Nova FW25 kolekcija modne kuće Diesel predstavila je novi smjer talijanske modne kuće te istovremeno demonstrirala spektakularan artistički prostor, uz angažiranost brojnih umjetnika. Naime, modeli su hodali oko i ispod monumentalne skulpture koja je predstavljala radove više od 7.000 umjetnika – od iskusnih graffiti majstora do amatera – koji su za ovu prigodu imali potpunu kreativnu slobodu. Zidovi i platna, oslikani u suradnji s finalistima Diesel Global Street Art Contesta, još jednom naglašavaju brendovu posvećenost demokratičnosti i inkluzivnosti – ključnim vrijednostima estetike poznatog brenda.
Na čelu kreativne vizije stoji Belgijanac Glenn Martens, koji je nedavno preuzeo i poziciju glavnog dizajnera kuće Maison Margiela – oba brenda dio su modne grupacije OTB. Njegova sposobnost reinterpretacije urbane estetike kroz prizmu luksuza potvrđuje otvorenost prema različitim utjecajima i eksperimentiranju s konstrukcijom odjevnih komada.
Iako bi scenografija Dieselove revije mogla sugerirati street-style dramu, brend je ovaj put otišao korak dalje. Inspiriran subkulturama i urbanim pokretima, Diesel reinterpretira klasične luksuzne siluete kroz dekonstrukciju i transformaciju.
Luksuz se fragmentira, a utilitarni komadi postaju statement detalji. Klasične tkanine poput pepita uzorka i boucléa preuzimaju središnju ulogu, no potpuno su reimaginirane – pojavljuju se u obliku ultra-niskih mini suknji, prozirnih A-linijskih haljina i grubih tekstura koje razbijaju konvencionalnu ideju sofisticiranosti.
Glamurozne kreacije i klasika s pomakom: Ovo su najbolje odjevene zvijezde s Oscara!
Tweed, inače povezan s buržoaskom elegancijom, u Dieselovoj verziji dobiva novi karakter – metalizirani detalji daju mu futuristički sjaj, a pojavljuje se na kaputima i odijelima u neočekivanim proporcijama. Denim, kao zaštitni znak brenda, u FW25 kolekciji dolazi u sjajnoj, gotovo plastificiranoj varijanti na hlačama, korzetima i jaknama. Ikonični komadi inspirirani uličnom kulturom, poput biker jakni, dodatno su naglašeni kožnim naborima izrađenima posebnom tehnikom iskuhavanja, čime se postiže trodimenzionalni efekt.
Glenn Martens i Diesel ponovno se poigravaju konstrukcijom – jakne su nesimetrično prebačene preko ramena poput šalova, dok su prošiveni kaputi perforirani kako bi otkrili svoju unutrašnju strukturu. Svaki detalj, pa čak i raspored gumba, promišljen je do najsitnijeg detalja. iako Diesel često radi u spektru neutralnih tonova, FW25 kolekcija donosi eksploziju boja. Jarke nijanse kiselo žute i narančaste dodatno naglašavaju teksture i donose neočekivanu dinamiku. Poseban vizualni moment bio je detalj na modelima – džemperi s krznenim ovratnicima i oslikanim osmijesima preko usta, suptilna aluzija na „cirkus mode”.
U završnom dijelu kolekcije Diesel se vraća svojoj prepoznatljivoj plavoj traper estetici. Bumster traperice – ultra-niske hlače koje otkrivaju donji dio leđa – kombiniraju se s podesivim donjim rubljem, dok se njihov provokativni karakter dodatno ističe crop-topovima s printom košulje na prsima.
Ove sezone brend predstavlja i niz dodataka koji će zasigurno postati must-have komadi. Torba Double D dobila je bouclé verziju, dok su debitirale uniseks torbe Load-D i Flag-D – prva ovalnog oblika s prepoznatljivim Diesel logom, druga meka s remenom od umjetnog konjskog krzna. Kolekcija čizama, od masivnih gležnjača do stiletto modela i platformi, usklađena je s ključnim tkaninama kolekcije – distressed pepita uzorkom, bouclé tkaninom i traperom.
Diesel FW25 kolekcija potvrđuje smjer u kojem Glenn Martens vodi brend – spajajući avangardnu dekonstrukciju s elementima luksuza i ulične mode. Ovaj pristup otvara novo poglavlje u Dieselovoj estetici, gdje inspiracija iz prošlih desetljeća služi kao polazište za inovativne vizije suvremene mode.