'Nosferatu' nije samo horor film – to je i studija autentične gotičke mode te njezinog utjecaja na suvremeni stil

Film Roberta Eggersa, premijerno prikazan krajem prošle godine, donosi impresivnu kostimografiju koja istražuje stilove sredine 19. stoljeća. Dramatične siluete postaju ključni element ove vizualno snažne priče koja pruža izuzetno estetsko iskustvo, mnogo više od običnog horora
Vidi originalni članak

Kostimografija filma Nosferatu savršena je lekcija iz povijesti odijevanja, kostimografije, ali i toga kako prenijeti neki vintage trend u suvremeni okvir te pojačati dojam radnje i uokviriti emotivno stanje gledatelja. Radnja je smještena u Njemačku 1830-ih, a likove, među ostalima, utjelovljuju Lily-Rose Depp, Willem Dafoe, Emma Corrin i Nicholas Hoult. Film donosi povijesnu priču duboko isprepletenu s modom, estetika romana ima pečat suvremenih gotičkih trendova.

A post shared by The Art Of Costume (@theartofcostume)

Ovaj goth revival na velikom platnu zasluga je kostimografkinje Linde Muir, legende u svijetu filma i televizije. Ta je talentirana Kanađanka poznata po preciznosti i spoju povijesne autentičnosti s dizajnom moćnog karaktera u Nosferatu uspjela dočarati eleganciju njemačke odjeće 19. stoljeća koja nam danas daje jedan specifičan – jezivi dojam. Naime, kostimi ne samo da potvrđuju povijesnu vjerodostojnost filma, već i naglašavaju elemente gotičkog horora, radi čega oni postaju ključni element te sablasne atmosfere.

Na projektu su uz Lindu i stručne kostimografkinje Lizzie Agnew i Catherine Collard, koje su dale značajan doprinos kostimografiji filma. Lizzie Agnew, glavna kostimografkinja koja je nadgledala  izradu kostima, potpisala je kostime za The Northman (2022.) i Krypton (2018.). Catherine Collard, zadužena za mušku odjeću, uvela je dašak revolucionarnih formi iz filmova Napoléon (2023.) i Invictus (2009.), na kojima je radila.

Tako je ta moćna ekipa dovela do toga da su kostimi u filmu gotovo postali zasebni likovi – od kaputa koji podsjećaju na Pradinu kolekciju za jesen/zimu 2012., do kultnog Burberry balonera, a onda i korzeta s daškom forme Vivienne Westwood i Johna Galliana za Dior, noćnih haljina u stilu Chanel i Chloé te divnih motiva inspiriranih brendovima poput Hermèsa. Tako je Lily-Rose Depp dobila savršeni alat da utjelovi vlastiti karakter i potpiše dojmljivu izvedbu.

