Modna savjetnica potvrdila: Treba stati na kraj tome da odjeću kupimo pa ne nosimo!

Dubravka Prpić Znaor prokomentirala je stil Hrvata, objasnila što podrazumijeva pojedini dress code i koji su ključni komadi u svakom ormaru
Vidi originalni članak

Nije da nemamo stila, već nismo istaknuli ništa svoje, autentično. To bi trebalo raditi na nacionalnoj bazi, isticati ono hrvatsko, detalje s narodnih nošnji na primjer, angažirati dizajnere da se time pozabave. Na taj način promovira se i gradi nacionalni stil i time postaje prepoznatljiv u svijetu - tako Dubravka Prpić Znaor, dugogodišnja poznata novinarka i modna urednica komentira stil Hrvata dodajući kako mi nismo nacija koja ima specifičan modni izričaj, kao što to imaju Francuzi, Britanci ili Talijani. Smatra kako  te države znaju (i oduvijek su znale i radile na tome) istaknuti svoje originalne, zapravo tradicionalne stilske smjernice, pa danas obožavamo francuski chic, talijanske mokasine, britanski karirani uzorak...

Dubravka kaže kako se naši ljudi vole lijepo odijevati, no ono što stvara problem je ogromna ponuda - naime, otvara se sve više i više trgovina, a tu je i odlična ponuda online trgovina, a o trendovima ne treba ni govoriti... Dodaje kako je i problem taj što se ljudima ne da previše vremena provoditi pred ormarom: 

Mnogo puta su me poznanice i prijateljice pitale kako i što s čime, što da negdje odjenu, a imala sam već nekoliko klijentica iz naše diplomacije, koje u principu imaju stroga pravila odijevanja. A svi želimo osjećati se dobro u onome što nosimo i pritom izgledati lijepo. Osim toga, često kupujemo robu koju ne nosimo, a to je na kraju – bačen novac. Moje savjetovanje ujedno definira kako vratiti tu uloženu investiciju. Još bih spomenula što je kod nas hit – brendovi i logomanija pustili su korijenje. No, razvikani brend, it torbica i skupa roba ne znače nužno i izrađeni stil.

Navodi kako se odijevanje čini trivijalnim, no da zapravo i nije tako jer postaje komplicirano kad nam ništa ne pristaje. A da bi postalo jednostavni i praktično, treba definirati formulu, tvrdi Dubravka. 

Dubravka tvrdi kako odjeća može imati dvojak efekt. Naime, njome možemo poslati snažnu poruku, no istovremeno se utopiti u masi, ovisno o tome što zapravo želimo.

Važno je da se mi sami osjećamo dobro, da se ne pokoravamo trendovima naprosto zato što oni egzistiraju. Trebamo izabrati iz svega toga stvari koje zaokružuju naš karakter, koje su kulisa naše osobnosti te istovremeno poštivati eventualni dress code. Danas su aktualni svi trendovi, možemo birati želimo li se inspirirati pedesetima, osamdesetima, sedamdesetima, devedesetima... No, svemu sigurno dajemo osobni touch i na tome gradimo vlastiti stil.

Pitali smo Dubravku koliko je zapravo odjeća bitna za prvi dojam, a potvrdila nam je ono što se već dugo zna. Njome šaljemo poruku, prvenstveno sebi, a onda i onome što mislimo o drugima, čak i onima s kojima se susrećemo na dnevnoj bazi.

To je svojevrsni jezik, svaki odjevni predmet ili dodatak je kao jedna riječ. Na taj način vlastitom kombinacijom kreiramo individualnu, samo našu rečenicu. Osim toga, važno je i ono što nam pristaje, jer svi smo različiti, iako postoje neki zajednički „zakoni“. Prvi dojam ostavljamo sigurno, htjeli mi to ili ne, to nam je svojstveno.

Dubravka je dodala kako odjećom procjenjujemo jedni druge, makar to bilo samo na podsvjesnoj bazi, a to je važno u situacijama u kojima se susrećemo s  s ljudima koje ne poznajemo dobro, odnosno znamo ih samo u prolazu, površno, a to je većina s kojima ili radimo ili na neki način surađujemo.

