Leopold i Lorena stoje iza brenda Sitniš: Izrađuju prekrasan nakit od hrvatskih kuna i lipa koji spaja tradiciju i modernost

Sitniš je više od nakita – to je priča, simbol tradicije i način da povijest nosimo sa sobom u svakodnevici.
Vidi originalni članak

Iza brenda Sitniš, koji na jedinstven način spaja hrvatsku povijest, tradiciju i suvremeni dizajn, stoje Leopold Šaljan (28) i Lorena Kovačec (24), mladi kreativni par iz Zagreba. Leopold, diplomant smjera Zračnog prometa, i Lorena, dentalna asistentica, odlučili su zajednički stvoriti nešto što će trajno očuvati simboliku hrvatske kune – valute koja je obilježila generacije Hrvata, a zamijenjena je eurom početkom 2023. godine.

– Sitniš je ideja koja je nastala krajem 2022. godine u vremenu kada su se odbrojavali zadnji dani hrvatske kune kao službene valute Republike Hrvatske. Povodom toga odlučili smo na što kreativniji i unikatniji način sačuvati naše stare kovanice i samim time simbol hrvatske nacionalnosti – ispričali su nam vlasnici brenda.

Proces izrade kreće modeliranjem originalnih kovanica te poliranjem. Nakon njihove pripreme šalju  suradnicima originalne modelirane kovanice te ih oni lijevaju, a izliveni komadi su ti koji idu u prodaju. 

– Najčešće uključujemo kovanicu od 5 lipa koju pozlaćujemo jer je dovoljno mala da podsjeća na medaljon koji je mnogim ženama čest odabir nakita. Također, kovanica od pet kuna je najdraži element jer je većini bila omiljena kovanica koja se godinama skupljala u kolekcijama – objasnili su.

Sitnišov nakit nosi priču koja ide dalje od samog dizajna. Svaka kolekcija ili proizvod povezan je s hrvatskom poviješću, od naziva inspiriranih rijekama, planinama i povijesnim ličnostima do posebnih komada poput naušnica s paškom čipkom.

– Kroz nazive kolekcija i pojedinih proizvoda želimo održati priču i povezanost sa hrvatskom povijesti. Naši nazivi sadrže imena hrvatskih rijeka, gora, planina, svetaca ili poznatih povijesnih ličnosti. Uskoro planiramo početi pisati blogove putem weba kako bismo kupcima približili hrvatsku povijest i povezali ju kroz naše proizvode i priču – otkrivaju pa dodaju:

– Početne pozitivne reakcije oduševljenja su nas ugodno iznenadile jer nismo bili sigurni kako će kupci prihvatiti našu ideju. Uvijek nam se kupci povratno jave sa svojim dojmovima i slikama nakita, a posebno su nam drage poruke u kojima izražavaju zadovoljstvo osoba kojima su poklonili naš nakit. Sitniš nakit čest je odabir poklona upravo zbog svoje unikatnosti i priče koju nosi. –

Početni izazovi, poput stvaranja prototipa i pronalaska suradnika za realizaciju ideja, bili su veliki, no Leopold i Lorena nisu odustali. Posebnu pažnju posvetili su očuvanju pozlate na kovanicama, a danas, s dvogodišnjim iskustvom, rješavaju te izazove s lakoćom.

– Izrada specifičnog nakita nosi svoje izazove. Na početku ih je bilo više, ima ih i dan danas, no danas ih puno lakše rješavamo s obzirom na dvogodišnje iskustvo proizvodnje. Izazov je bio napraviti prototip koji zahtijeva posebne alate te suradnike koji će moći realizirati našu viziju. Uz to, željeli smo u svojoj ponudi imati pozlaćeni nakit što je i zadalo veliki izazov. Tijekom vremena smo istražili kako maksimalno zaštititi pozlatu na kovanicama kako bi nakit bio što dugotrajniji. Na našoj web stranici jasno smo napisali upute kupcima o očuvanju pozlate, ali i ostalog nakita. –

U ponudi sada imaju razne narukvice, naušnice, ogrlice, ali i nanogice te privjeske za ključeve i mobitele. Svaki komad ima posebnu priču, ali Lorena i Leopold otkrili su nam svog favorita:

– Najponosniji smo na model naušnica sa paškom čipkom. Paška čipka je simbol našeg kulturnog naslijeđa i posvećenosti koju su naši preci ulagali u očuvanje ovih dragocjenih rukotvorina. S vremenom, ove naušnice su postale više od modnog dodatka – one su simbol našeg identiteta, povezivanja s prošlim vremenima te poštovanja za vrijednosti koje nas oblikuju. –

Brend Sitniš već radi na novoj ljetnoj kolekciji, istražujući nove materijale i dizajne. Njihov cilj je proširiti ponudu i dodatno usavršiti kvalitetu proizvoda, ali pritom ostati vjerni temeljnoj ideji – očuvanju tradicije kroz unikatni nakit koji izaziva emocije i povezuje ljude s prošlošću.

–  U budućnosti planiramo proširiti ponudu i usavršiti kvalitetu naših proizvoda. Imamo puno ideja i one se sa vremenom razvijaju. Već radimo na novoj ljetnoj kolekciji i materijalima. Vjerujemo da će Sitniš uvijek ostati brend koji će biti prepoznat kroz sentimentalnost i ljubav prema domovini – zaključili su Lorena i Leopold.

Oduševili su nas u modno usklađenim kombinacijama: Naglasak na klasičnu sivu s dodacima u efektnoj žutoj
Muči vas problem suhog vlasišta? Stručnjaci otkrivaju što ga uzrokuje i kako ga se riješiti
Chic manikure koje možete napraviti već sada kako biste Valentinovo dočekali sa stilom

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".