Povodom pola stoljeća postojanja prepoznatljive tehnike tkanja kože, autentične Intrecciato, prestižna talijanska modna kuća Bottega Veneta lansira novu kampanju pod nazivom "Craft is our Language". Ova vizualno snažna i konceptualno duboka kampanja slavi ručni rad kao temelj brenda, ističe vrijednost i ljepotu koja nastaje iz zanatske vještine.
Neki od brendova utječu na svijest o vrijednostima obrtničkih zanata i u svijetu koji obožava brzu modu te nas ujedno educiraju – Bottega Veneta u samom je vrhu te modne kategorije.
Fotografije Jacka Davisona i koreografija Lenio Kaklee usmjerene su na gestualnost kao temelj izražavanja, od prstiju koji isprepliću kožu, do pokreta tijela u umjetničkoj interpretaciji. Intrecciato, koji je prvi put predstavljen 1975., ostaje srž identiteta brenda koji je 1966. osnovan u Venetu kao kolektiv obrtnika.
Povijest ove sada kultne tehnike proizlazi iz funkcionalne potrebe. Krajem 1960-ih, kada je Bottega Veneta tek započinjala proizvodnju, strojevi dostupni u regiji Veneto bili su namijenjeni tekstilu, ne koži, jer je regija bila poznatija po konfekciji nego po izradi modnih dodataka. Zbog toga su obrtnici koristili izrazito finu kožu koja je mogla proći ispod igle, a da bi se ojačala i postala izdržljivija, koža se počela ručno ispreplitati u specifičan uzorak – Intrecciato.
U galeriji pogledajte što se ovih dana nosi na zagrebačkim ulicama:
Tijekom desetljeća, Intrecciato je postao prepoznatljiv simbol brenda, a danas se koristi u gotovo svim kategorijama – od kožnatih torbi do ručno oslikane porculanske posuđa i Murano stakla s ugraviranim motivom tkanja. Čak se i zlatni lanci pletu tehnikom koja priziva estetiku Intrecciata, prilagođeno prirodi metala.
No iako tehniku mnogi danas vežu isključivo uz kožne torbe, jedan od ključnih trenutaka njezine suvremene renesanse dogodio se dolaskom dizajnera Daniela Leeja na čelo kuće 2018. godine. Lee je tada imenovan kreativnim direktorom s jasnom zadaćom: osvježiti imidž Bottege Venete i ojačati njezinu prisutnost u segmentima ready-to-wear mode, muške kolekcije i kućnog asortimana. Ono što je uslijedilo označeno je kao „New Bottega”.
Lee je sačuvao tim obrtnika i zadržao filozofiju brenda, a to je predanost besprijekorno izrađenim proizvodima bez logotipa, vođenima jednostavnim linijama tihog luksuza.
Ključni element njegova dizajnerskog potpisa bila je reinterpretacija upravo Intrecciata. Uvećao je proporcije motiva, dao mu monumentalnost i time od zanatskog detalja stvorio grafički simbol suvremenog luksuza.
Najslavniji primjer takvog pristupa je torbica The Pouch, koju je Lee dizajnirao 2019., a koja je ubrzo postala najbrže prodavani model u povijesti kuće. Bottega Veneta pod njegovim vodstvom postaje jedna od najutjecajnijih modnih kuća dekade, zahvaljujući „tihoj, modernoj eleganciji”, kako je to opisao Harper’s Bazaar. Vogue ga je prozvao „The Quiet Radical”, dok mu je Harper’s Bazaar nadjenuo titulu „čuda mode”.
U kontekstu 50. obljetnice Intrecciata, kampanja "Craft is our Language" ima višestruki značaj. Ne samo da odaje počast povijesti, već i afirmira ulogu ručne izrade kao umjetničke forme.
Portreti i kratki filmovi prikazuju poznata lica iz svijeta umjetnosti, glazbe, književnosti i sporta, uključujući Tylera, the Creatora, Daria Argenta, Julianne Moore, Zadie Smith i Lorenza Musettija i to u dijalogu s anonimnim rukama obrtnika.
Time se briše granica između umjetnika i majstora, potvrđujući zajedničko porijeklo – ars, latinski izraz za vještinu, umjetnost, obrt. U rujnu ove godine izlazi i prateća knjiga, koja će dokumentirati 50 elemenata koje čine vizualni i simbolički jezik Bottege Venete, a to je autentičan jezik ruku, materijala i forme.