"Dad hat" je vrlo ležerna varijanta bejzbolske kape, inspirirana životom pedesetih godina prošloga stoljeća, kada je život bio neusporedivo jednostavniji nego danas. Kao simbol tog "simple" života, postala je jedan od trendova sezone. Danas ga možemo vidjeti kao dio outfita zvijezda poput Rihanne, Gigi Hadid, Kendall Jenner, Hailey Bieber...
Postala je dominantna u odjevnim kombinacijama koje spajaju estetiku američkog Srednjeg zapada, obilježenu flanelskim košuljama i country detaljima, s raver efektima. Ovdje vidimo zanimljiv miks, još jednu varijantu povratka stilova s početka stoljeća, koji pak imaju korijene u prošlom stoljeću. Tko bi mogao pratiti koliko se neki trend puta vratio – to uglavnom percipiraju oni koji se modom bave sociološki, antropološki, teorijski. Za sve ostale to neka je modna zabava, stilska igra raznih konotacija. U svakom slučaju, ona daje taj casual moment, nepogrešivo jer ipak ono na glavi je finalni štih zaokružene siluete koju gradimo.
Pogledajte galeriju prijelaznih haljina za jesen
No, i za modnu publiku koja voli te brze i efektne promjene, ova vrsta šilterice vrlo je zanimljiva – uglavnom kao dio kombinacije koja će izazvati pažnju. Primjerice, u outfitu s odijelom. No, odakle zapravo dolazi "dad hat"? Prve bejzbolske kape ovog tipa pojavile su se još 1840-ih, kada su Brooklyn Excelsiors usvojili specifične zaobljene kape s dugim ravnim šiltom od slame, kako bi se tijekom igre zaštitili od sunca. Ubrzo nakon toga postale su dio službenih uniformi. Kad su ih počeli izrađivati od vune i pamuka krajem 19. stoljeća, ove su kape postale izdržljivije i raširenije. Cincinnati Reds su 1905. godine službeno uveli bejzbolsku kapu kao dio svoje uniforme, a taj su trend ubrzo slijedili i mnogi drugi sportski timovi.
U 1920-ima, New Era Cap Company počela je proizvoditi bejzbolske kape s inovacijama poput podesivih traka i logotipa, što je učinilo kape udobnijima. Ubrzo su ih prihvatili navijači, koji su tako mogli naglasiti svoju lojalnost timu, što je dodatno populariziralo kapu sa šiltom.
Od 1970-ih nadalje, šilterice su postale dio marketinških kampanja – imale su ih škole, muzeji, lokalne trgovine i poduzeća.
U 1980-ima, šilterica je u svom modnom putovanju daleko odmaknula od svojih početaka, izašavši iz sportske sfere te se etablirala kao modni dodatak za slobodno vrijeme.
Nosili su je mladi, ali i očevi tijekom aktivnosti na otvorenom – sa svojom djecom, naravno. No, "dad hat" kakvog poznajemo danas, s opuštenom formom i zakrivljenim šiltom, stekla je popularnost tijekom devedesetih kao dio hip-hop kulture. Nakon toga zavoljeli su je očevi srednje generacije i to je bilo to – ušla je na velika vrata u suvremeni stil, donoseći praktičnost i jednostavnost vikenda i odmora.
Pamučna kapa sa šiltom je, uostalom, jedno od najkomercijalnijih sredstava za logotip, a u nekim slučajevima, u svojoj potpunoj jednostavnosti, može postati jedan od najprodavanijih proizvoda nekog brenda. Brendovi poput Miu Miu, Celine i Balenciaga, iako su specijalizirani za mnogo luksuzniji dizajn, predstavljaju "dad hat" kao super komad.
Tako evociraju nostalgiju i pretvaraju je u logiku vlastitog stila, ali i donose paradoks modernog doba – nešto super jednostavno i sveprisutno ima logo i ekstremnu cijenu. Integracija "dad hata" u luksuznu modu učinila je ove predmete poželjnima, s cijenama koje često premašuju 300 eura.
Još jednom možemo zaključiti da se radi o tome da šilterica nije samo predmet, već i priča, vizija, artikl luksuza i određenog položaja u društvu. Kult slavnih osoba također igra ulogu, jer je "dad hat" često povezan s poznatim imenima. Možemo se njime sakriti ne samo od sunca, već i od svijeta, djelujući samozatajno. Mnogi slavni nose "dad hat" ne samo radi dojma, već i značenja, tako da novi trendovi teško mogu s trona skinuti nešto tako genijalno, što u sebi nosi duh današnjice – raznolikost i jednostavnost.