Kostimografija filma Nosferatu savršena je lekcija iz povijesti odijevanja, kostimografije, ali i toga kako prenijeti neki vintage trend u suvremeni okvir te pojačati dojam radnje i uokviriti emotivno stanje gledatelja. Radnja je smještena u Njemačku 1830-ih, a likove, među ostalima, utjelovljuju Lily-Rose Depp, Willem Dafoe, Emma Corrin i Nicholas Hoult. Film donosi povijesnu priču duboko isprepletenu s modom, estetika romana ima pečat suvremenih gotičkih trendova.
Ovaj goth revival na velikom platnu zasluga je kostimografkinje Linde Muir, legende u svijetu filma i televizije. Ta je talentirana Kanađanka poznata po preciznosti i spoju povijesne autentičnosti s dizajnom moćnog karaktera u Nosferatu uspjela dočarati eleganciju njemačke odjeće 19. stoljeća koja nam danas daje jedan specifičan – jezivi dojam. Naime, kostimi ne samo da potvrđuju povijesnu vjerodostojnost filma, već i naglašavaju elemente gotičkog horora, radi čega oni postaju ključni element te sablasne atmosfere.
Na projektu su uz Lindu i stručne kostimografkinje Lizzie Agnew i Catherine Collard, koje su dale značajan doprinos kostimografiji filma. Lizzie Agnew, glavna kostimografkinja koja je nadgledala izradu kostima, potpisala je kostime za The Northman (2022.) i Krypton (2018.). Catherine Collard, zadužena za mušku odjeću, uvela je dašak revolucionarnih formi iz filmova Napoléon (2023.) i Invictus (2009.), na kojima je radila.
Tako je ta moćna ekipa dovela do toga da su kostimi u filmu gotovo postali zasebni likovi – od kaputa koji podsjećaju na Pradinu kolekciju za jesen/zimu 2012., do kultnog Burberry balonera, a onda i korzeta s daškom forme Vivienne Westwood i Johna Galliana za Dior, noćnih haljina u stilu Chanel i Chloé te divnih motiva inspiriranih brendovima poput Hermèsa. Tako je Lily-Rose Depp dobila savršeni alat da utjelovi vlastiti karakter i potpiše dojmljivu izvedbu.
Pogledajte galeriju haljina red carpeta
Među brojnim odjevnim kombinacijama ističu se i komadi koji oslikavaju društvenu hijerarhiju tog razdoblja, poput odjeće za žalovanje. Depp nosi crnu podsuknju koja odražava modu ere, dok nabrani rukavi i slojeviti detalji pridonose drami i veličanstvu njezinog lika, čime uokviruju emotivnu težinu same priče. Korzeti dodatno naglašavaju dramatičnost scena i vizualno obogaćuju film.
Film je redefinirao i kostim Grofa Orloka koristeći izdužene siluete, bogate teksture i monokromatsku paletu boja, čime goth estetika dobiva suvremeni okvir.
Kostimografija je ključan element svakog filmskog ili umjetničkog djela koje se oslanja na snažnu vizualnu estetiku, jer djeluje kao most između publike i svijeta koji djelo pokušava prenijeti. Ona ne samo da definira likove i njihove osobnosti, već i vizualno oblikuje povijesni, kulturni i emocionalni kontekst radnje. U djelima poput Nosferatua, gdje atmosfera igra središnju ulogu, kostimi pridonose produbljivanju osjećaja tjeskobe, misterije i napetosti.
Kostimografija ujedno omogućuje gledatelju da bolje razumije društveni status, emocionalno stanje i unutarnje sukobe likova. Zato ovdje mračne palete boja, teški slojeviti materijali i izduženi oblici odjeće ne samo da evociraju povijesno razdoblje, već i pojačavaju osjećaj prijetnje i nadnaravne opasnosti. Kroz detalje poput ovratnika, uzoraka na tkanini ili krojeva, kostimografija suptilno komunicira ključne informacije o likovima i njihovim ulogama u priči.
Vizualna estetika djela često ostavlja najjači dojam na publiku, a kostimi su ključni dio tog doživljaja. U filmovima, kazalištu i drugim umjetničkim formama, oni su sredstvo za stvaranje uvjerljivog svijeta, koji nam na emotivnom nivou postaje realan, bez obzira radi li se o povijesnoj autentičnosti, futurističkom imaginariju ili stiliziranoj fantaziji. Kostimografija ima moć utjecati na emocionalnu povezanost publike s likovima i radnjom, čime postaje nezamjenjiv dio naracije.