Nijansa koja lijepo pristaje svima, a i političarke je posebno vole, vladat će proljetnom garderobom

Boja izašla iz dječjih ormara vlada proljećem.Čak i najstrože odijelo u baby plavoj varijanti djeluje mekše jer vizualno smiruje uštogljenost poslovne odjeće.
Vidi originalni članak

Trend koji kao da je stigao iz vedra neba donosi nam neodoljive plavičaste tonove, ponekad toliko pastelne i nježne, da podsjeća na šećernu vatu. Paperjasta tekstura i lakoća modrih tonova velika su tema sezonskih trendova koji nam otkrivaju sve čari romantičnih krojeva. Čak i najstrože odijelo u baby plavoj varijanti djeluje mekše, jer vizualno smiruje uštogljenost poslovne odjeće.

Lijepo će ovaj pastel izgledati i u kombinaciji s nekim drugim sličnim tonovima, inspirirajte se sladoledima i spomenutim šećernim vatama – jagoda, pistacija i marelica uvijek su dobra ideja. Neke od atraktivnih kreacija sezone su i kaputi u ovim tonovima, ravnog kroja, oblikom inspirirani šezdesetima i vremenom kad su se cure zaljubile u minice i kratke krojeve. Boje su bile u modi, taman se vrijeme pripremalo za doba sedamdesetih i garderobu u kojoj se ističu brojne nijanse i pop-art motivi. Plava je bila jedna od tih krasota, a u svijetloj nijansi prezentirala je ženstvenost i nježnost.

Danas ovu nijansu simbolizira i svijet dječje odjeće, no taj trend relativno je nov – još prije samo stotinjak godina mediji i robne kuće, čije je vrijeme tek počinjalo, nalagali su mladim mamama da je općeprihvaćeno pravilo ružičasto za dječake, a svijetloplavo za djevojčice. Razlog je tome, pisali su tada mediji, to što je ružičasta odlučna boja, a plava je nježnija, ljepša za curicu. Sve do četrdesetih, dok priču nisu promijenili proizvođači i trgovci. Upravo u to doba baby plava je dobila službeno ime – 1948. godine uspostavljen je službeni sustav boja te je ova divna nebeska nijansa nazvana prema plavim očima beba.

U Pantoneovu sustavu svijetloplava nosi ime – Little boy blue. Imala je ova boja nekih neobičnih momenata – primjer je zahtjev iz San Francisca da policijski automobili i policajci budu svijetloplave boje, jer je ta manje brutalna od tamnoplave. No, ovaj zahtjev nikad nije prihvaćen. I ne treba joj – svijetloplava ima tako dobar život u svijetu mode, gdje se na raskošan način ističe kroz niz formi, bilo da je riječ o eleganciji ili casual komadima. Kad gledamo povijest mode, primijetit ćemo da je svijetloplava često odabir žena iz visoke politike, bez obzira na to o kojoj državi se radilo i tako je još od prošloga stoljeća.

Naime, fini plavi kaput, kostim ili odijelo ovog tona odličan su način na koji će dama naglasiti svoj klasičan stil, a opet si priuštiti dozu vizualne dobrote. Učimo od njih, tako da svaki važan u ove nijanse. No, ona ne staje na odijelima i poslovnom odijevanju, već se nastanjuje u svijetu elegantnih i ženstvenih haljina. Često ovu nijansu vidimo i na slavljima, kume, frendice i ostala svita birat će je na svadbi i važnim večerama, a lijepo pristaje svima – plavušama, brinetama i crvenokosima.

Ova nijansa je bez greške, djeluje skladno čak i na onim neobičnim, avangardnim odjevnim predmetima koji na prvu djeluju kao da ih je teško odjenuti. U fokusu mode su i razne haljine, jer taj je kroj posljednjih godina postao jedan od popularnijih, pa su ro mantični trendovi i boho stil uveli neka mekša, fluidnija pravila. Ljetni festivali, a onda i pandemija, pojačali su popularnost jednostavnog kroja koji je lako navući te je udoban od jutra do mraka. Naravno, nosili smo i puno tajica i trenirki, no haljina je bila i ostala jedna od vladarica trendova. Pala je pod utjecaj viktorijanskih stilova, čak smo svjedočili simpatičnom trendu inspiriranom kućnim haljinama i spavaćicama. Pa su cure nosile te lepršave, nerijetko nježnoplave krojeve, koji su nas evocirali na neka davna vremena, kad su žene bile izuzetno ženstvene, a hlače rezervirane za muškarce.

Danas je, naravno, sve stilski raznoliko, pruža nam se prilika birati u tom vrtu plavih cvjetova, kreacija pod dojmom vedrog neba. Za ljubiteljice poslovnog odijevanja superpopularni su modni dodaci ovog tona. Salonke, kao cipele s manjom potpeticom i jedan od osnovnih elemenata biznis garderobe, česte su u ovom pastelnom tonu, baš kao i torbice minimalističkog kroja i neupitne elegancije.

Nakon njih dolaze slične balerinke, simbol skladne garderobe. U svakom slučaju, odabir kod ove nijanse ne bi trebao biti kompliciran. Naime, svaki takav odjevni predmet ima neku smirenu energiju, plava je ionako koloristički simbol povjerenja, a blaga nijansa upućuje na čistu nježnost.

U galeriji smo izdvojili genijalne komade u ovoj nijansi koja pristaje baš svima:

Veronica Beard, Outnet,162 eura Tod’s, Outnet, 279 eura Reformation, net-a-porter.com, 185 eura Prada, net-a-porter.com, 580 eura Orton, net-a-porter.com, 270 eura Mr by Man Repeller, Outnet, 162 eura Moncler Ganius, net-a-porter.com, 995 eura Maje, Outnet, 139 eura Maison Margiela, net-a-porter.com, 195 eura Holzweiler, net-aporter.com, 90 eura H&M, 35 eura H&M, 30 eura H&M, 15 eura Camilla, Outnet, 364 eura

Najotkačeniji prizor sa zagrebačke špice: Frendice se prerušile u Marilyn Monroe, a par u poznatu sliku
Čarobni šamponi već od tridesetak kuna koji su najbolji prijatelj plave kose jer pomažu očuvati njezinu boju i sjaj
Odvjetnica koja nas svaki put oduševi svojim outfitima: Nosi čizme koje cure obožavaju, a haljinu joj je sašila mama
Bliži se proljeće i već razmišljamo u balonerima, savršenom komadu za prijelazno razdoblje

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".