Nenadmašni Fendi

FOTO: Promo FOTO: Promo FOTO: Promo FOTO: Promo FOTO: Promo FOTO: Promo
Nadrealnim spektaklom na rimskoj fontani Trevi, haute couture revijom koju su manekenke pronijele naizgled hodajući po vodi, luksuzni modni brend Fendi proslavio je 90. rođendan - i to pod budnim okom Karla Lagerfelda koji ga je učinio onim što je danas.
Vidi originalni članak

 U antologijskoj filmskoj sceni Fellinijeva “Slatkog života” seksepilna Anita Ekberg hodala je po poznatoj rimskoj fontani Trevi, a prošlog mjeseca ponovno su po njoj koračali modeli noseći novu Fendijevu couture kolekciju. Možda je to bilo manje uzbudljivo jer djevojkama se haljine nisu zbog vode pripijale uz tijelo – iznad fontane je, naime, podignuta staklena konstrukcija za modnu reviju – no uzdaha nije nedostajalo.

Ovom par excellence revijom kuća Fendi obilježila je 90. rođendan, a u prilog tome da revija, na jednom od najznamenitijih rimskih spomenika, nije tek bahaćenje modne industrije govori podatak da je upravo Fendi financirao 18 mjeseci dugu restauraciju barokne fontane iz 1762. s gotovo tri milijuna dolara. Magija kakva se može oživjeti samo u Rimu, jednom i jedinom, a duh tog nevjerojatnog grada utkan je u svaku nit Fendijevih modela. Kako i ne bi? Kuću, točnije svoj prvi dućančić s modnim dodacima od kože i krzna tamo su 1925. godine osnovali bračni par Edoardo i Adele Fendi, u ulici Via del Plebiscito. Pogađate, i vrlo blizu znamenite fontane di Trevi.

“Riječ je o tome da smo se željeli još jače vezati uz Rim, grad koji potiče milijune ljudi da sanjaju”, rekli su u Fendiju

Dizajn i zapanjujuća kvaliteta brzinom svjetlosti pronosili su ime Fendi i izvan granica Vječnog Grada. Koliko su bili ispred vremena (ili vječni, kao i Rim?) govore i ikonični modeli predstavljeni samo nekoliko godina kasnije, čija je žućkasta nijansa i danas karakteristična za Fendi. Kao i legendarna ručno rađena torba Selleria, mama modela Peekaboo koju mnoge od nas i danas smatraju torbicom iz snova. Kako je bračni par Fendi imao pet kćeri, Paola je preuzela brigu o krznu, Anna o koži, Franca je brinula o odnosima s kupcima, Alda je bila odgovorna za prodaju, dok je Carla sve te segmente koordinirala. Ambiciozne mlade dame itekako su zaslužne za daljnji uspjeh kuće.

Jedna od najvažnijih odluka bila je dovođenje perspektivnog njemačkog dizajnera u kojemu su prepoznale veliki talent, 31-godišnjeg Karla Lagerfelda. Stvorio je prepoznatljivi “Zucca” logo, a dvostruki “F” zamišljen kao kratica za “Fun Fur” danas je statusni simbol. Karl je do tada pomalo robusno krzno učinio mekšim i nosivijim, a uz nove tehnike bojenja i prerađivanja materijala uspjeli su postići do tada nezamislivo. Radio je za neovisne žene koje cijene dobar stil. Uz neizbježni model Peekaboo, jedan od najpoznatijih je, naravno, i Bagguette. Torbica je ime dobila po francuskom kruhu koji se nosi “pod rukom”, baš kao i ovaj model torbice. 2jours i Pequin još su dvije ikonične torbice ove luksuzne kuće koja se specijalizirala za krzno i kožu, a jednako uspješno stvara ready-to-wear i haute couture kolekcije i potpisuje tako širok raspon asesoara o kakvom Edoardo i Adele prije 90 godina nisu ni mogli razmišljati – od parfema i naočala do satova.

Od spektakla koji se pamte iz te duge povijesti valja istaknuti modnu reviju vidljivu s Mjeseca koju su priredili kći Anne Fendi, Maria Silvia Venturini i Lagerfeld u listopadu 2007. Sjajnu kolekciju nosilo je 88 manekenki na 88 metara dugačkoj pisti postavljenoj na Kineskom zidu. Gotovo deset godina kasnije – Trevi i kolekcija “Legende i bajke” u gotovo nestvarnom ambijentu. Stvorena je iluzija da manekenke hodaju po površini vode, a jednako su bajkoviti bili i Fendijevi modeli s detaljima poput dragog kamenja, apliciranim krznom i cvijećem, čarobnim motivima šume i vila. Veličanstven je to couture događaj sezone, dostojan kuće Fendi.

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".