Luksuzni brend Hermès u pravnoj borbi: Kupci ga tuže jer im ne želi prodati Birkin torbe

U skupnoj tužbi se tvrdi da potencijalni kupci moraju potrošiti desetke tisuća dolara na šalove, cipele i remene samo da bi dobili priliku da kupe jednu od najtraženijih torba na svijetu.
Vidi originalni članak

Hermès se suočava s pravnom bitkom s dvoje američkih kupaca koji su tužili francuski brend zbog odbijanja da im proda Birkin torbe.

Dvoje kupaca iz Kalifornije tužili su Hermès jer nisu uspjeli doći do ekskluzivne Birkin torbe luksuznog brenda. U skupnoj tužbi se tvrdi da potencijalni kupci moraju potrošiti desetke tisuća dolara na šalove, cipele i remene samo da bi dobili priliku da kupe jednu od najtraženijih torba na svijetu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Hermès (@hermes)

Tina Cavalleri, jedna od tužiteljica, rekla je u tužbi da je potrošila desetke tisuća dolara u Hermèsu, ali kada je u rujnu 2022. kontaktirala brend u vezi s kupnjom druge Birkinice, rečeno joj je da se predmet prodaje samo "klijentima koji su bili dosljedni u podršci njihovom poslovanju.” Shvatila je da to znači da će morati potrošiti više kako bi uspjela kupiti željenu torbu.

Mark Glinoga, drugi tužitelj, pokušao je kupiti Birkin torbu više puta prošle godine, "ali mu je svaki put rečeno da mora kupiti druge stvari i dodatke", navodi se u tužbi. Naposljetku nije uspio kupiti torbu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Hermès (@hermes)

Cavalleri i Glinoga iznijeli su svoj slučaj sudu u kolektivnoj tužbi podnesenoj u Kaliforniji, u kojoj navode da Hermèsova prodajna praksa za njihove poznate Birkin torbe krši antimonopolske zakone. U tužbi se koristi "Birkin torbica" za opis torbi s markama "Birkin" i "Kelly".

“Većini kupaca nikada neće biti pokazana Birkinica u (nekoj) Hermes maloprodajnoj trgovini. Obično će biti pokazana samo onim klijentima koji se smatraju vrijednima kupnje (u privatnoj prostoriji)”, stoji u tužbi.

“Odabrani kupac dobit će priliku kupiti određenu Birkin torbicu koja mu je pokazana. Ne postoji način da naručite torbu u stilu, veličini, boji i koži koje kupac želi.”

Tvrde da Hermèsova praksa, za koju se u tužbi kaže da kupci moraju izgraditi "profil kupnje" kupnjom druge luksuzne robe, poput šalova, nakita ili kućnih potrepština, prije nego što im se pruži prilika za kupnju Birkinice, krši antitrust zakona koji smatraju vezanje ili grupiranje robe s drugim kupnjama zlouporabom tržišne moći. 

"Ovom shemom tuženici su uspjeli učinkovito povećati cijenu Birkin torbica i, stoga, profit koji tuženici zarađuju od Birkin torbica", stoji u tužbi.

Rekli su da traže status grupne tužbe za tisuće američkih kupaca koji su kupili proizvode Hermèsa ili od kojih je zatraženo da kupe te proizvode kako bi im se dala prilika da kupe Birkin.

U tužbi se tvrdi da prodajna struktura tvrtke ukazuje na navodnu zlouporabu: prodajni suradnici ne primaju proviziju za Birkin torbe, ali primaju proviziju od 3% za prodane prateće proizvode kako bi izgradili povijest kupovine, tvrdi se u tužbi. "Na ovaj način, tuženici mogu koristiti svoje prodajne suradnike za provedbu nezakonitog vezanog aranžmana tuženika."

Cijene poznatih torbi, koje se ne mogu kupiti online, počinju od 10.000 dolara, ali mogu doseći i šest znamenki. Rastuća vrijednost Birkin torbi na sekundarnom tržištu učinila ih je sve atraktivnijim ulaganjima. Birkin torbice smatraju se ultimativnim statusnim simbolom, a 2022. jedna je rijetka Birkin torba napravljena od himalajskog krokodila prodana za rekordnih 630.000 dolara.

To je dovelo do tvrdnji da su Birkinice bolja investicija od svjetskih burzi. Credit Suisse je rekao da je prosječna cijena Birkin torbe porasla za 38 posto u 2021. U veljači je Hermès rekao da će dodatno povećati cijene nakon što je objavio rast prodaje od 17,5 posto, znatno iznad očekivanja analitičara. Tvrtka je rekla da planira povećati cijene između 8% i 9% ove godine.

Dionice u Hermèsu porasle su za više od 145 posto od sredine 2022., jer potražnja za ekskluzivnim proizvodima ostaje čvrsta usprkos sve izazovnijim gospodarskim uvjetima.

Efektan crni outfit stoji joj kao saliven, a posebno dobro izgleda uz kožni baloner

Super cool i baš jedinstvena: 'Pogledam tu i tamo trendove, ali većinom kombiniram po svome'

Kreme za okoloočno područje koje će smanjiti natečenost, a kožu ostaviti zaglađenom

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".