Nova serija The New Look prikazuje život i modni uspjeh Coco Chanel kao najpoznatije francuske dizajnerice

Serija prikazuje uspon moderne modne industrije u Parizu nakon Drugog svjetskog rata te borbu između Christiana Diora i Coco Chanel kao najutjecajnijih dizajnera
Vidi originalni članak

Od osnutka brenda 1910. godine, ime Chanel postalo je sinonim za luksuznu robu i visoku modu. Ali u The New Look, novoj Apple TV+ seriji koja prikazuje uspon moderne modne industrije u Parizu nakon Drugog svjetskog rata, dobitnica Oscara Juliette Binoche nada se odvojiti legendarnu dizajnericu Coco Chanel od kuće koju je osnovala.

“Ono za što se osjećam odgovornim je dati ljudsku stranu Coco Chanel – ne da je ispričam ili spasim, jer to nije moja uloga – već da je ljudi razumiju, odakle je došla”, rekla je Binoche za Harper's Bazaar. “Dok sam čitala knjige i shvaćala odakle dolazi, mogla sam osjetiti da iza njezinih odluka stoje velike traume, jer ta potreba za osvajanjem, ta potreba za preživljavanjem dolazi iz osobnog mjesta.”

New Look počinje 1955. godine, kada se dizajner Christian Dior priprema govoriti na konferenciji koja otkriva njegove kolekcije, u Sorbonne's Grand Ampithéâtre u Parizu. U međuvremenu, Chanel se nedavno vratila iz egzila u Švicarskoj, nakon što je optužena da je radila s nacistima tijekom rata, i spremna je za svoj dugo očekivani povratak u haute couture. Nakon oslobođenja Francuske desetljeće ranije, Dior je otvorio vlastitu modnu kuću, debitirao legendarnom kolekcijom imena 'The new look' u veljači 1947. i zasjenio Chanel kao najpoznatiji modni dizajner na svijetu. Ogorčena Chanel kritizirala je Diorov fokus na ultraženstvenost i raskoš, za koje tvrdi da rezultiraju lijepim, ali ne osobito funkcionalnim haljinama.

“Vidjela je svoju modu kao stvaranje slobode za žene u smislu onoga što nose, a i ljudi su to potvrdili. Gledala je na Dior kao na osobu koja unazađuje žene”, rekao je za Bazaar izvršni producent Lorenzo di Bonaventura. “Ono što je zanimljivo jest da Dior nije bio tip koji je otvoreno kritizirao, tako da ne znate toliko o tome što je osjećao prema Chanelu. No, ona ga je krivila i kritizirala čak i nakon što je bio mrtav.”

Teško je precijeniti utjecaj koji su Chanel i njezin istoimeni brend imali na žensku modu. Iznad svega, njezini elegantno-ležerni i bezvremenski dizajni dali su prednost udobnosti i mobilnosti, zamijenivši siluetu s korzetom iz 20. stoljeća sportskom odjećom. “Njezine suknje, haljine, džemperi i kardigani oslobodili su žene pretvaranja da se odijevaju za prigodu ili za određeno doba dana”, kaže internetska izložba Metropolitan Museum of Art.

Prema vlastitom priznanju, Binoche je znala vrlo malo o Chanelu prije nego što je potpisala The New Look. No, glumica se ubrzo zainteresirala za kopanje po 'mnogim životima' dizajnerice, koja je imala tendenciju skrivati ​​i vrtjeti određene činjenice o svom životu. Nakon što je već angažirao bivšu zvijezdu Bloodlinea Bena Mendelsohna da glumi Diora, kreator serije Todd A. Kessler kaže za Bazaar da je želio pronaći 'francusku ikonu' koja bi glumila Chanel. Dok su prošli prikazi Chanel bili usredotočeni na njezin uspon, Kessler se povezao s Binocheom zbog njihove zajedničke želje da prikažu dizajneričin života tijekom i nakon rata.

Za svoju interpretaciju Chanela, Binoche je radila s kostimografkinjom The New Looka, Karen Muller Serreau, kako bi ponovno stvorila neke od dizajneričinih najpoznatijih crno-bijelih i kremastih izgleda. “Bilo je vrlo pojednostavljeno, a razdoblja prikazana u emisiji također su bila tijekom rata i neposredno nakon rata - ne tijekom 50-ih, kada je popularizirala odijelo. Karen je ponekad htjela da nosim neke od boja, poput ružičaste i svijetloplave, ali trenutak kad sam se više angažirala u kostimografiju bio je kad sam ujutro birala dragulje za scene. Mislim da je Karen jedva čekala da izaberem, jer je to bio moj način da pokažem svoj lik.”

Unatoč odabiru Juliette Binoche, jedne od najuspješnijih francuskih glumica danas, i snimanju serije u Parizu, producenti su odlučili ne snimiti nijedan dio prve sezone od 10 epizoda na francuskom. Za što Binoche kaže da je bilo vrlo čudno i vrlo teško glumiti Chanel bez govora na njezinom materinjem jeziku.

“Ona ima vrlo specifičan glas i teško mi je to prevesti na engleski. Pokušala sam pronaći njezin glas, a zatim sinkronizirati na engleski” kaže ona. Chanelin vrlo brz i zajedljiv način govora je izazovan za engleski, ali Binoche je pokušala unijeti istu energiju u svoju izvedbu, bez obzira na jezičnu barijeru.