Novac nije presudan u tome da se izgleda dobro jer je ponuda stvarno velika, no tu su bitni stilski savjetnici koji, kako kaže Dubravka, modni jezik prevode u osobni, kako bi se ljudi bolje osjećali, radili, surađivali... Stoga se Dubravka odlučila za pokretanja DPZ Consulting jer posljednjih nekoliko godina sluša od frendica o tome kako kupuju robu koju ne nose, a paralelno gleda političarke i javne osobe koje nose odjeću koja im ne pristaje. Također, susreće se s poslovnim ženama koje nemaju dobru modnu formulu, a osjeća se kako im u svemu tome zapravo može pomoći. 

Naime, vremena su se promijenila, danas nam je toliko dostupno sve da se čovjek lako može izgubiti. Dakle, koja je osobna modna formula, koji trendovi mi pristaju, koje boje, na koji način mogu kombinirati, na svakodnevnoj bazi? Ovdje pričam ne samo o ženama, već i muškarcima. Masa pitanja se ovdje postavlja, a svakodnevica nema toliko sati. Zašto bismo se mučili i dugo razmišljali što odjenuti, što nam je u pranju, hoće li mi ovo pasati uz ovo? Sve to može se riješiti stilskim savjetovanjem, u kojemu, čak i preko Skypea, ulazim u nečiji ormar i donosim praktična rješenja. Osim toga, tu su i radionice u kojima polaznici saznaju svoju osobnu modnu formulu. Radionice na privatnoj bazi, ali i one u kompanijama. Pričamo o odijevanju i onome što znači za ljude, za atmosferu u uredima, a na koncu i za profit.

Jedna od dostupnih radionica i vrsti savjetovanja bit će upravo DPZ Consulting, a misao vodilja koju neprestano ističe je ta da je bolje imati manje stvari i nositi ih, nego masu koja je jednostavno bezveze. Ono na što Dubravka upozorava je i činjenica prema kojoj smo zaboravili čuvati stvari, odnosno brinuti se o njima. 

Robu treba čuvati, naravno, paziti na kvalitetu i pametno je slagati, prati itd... Jer ako smo to već kupili, to znači da nam je stalo do toga. Česta je to greška koja nam se nekako spontano uvali. Naravno, to je ljudski, no ako imamo plan i program odijevanja, ako znamo koje nam stvari pristaju, možemo se fokusirati na ono bitno, jer kombiniranje će biti super-jednostavno!

Pitali smo i Dubravku što znači pojedini dress code. S tim se pojmom često susrećemo, no teško je zabravo reći njegovu definiciju, a samim time i držati ga se. Objasnila nam je kako dress code nije izmišljen da bi nam netko naređivao što nositi, već da bismo pokazali koliko poštujemo određenu kompaniju, ljude s kojima radimo, instituciju, događanje...

Odjeća je komunikacija, mi njome šaljemo određenu poruku. I kad mislimo da ništa ne poručujemo, mi smo čitljivi. Nepisani poslovni dress code ljudi tumače na razne načine, no važno je znati da preuska odjeća, prekratki rukavi, duboko otkopčana košulja kod oba spola, prekratke suknje i ostale stilske greške nikome ne pristaju. Kad piše dress code black tie, to podrazumijeva večernju haljinu za nju, a smoking za njega, dok cocktail znači da ona ima kraću, ukrašenu ili jednostavnu haljinu, a on lagano odijelo. Ako se možemo odjenuti casual, to znači ležerno, od traperica do klasičnih majica i tenisica.

Neka događanja, poput vjenčanja, imaju i svoja specifična pravila, a njima definitivno pripadaju vjenčanja. Međutim, i njih ima "svakakvih" pa se i stilovi razlikuju, sve ovisi o tome, kaže Dubravka, idemo li na ležeran party na plaži, na roštiljadu ili u crkvu i restoranu. Uvijek je najbolji odabir odjeća u kojoj se osoba ne osjeća sputano, a istovremeno je prilagođena stilu vjenčanja. Naravno, ne treba potrošiti puno novaca kako bi se izgledalo dobro. 