Pogledajte galeriju haljina red carpeta

FOTO: DPA/Pixsell Rihanna je nosila plavu kaput-haljinu s modne piste Christiana Lacroixa za jesen 2002. na dodjeli British Fashion Awards 2024. FOTO: Reuters/Pixsell Jennifer Lawrence nosila je čipkastu haljinu na after partyju Vanity Faira povodom dodjele Oscara koju je Kate Moss jednom nosila na modnoj pisti Givenchyja 1996. godine. FOTO: IPA/Pixsell Carey Mulligan na dodjeli Oscara 2024., u prilagođenoj rekreaciji vintage Balenciaga haljine iz 1951. FOTO: Newscom/Pixsell Olivia Rodrigo na crvenom tepihu dodjele Grammyja 2024., u Versace haljini iz konfekcijske kolekcije za proljeće/ljeto 1995. godine. FOTO: Abaca/Pixsell Zendaya na Met Gala 2024. u pokrivalu za glavu Maison Margiela Artisanal inspiriranoj Givenchyjevom modnom kolekcijom za proljeće 1996. FOTO: Abaca/Pixsell Kendall Jenner nosila je arhivski look jesen/zima 1999. koji je dizajnirao Lee McQueen za Givenchy Haute Couture na Met Gala 2024. FOTO: Abaca/Pixsell Taylor Russell nosila je haljinu Chanel Haute Couture Claudie Schiffer iz 1993. na Venecijanskom filmskom festivalu 2024. FOTO: DPA/Pixsell Sabrina Carpenter nosila je Madonninu haljinu Bob Mackie za dodjelu Oscara iz 1991., izvorno inspiriranu izgledom Marilyn Monroe u filmu Gospoda više vole plavuše. FOTO: Press Association/Pixsell Kaia Gerber na premijeri filma Shell na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu 2024. nosila je haljinu svoje majke Cindy Crawford iz 1993. za dodjelu Oscara Hervea Legera. FOTO: DPA/Pixsell Tyla u vintage haljini Roberta Cavallija na dodjeli MTV EMA 2024., odajući počast sličnoj haljini koju je nosila pokojna Aaliyah na dodjeli MTV VMA 2000. FOTO: Best Image/Pixsell Zendaya u haljini iz kolekcije proljeće/ljeto 2011. Roberta Cavallija na dodjeli Green Carpet Fashion Awards 2024. FOTO: Best Image/Pixsell Halle Berry ponovno je odjenula vlastitu haljinu za dodjelu Oscara iz 2002. kako bi zatvorila 1001. sezonsku reviju Elieja Saaba u Rijadu. FOTO: DPA/Pixsell Halsey u Versace Couture haljini Elizabeth Hurley iz 1990-ih za crveni tepih MTV VMA 2024. FOTO: Newscom/Pixsell Lady Gaga u Christian Dior Couture i šešir Phillipa Treacyja koji je nekoć nosila Isabella Blow—sada dio osobne kolekcije Daphne Guinness. FOTO: IPA/Pixsell Zendaya u arhivskom Mugleru jesen/zima 1995. na premijeri Dune 2 u Londonu. FOTO: Reuters/Pixsell Zendaya u vintage Louis Vuitton proljeće/ljeto 2013. koju je dizajnirao Marc Jacobs za press turneju Challengers. FOTO: Press Association/Pixsell Sydney Sweeney u haljini Marca Bouwera koju je nosila Angelina Jolie na dodjeli Oscara 2004. FOTO: Newscom/Pixsell Zendaya u haljini Maison Margiela Artisanal rekreiranoj iz modne kolekcije Christiana Diora za proljeće 1999. FOTO: Reuters/Pixsell Miley Cyrus u arhivskoj haljini Boba Mackieja na dodjeli nagrada Grammy 2024. FOTO: Best Image/Pixsell Zendaya na ceremoniji uvođenja u Kuću slavnih rock & rolla 2024. nosi vintage haljinu Boba Mackieja koja podsjeća na Cherinu haljinu istog dizajnera iz 1972.

Među brojnim odjevnim kombinacijama ističu se i komadi koji oslikavaju društvenu hijerarhiju tog razdoblja, poput odjeće za žalovanje. Depp nosi crnu podsuknju koja odražava modu ere, dok nabrani rukavi i slojeviti detalji pridonose drami i veličanstvu njezinog lika, čime uokviruju emotivnu težinu same priče. Korzeti dodatno naglašavaju dramatičnost scena i vizualno obogaćuju film.

Film je redefinirao i kostim Grofa Orloka koristeći izdužene siluete, bogate teksture i monokromatsku paletu boja, čime goth estetika dobiva suvremeni okvir.  

Kostimografija je ključan element svakog filmskog ili umjetničkog djela koje se oslanja na snažnu vizualnu estetiku, jer djeluje kao most između publike i svijeta koji djelo pokušava prenijeti. Ona ne samo da definira likove i njihove osobnosti, već i vizualno oblikuje povijesni, kulturni i emocionalni kontekst radnje. U djelima poput Nosferatua, gdje atmosfera igra središnju ulogu, kostimi pridonose produbljivanju osjećaja tjeskobe, misterije i napetosti.

A post shared by Nosferatu (@nosferatuthefilm)

Kostimografija ujedno omogućuje gledatelju da bolje razumije društveni status, emocionalno stanje i unutarnje sukobe likova. Zato ovdje mračne palete boja, teški slojeviti materijali i izduženi oblici odjeće ne samo da evociraju povijesno razdoblje, već i pojačavaju osjećaj prijetnje i nadnaravne opasnosti. Kroz detalje poput ovratnika, uzoraka na tkanini ili krojeva, kostimografija suptilno komunicira ključne informacije o likovima i njihovim ulogama u priči.

Vizualna estetika djela često ostavlja najjači dojam na publiku, a kostimi su ključni dio tog doživljaja. U filmovima, kazalištu i drugim umjetničkim formama, oni su sredstvo za stvaranje uvjerljivog svijeta, koji nam na emotivnom nivou postaje realan, bez obzira radi li se o povijesnoj autentičnosti, futurističkom imaginariju ili stiliziranoj fantaziji. Kostimografija ima moć utjecati na emocionalnu povezanost publike s likovima i radnjom, čime postaje nezamjenjiv dio naracije.

Meghan Markle uskoro ćemo ponovno vidjeti na Netflixu: Evo što sve znamo o njezinoj novoj lifestyle seriji
Stilska igra na zagrebačkim ulicama: Marijana Batinić i Matej Pašalić u komadima koji odolijevaju prolaznosti vremena
Kaubojke izgledaju odlično na 'gole noge': Zgodna studentica spaja ih uz mini haljinu i chic budnu

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".