U petak je talijanska modna kuća Valentino objavila vijest koja će promijeniti krajolik modne industrije - kreativni direktor Pierpaolo Piccioli napušta brend nakon 25 godina suradnje. Ova odluka označava kraj jedne ere za Valentino i otvara vrata "novoj kreativnoj organizaciji" koja će uskoro biti objavljena.
Piccioli je svoju karijeru započeo u kući Valentino davne 1999. godine kao dizajner modnih dodataka, zajedno s Mariom Graziom Chiuri. Njih dvoje su 2008. godine imenovani su-kreativnim direktorima, preuzimajući vođenje brenda nakon Alessandre Facchinetti koja je preuzela tu ulogu godinu dana ranije nakon što je osnivač Valentino Garavani otišao u mirovinu. Nakon što je Chiuri otišla u Dior 2016. godine, Piccioli je preuzeo ulogu jedinog kreativnog direktora.
U svojoj izjavi, Piccioli je podijelio osjećaje zahvalnosti prema brendu koji je nazvao svojim domom tijekom posljednjih 25 godina. "Nemaju sve priče početak ili kraj, neke žive kao vječna sadašnjost koja sjaji tako jako da neće proizvesti nikakve sjene," rekao je Piccioli. "Hvala Valentinu i suosnivaču Giancarlu Giammetti koji su me blagoslovili svojim povjerenjem, hvala svakoj osobi koja je ovo omogućila na ovaj ili onaj način. Bila je privilegija i čast podijeliti svoje putovanje i svoje snove s vama."
Piccioli je talijansko modno čudo, rođen u Nettunu i obrazovan na Sveučilištu u Rimu. Njegova kreativna vizija, zajedno s Chiuri, transformirala je Valentino, održavajući osnovne elemente brenda, ali unoseći svježinu i modernost. Njegova posljednja revija, jesen/zima 2024., istraživala je crno na crnom na 63 različita načina, nastavljajući njegovu nevjerojatnu estetiku.
U kolekciji za proljeće/ljeto 2023., koja je počela u besprijekornoj bijeloj boji, Pierpaolo Piccioli izrazio je svoje kreativno ogorčenje primjedbom premijerke Giorgie Meloni o ženama koje se moraju odijevati konzervativno kako bi izbjegle silovanje. Uslijedila je njegova kolekcija u crnoj boji, proširujući višestruke mogućnosti za žene da pokažu svoja tijela kako god žele, od suknji s rezanim bokovima do potpunog angažmana, po želji, u potpunoj prednjoj izloženosti od prozirne Valentino čipke.
Ova vijest dolazi u vrijeme promjena za Valentino, nakon što je kuća nedavno postala dio Kering grupe. Kering je najavio stjecanje 30 posto udjela u Valentinu za 1,7 milijardi eura, s opcijom da preuzme ostatak brenda do 2028. godine. Ova transakcija predstavlja značajan korak za brend koji je već sinonim za ljepotu i eleganciju.
“Zahvalan sam Pierpaolu za njegovu ulogu kreativnog direktora i za njegovu viziju, predanost i kreativnost koji su doveli Valentino do onoga što danas predstavlja”, rekao je izvršni direktor Valentina Jacopo Venturini.
“Izražavamo našu najdublju zahvalnost Pierpaolu za pisanje važnog poglavlja u povijesti Valentina. Njegov doprinos u proteklih 25 godina ostavit će neizbrisiv trag,” dodao je predsjednik Valentina Rachid Mohamed Rachid.