Modno carstvo Kering u padu: Gucci trenutno najveće razočaranje, a jedina svjetla točka je Bottega Veneta

Promjene na sceni luksuza, kriza, ali i "igra stolica" u svijetu kreativnih direktora donose uglavnom loše rezultate, stoga je jedan od najvećih modnih konglomerata u panici
Vidi originalni članak

Kompanija Kering bilježi drastičan pad prihoda u prvom kvartalu 2025. godine, i to zbog sve većeg pritiska na Gucci, ključni brend koji generira više od polovice ukupnih prihoda, ali i zbog općeg slabljenja gotovo svih ostalih modnih kuća u grupaciji. Ukupni prihodi grupe pali su za 14%, na 3,88 milijardi eura, a najveći pad zabilježio je upravo Gucci, s 25% manjim usporedivim prihodima u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Gucci, koji je 2024. godine činio 63% operativne dobiti Keringa, i dalje je kamen temeljac profitabilnosti, ili u ovom slučaju najdublja rana. Keringovi izazovi dolaze u trenutku kada su glavni konkurenti, iako također pogođeni sličnim tržišnim okolnostima, ostvarili znatno bolje rezultate. 

LVMH je zabilježio pad prihoda od 3% te je završio kvartal s 20,31 milijardu eura, što je zabrinjavajuće, ali ne i dramatično za Arnaultovu grupaciju. S druge strane, Hermès, Moncler i Brunello Cucinelli i dalje bilježe rast. 

U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:

FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija FOTO: Goran Čižmešija

Keringov pad od 14% naglašava ne samo utjecaj makroekonomskog okruženja, već i ranjivost grupe zbog unutarnjih problema. Pad je zabilježen na gotovo svim tržištima. Regija Azija-Pacifik, tradicionalno snažna za luksuzni sektor, smanjila se za 25%, što je ista stopa pada kao i u posljednjem tromjesečju 2024. godine. Ipak, američko tržište nije dodatno oslabilo, što je dobar znak, prodaja američkim potrošačima ostala je stabilna u odnosu na kraj 2024., bez dodatnog pada u posljednjim tjednima. 

„Trenutačno ne primjećujemo promjenu trendova“, izjavila je Armelle Poulou, glavna financijska direktorica Keringa, za BoF, „ali svjesni smo da volatilnost nije dobra za potrošačko povjerenje, pa ostajemo oprezni“. 

Situacija u Kini i dalje je neizvjesna. Saint Laurent zabilježio je pad od 9%, dok su brendovi iz divizije “Other Houses”, uključujući Balenciagu, Alexandera McQueena, Brionija i Pomellato, pali za 11%. McQueen i dalje traži svoj identitet, a ni Balenciaga, sada bez Demne, ne pokazuje snagu koju je nekoć imala, iako Kering ističe da su „prodaje kožne galanterije Balenciage bile vrlo solidne“. Naime, upravo su torbe i kožni dodaci jedan od ključnih pokazatelja dugoročne stabilnosti brenda.

U moru ovih problema, Bottega Veneta izdvaja se kao rijetka pozitivna iznimka. Prodaja je porasla za 4%, a maloprodaja za 7%, zahvaljujući uspješnim rezultatima u svim kategorijama i rastućem interesu mlađih i VIP kupaca. Kering Eyewear također bilježi rast od 3% (na stalnim tečajevima).

Pad prodaje Guccija dodatno je usmjerio pažnju na umjetničku i stratešku viziju brenda. U veljači je talijanski dizajner Sabato De Sarno napustio Gucci nakon dvije godine obilježene mlakim komercijalnim i kritičkim odjekom, čime je dodatno pogoršan već započeti trend usporavanja iz Micheleovih posljednjih dana.

Kako bi oživio brend, Kering je imenovao Demnu, kreativnog direktora Balenciage, za novog čelnika Guccija. Njegovo službeno preuzimanje dužnosti planirano je za srpanj, nakon njegove posljednje couture kolekcije za Balenciagu.

No, to bi moglo dovesti do bitnih promjena jer Demna ima potpuno drugačiji izričaj i pristup oblikovanju odjeće od Michelea, čiji je bogato ornamentirani i emocionalno nabijen stil godinama definirao identitet Guccija. To znači da će Gucci vrlo vjerojatno postati nešto drugo, s novom estetikom koja će sigurno utjecati i na samu prodaju. Možda je upravo to ono što brendu treba: promjena smjera, novi vizualni okvir i stilska formula koji će redefinirati način na koji Gucci komunicira odjećom.

Problem, međutim, leži i u tome što će, nakon predstavljanja nove kolekcije, proći neko vrijeme prije nego proizvodi stignu u trgovine, pa se u međuvremenu očekuje ili tragedija ili čudo. Gucci je već krenuo s kampanjama koje naglašavaju baštinu brenda, kao što su nova Softbit linija, kolekcija platnenih torbi “Emblem” te kampanja za svilene marame “Bambou”. Dakako, baština je ono na čemu i dalje treba temeljiti identitet brenda, to je njihova snaga i tu leži autentičnost.

Suočen s padom prihoda, Kering je ubrzao mjere štednje, u prvom kvartalu zatvoreno je 25 prodajnih mjesta, od kojih pet outlet trgovina. François-Henri Pinault izjavio je da je tvrtka „u potpunosti usredotočena na provedbu planova za postizanje strateških i financijskih ciljeva, kao i na jačanje pozicioniranja svih naših modnih kuća na globalnom tržištu“. Dodao je i da grupa „pojačava oprez kako bi se suočila s makroekonomskim izazovima“, te izrazio uvjerenje da će Kering „izaći snažniji iz ove situacije“.

Marijana Batinić nekad i sad: Kako se stil poznate voditeljice mijenjao tijekom godina
Studentica u printu koji je hit ovog proljeća: 'Uzorke inače ne preferiram, ali leopard je jedini koji prolazi'
Zgodna poduzetnica sjajno spaja eleganciju i ležernost, a komadi koje nosi proljetni su klasik

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".