu doživljaja stvarnosti. U virtualnom svijetu, ograničenja gotovo ne postoje – možemo birati identitet i "vrijeme" u kojem se on oblikuje. Iako je 3000. godina daleka stvarnost, u digitalnom svijetu postaje sadašnjost. Kroz odjeću, modne dodatke i make-up oblikujemo budućnost i svijet bez pravila i granica. Y3K estetika tako ne predstavlja samo trend, već i komentar na tehnološki napredak i njegov utjecaj na našu svakodnevicu – čineći zamišljenu budućnost dijelom naše sadašnjosti.
A možda će nam novi modni uzori biti i roboti - nedavno predstavljanje "Optimusa" Elona Muska i nakon toga Kim Kardashian koja i ima novog "frenda" u obliku humanoidnog stroja najavljuje nove načine interakcije sa strojevima koji ulaze u naše živote.