Pritom ne trebamo potrošiti puno novaca jer danas je velik izbor simpatičnih haljina koje možemo nositi i kasnije. Osim toga, modnim dodacima možemo promijeniti stilski okvir haljine i fino je začiniti, samo se stavi veći nakit i neka dobra torbica! Česta greška dogodi se kod cipela, potpetice budu previsoke ili haljina preuska, nespretna i slično. Na vjenčanje se može i u trapericama, samo se obvezno moraju nadopuniti seksi štiklama, laganom košuljom i sakoom. Napominjem kako ne smijemo biti robovi odjeće, jer se onda ponašamo neprirodno i to na kraju krajeva nema smisla.

Dubravka je dodala kako odjeća treba služiti nama, a ne mi njoj. Moda je danas demokratična, a mi smo postali ležerni u smislu biranja: ne želimo da nas odjeća u bilo čemu ograničava.

Govoreći o odijevanju s kojim se ipak susrećemo svakodnevno, Dubravka otkriva kako je poslovni dress code strog i kako ne smije biti "izleta" u izdanja s trapericama i slično. 

Svakako treba poštivati smjernice i odjenuti se prema preporukama tih „zakona“, no ako nemamo ništa slično u datom trenutku, na primjer na nekom putovanju... predlažem neutralne nijanse. Crnu, sivu, tamno plavu zimi, bijelu ili bež ljeti. Naime, to su ziheraške nijanse i ne ističu se previše. Upravo je to jedan od razloga poslovne odjeće – ne previše se isticati.

Dubravka dodaje kako mnoge kompanije imaju nepisana pravila o nošenju isključivo neupadljive, stroge robe, no i to se može nadograditi nekim osobnim momentom, decentnim nakitom i slično. Dakle, pravila se poštuju, a opet imatestila! Kako ne bi previše razmišljali što odjenuti, poslovnjaci nerijetko imaju u ormaru slične stvari, ista odijela, robu koju je lako kombinirati: 

Na sličnim situacijama radila sam nedavno s nekolicinom poslovnih žena – kako osmisliti vlastiti stil, začiniti ga modnim dodacima, a svaki dan biti super sređena za posao, plus da se sve kombinira sa svime! Kažu mi da im to spašava dan i krati vrijeme spremanja, a o uštedi na kupnji da ne pričam, jer sve što kupe one i nose. Osim toga, imaju više vremena za druge stvari.

Osim što je dobro donje rublje osnova svakog odijevanja, postoje i ključni komadi koji svaka dama, ali i muškarac trebaju imati u ormaru. Dubravka je rekla kako je bitno uložiti u konkretne odjevne komade koji mogu nositi kombinaciju, a to ovisi o građi tijela i bojama koje volimo i koje nam pristaju. 

Osnovna je ovdje podjela na hladne i tople tonove, to ovisi o našoj puti, boji kose i slično. Na primjer plavušama stoje hladne nijanse, dok brinetama pristaju toplije. Crvena stoji svima, no treba znati izabrati nijansu koja laska našem tenu. Jer odjeća je dio cijele priče, našeg izgleda, našeg vizuala. Ona je dio našeg imidža.

Zamolili smo je i da izdvoji nekoliko dama koje se na domaćoj sceni znaju odjenuti, a na njezinom su se popisu našle Iva Šulentić, Iva Radić, Tihana Harapin Zalepugin, Loredana Bahorić i Marina Matić.

Na kraju, Dubravka je podijelila i zlata vrijedan savjet kojeg svi imamo u podsvijesti, ali nekako često na njega zaboravljamo i prepuštamo se impulzivnoj kupnji: 

Danas ima masa trendova koji dolaze i prolaze u jednoj sezoni, moramo znati da se takve stvari dugotrajno ne isplate. Naravno da volimo te detalje, te momente, no ako niste neka šopingholičarka, radije izaberite jednu stvar po sezoni. Ima i tricky trendova, na primjer dad sneakers, koje se ne uklapaju u svaki stil. Kad forsiramo s trendovima, to se vidi i na kraju je rezultat – komičan. Ne želimo izgledati komično, već moderno. I sa stilom, i to osobnim!

Pogledajte na Diva.hr
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".