Modna kuća Prada napravila je nedavno još jedan inovativan korak, radi suradnje koja spaja luksuznu modu s naprednim tehnologijama iz svijeta svemirskih istraživanja. Odijela razvijena u suradnji s američkom svemirskom tvrtkom Axiom Space, namijenjena su posadi misije Artemis 3, povijesnom NASA-inom povratku na Mjesec prvi put od misije Apollo 17 iz 1972. godine. Upravo se na toj misiji očekuje dolazak prve žene i prve osobe nebjelačkog podrijetla na Mjesec, što će dodatno obilježiti ovaj povijesni trenutak 2026. godine.
Estetika odijela odaje počast klasičnim svemirskim odijelima koje su 1969. nosili Neil Armstrong i Buzz Aldrin, no moderna tehnologija omogućila je unaprijeđeni dizajn za lakše kretanje, otpornost na mjesečevu prašinu i održavanje stabilne unutarnje temperature u ekstremnim uvjetima. Čisto bijeli dizajn dodatno je istaknut crvenim detaljima na podlakticama, struku i ruksacima, što podsjeća na poznatu crvenu liniju Linea Rossa – Pradine sportske linije, iako logotip Prada neće biti vidljiv.
Suradnja Prade i Axiom Spacea započela je 2020. godine na inicijativu Lorenza Bertellija, direktora marketinga i sina Miuccie Prade. Ovaj pothvat nije samo dizajnerski potez, već prilika za istraživanje visokotehnoloških rješenja rijetko viđenih u svijetu mode, čime luksuzna kuća Prada prelazi u novo, neistraženo područje primjene.
Prada nije jedini luksuzni brend koji kroči u svemirski sektor. Kompanija Pierre Cardin nedavno je predstavila odijelo za astronaute Europske svemirske agencije. Naime, taj brend se ovime vraća korijenima, jer Cardin je bio jedan od autentičnih dizajnera Space agea u 60-tima. Danas se ova modna kuća, koju vodi Rodrigo Basilicati-Cardin, pranećak osnivača i dizajnera koji je preminuo 2020., razvila je svemirsko odijelo koje koriste astronauti Europske svemirske agencije (ESA) za treninge prije misija na Mjesec. Ovo odijelo potvrđuje Cardinovu futurističku tradiciju i inovativnu estetiku, prvi put predstavljenu prije 60 godina s modelima inspiriranim kozmonautima.
I hotelski lanci u osjetili zov neistraženih daljina - odnedavno hotelski lanac Hilton razvija uniforme za posade budućih komercijalnih svemirskih letova na privatnoj stanici Starlab. Dizajneri i luksuzne modne kuće sve se češće uključuju u oblikovanje svemirskih uniformi, unoseći dozu ekskluzivnosti i stila u svijet svemirskog turizma.
Naime, Richard Branson, osnivač Virgin Galactica, za dizajn svojih svemirskih odijela angažirao je sportski brend Under Armour, dok je Elon Musk povjerio dizajn SpaceX odijela kostimografu Joseu Fernandezu, poznatom po radu na filmovima kao što su Batman vs Superman i serija Avengers. Ta odijela, praktički „nosivi svemirski brodovi“, tehnološki su impresivna i izuzetno skupa, no SpaceX i druge privatne tvrtke rade na tome da postanu pristupačnija širem krugu korisnika.
Pogledajte galeriju inovativnih beauty gadgeta:
Za kompanije ovog tipa partnerstvo s modnim brendovima prilika je da svemirski turizam približe široj publici, naglašavajući njegovu ekskluzivnost i vizualni identitet. Istovremeno, luksuznim brendovima ovaj tip suradnje omogućuje istraživanje inovativnih materijala i tehnologija koje proširuju granice svakodnevnog odijevanja i općenito nosive, prihvaćene mode. Premda je svemirski turizam zasad dostupan samo najbogatijima, ovim putem otvara razne mogućnosti u luksuznom sektoru.
Prvi komercijalni svemirski letovi za privatne građane bez astronautskog iskustva krenuli su 2021. godine, kada su Blue Origin i Virgin Galactic izveli svoje premijerne misije. Jeff Bezos i Richard Branson, osnivači tih tvrtki, bili su među prvim privatnim putnicima u svemiru, čime su pokazali potencijalno sve veću dostupnost svemirskih avantura – sada dodatno oplemenjenih ekskluzivnim modnim potpisima vodećih svjetskih brendova.