U podnožju povijesti, ispred kamenih zidova Arheološkog muzeja u Puli, moda je ove godine još jednom prodisala na istarski način. U organizaciji Anje Stehlik, modne dizajnerice koja već više od desetljeća uporno i strastveno njeguje viziju autentične lokalne estetike, održano je 11. izdanje modne manifestacije Stehlik Fashion Show – revije koja je s godinama prerasla u kulturni fenomen s misijom.
"Moda koja diše Istrom" nije samo naziv događanja, već i njegov manifest. U večeri koja je spojila modu, glazbu, film i emociju, publika je svjedočila kako se modni dizajn može stopiti s krajolikom, atmosferom i lokalnim identitetom – a da pri tome zadrži suvremenost, pa i globalnu relevantnost.
Ovogodišnje izdanje okuplja osam dizajnerskih imena, svako s vlastitim rukopisom, ali zajedničkim senzibilitetom prema mjestu iz kojeg stvaraju. Martina Herak, Doris Kolić, Staša Doblanović Randall, Ivana Tomić, Anima M., Sascha Obradović i sama Anja Stehlik pokazali su da Istra nije samo kulisa – ona je nadahnuće, tema, pa i lik u njihovim modnim pričama.
Na pisti su se izmjenjivali modeli koji istovremeno evociraju tradiciju i plešu s avangardom. Profinjene siluete, snažni kontrasti, krojevi koji odjekuju slobodom izražavanja – svaki izlazak bio je poput stranice dnevnika napisanog bojama Istre, teksturama prirode i ritmom Mediterana.
Posebnu pažnju izazvao je brend O’dijelo, poznat po krojenju personaliziranih odijela, koji se dodatno učvrstio na modnoj sceni kad ga je za svoje vjenčanje odabrao Baby Lasagna. U vremenu kad se lokalni dizajn često bori za vidljivost, ovakvi trenuci znače mnogo – ne samo zbog publiciteta, nego i zbog simbolike.
Uz O’dijelo, predstavile su se i modne priče manjih, ali autentičnih brendova: torbice Ezimbaly, nakit Puplica Ceramics te sunčane naočale optike d&a. Njihovi proizvodi nisu samo estetski dodatak – oni su manifest funkcionalnog dizajna ukorijenjenog u lokalnu proizvodnju, s poštovanjem prema detalju.
Stehlik revija nije samo modna pista. Ona je pozornica za sinesteziju – spoj svjetla, zvuka i pokreta. Nastupi mladih glazbenih nada Gaie Anastasije Otočan i Medee Market Sindik unijeli su u prostor dodatnu emotivnu dubinu, a vizualne projekcije snimane diljem Istre podsjetile su na ljepotu regije koja diše jednako kroz kamen, maslinu i čipku.
Poznata lica poput matematičara Tonija Miluna, chefa Rade Radolovića i boksača Tea Mikelića dali su večeri dodatnu dimenziju – onu ljudsku, toplu, zajedničku. Jer ova revija nije samo o modi, ona je o zajednici.
"Moda koja diše Istrom" već je odavno prerasla okvire modne manifestacije. Ona je postala kulturna platforma, prostor za mlade dizajnere, podsjetnik da kreativnost ne stanuje samo u metropolama. Svaka nova revija donosi svježu generaciju talenata, ali zadržava istu srž: poštovanje prema mjestu iz kojeg dolazimo i stvaranje koje nije uvjetovano trendovima, već identitetom.
Anja Stehlik, kroz ovaj projekt, već 11 godina dokazuje da je moguće graditi scenu koja je istovremeno lokalna i suvremena, umjetnička i nosiva, intimna i javna. A to je možda i najvažnija poruka – da moda, kad je iskrena, uvijek pronađe svoj put.
Divu Moments potražite na kioscima od 5. srpnja po cijeni od 7 eura. Na kioscima smo cijelo ljeto