Koristeći razvučene retrospektive, The New Look nudi pogled na odluke i moralne kompromise koje su Dior, Chanel i njihovi suvremenici morali učiniti kako bi preživjeli rat. Dior u to vrijeme bio je ‘nitko’ koji je radio u Parizu za modnog dizajnera Luciena Lelonga (John Malkovich) te nerado pristaje izrađivati ​​haljine za partnere nacističkih časnika, kako bi uzdržavao sebe i svoju sestru borkinju francuskog otpora, Catherine (Maisie Williams). Binocheov portret Chanela, s druge strane, sugerira da je dizajnerica bila uhvaćena između želje da zadrži vlastitu autonomiju i odabira pristajanja na nacističke zahtjeve kao čina samoodržanja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The New Look (@thenewlooktv)

"Za razliku od Diora, Chanel se jasno isključila iz stvaranja tijekom rata", objašnjava Binoche. “Kad su Nijemci došli u Pariz, ona je sve zatvorila. Imala je 4000 krojačica, imala je tvornicu za izradu tkanina i odlučila je: ‘Nema šanse, neću raditi s Nijemcima.’ Zadržala je svoj parfem Chanel br.5 kako bi zaradila i kako bi preživjela.”

Ipak, kako se pokazalo, Chanel je ipak završila radeći s neprijateljem tijekom nacističke okupacije Francuske. Godine 1934. uselila se u apartman u Ritzu Paris, gdje će živjeti do svoje smrti 1971. Nakon što je nakratko pobjegla iz Pariza tijekom razdoblja Vichyja, vratila se u hotel, samo da bi otkrila da su joj apartman preuzeli nacisti. Preselila se u manju sobu, gdje je imala romantičnu vezu s njemačkim časnikom Hansom Güntherom von Dincklageom (Claes Bang), koja je trajala do kraja rata. Nadalje, u neuspješnom pokušaju da postane jedina vlasnica svoje tvrtke, Chanel se pozvala na nacističke 'arijevske zakone', koji Židovima zabranjuju posjedovanje poduzeća, protiv svojih židovskih partnera, Pierrea i Paula Wertheimera. 

Dokumenti francuske obavještajne službe otpečaćeni 1980-ih otkrili su da su nacistički vođe dale zadatak Chanel da posreduje u tajnom mirovnom sporazumu između Nijemaca i saveznika, iza Hitlerovih leđa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The New Look (@thenewlooktv)

“Francuzi nisu imali tako veliko divljenje prema Nijemcima, ali su mnogi Nijemci imali veliko divljenje prema Parizu, uključujući Waltera Schellenberga, koji je časnik koji joj je dodijelio misiju”, kaže Kessler. “Bio je opsjednut filmskim zvijezdama; bio je opsjednut zgodnim, moćnim ljudima. Jedna od njegovih uvodnih rečenica je 'Tko bi me bolje pozdravio i izrazio dobrodošlicu u Pariz od Coco Chanel?' Veća od bilo koje filmske zvijezde!’ Ta scena nadahnuta je stvarnim Schellenbergovim istraživanjem.”

Trenutak je dramatiziran u The New Look: 1943., ojađena Chanel uvjerava svoju prijateljicu Elsu Lombardi (Emily Mortimer) da putuje s njom u Madrid pod izlikom otvaranja novog butika, da bi kasnije otkrila da zapravo pokušava dostaviti poruku od nacista britanskom premijeru Winstonu Churchillu. Kodnog naziva Operation Modellhut, misija je bila propast, a Chanel je optužena za suradnju s nacistima. Njezin prijatelj Churchill zaštitio ju je, ali Schellenbergovo svjedočenje tijekom suđenja u Nürnbergu nakon rata konačno je otkrilo Chanelin rad kao nacističkog agenta.

Stoga, New Look postavlja staro pitanje: je li moguće odvojiti umjetnost od umjetnika? "Svaka osoba mora vidjeti kako želi vidjeti stvari", kaže Binoche, odbijajući stati na stranu. “Razumijem djevojčicu koja je htjela osvajati. Mislim da je ostala zarobljena u svojim strahovima, u svojoj potrebi za preživljavanjem, u svojoj potrebi da drži stvari pod kontrolom... Kad vidite što je stvorila, ona je definitivno nevjerojatna umjetnica. Ali kao osoba, mislim da je postala zatočenica vlastitog svijeta koji je stvorila.”

“Naravno, mi se povlačimo, znajući da je rat bio takav kakav je bio, znajući za koncentracijske logore i užasan rat koji je bio, to je drugačija perspektiva koju danas možemo imati,” dodaje Binoche. “Ono što mi je bilo zanimljivo je pokazati Chanel iz unutrašnjeg gledišta, tako da razumijemo što se događa i imamo drugu stranu njezina života. To ne znači spasiti je ili učiniti od nje bolje ljudsko biće. Samo da emocionalno shvatim odakle je to došlo.”

The New Look sada se emitira na Apple TV+. Premijera nove epizode je svake srijede do 3. travnja.

Efektan baloner zvijezda je kombinacije: 'Opsjednuta sam plavom bojom, diže mi raspoloženje'
Sjajno kombinira klasiku i trendove: 'Volim kožne komade i čizme, mnoge u malo pomaknutim bojama'
Procvala je magnolija na zagrebačkom Tomislavcu i time nagovijestila dolazak proljeća

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".