Kreativka koja radi u kartičarskoj kući: 'Ženama je teže, zato sam sretna što sam okružena sjajnim prijateljicama'

Mateja Sučević (28) posao u kartičarskoj kući oplemenila je zahvaljujući svojoj kreativnoj strani, već godinu i pol radi ilustracije pod svojim brendom The 92 Edit
Vidi originalni članak

Na Instagramu si poznata ilustratorica i fashionistica, no manje je poznato da zapravo radiš u kartičarskoj kući. Iako poznajem nekoliko sjajno skockanih bankarica, bankarstvo i kreativa ipak su neobičan spoj - kako je došlo do toga?

- Zapravo sasvim slučajno. Taman sam završavala Ekonomski fakultet i diplomski rad na smjeru Marketing kada mi se ponudila prilika da radim studentski posao u kartičnoj kući. I evo, četiri godine poslije i dalje sam tamo. Iako sam zamišljala svoj poslovni život u kreativnijim industrijama i sferama upravo mi crtanje i moda omogućuju taj balans.

Kršiš li (ili poštuješ) u banci dress code? Što ti kažu šefovi?

- Moj tip posla omogućuje mi ''slobodnije'' oblačenje. Nisam bankarica, nemam face-to-face odnose s klijentima stoga ni moj odjel nema striktni dress code na čemu sam jako zahvalna. Volim tu mogućnost slobode. Ima dana kada sam u trapericama te i a dana kada sam u haljinama. Ovisi mi o raspoloženju ponajviše. Nadrađeni se ne žale. Naravno, to je podrazumijevalo vrijeme prije remote-workinga koji kod nas traje već duže vrijeme. Trenutno je moj dress code pizdama/trenirka. Ako sam jako dobre volje taj dan, onda me poštar može vidjeti i u nekom slatkom co-ord kompletu.

Kako je nastao The 92 Edit? Koji su daljnji planovi?

- The 92 Edit rezultat je stoljetnih nagovaranja mojih prijatelja da se pokrenem i krenem opet crtati na malo profesionalnijem levelu. Naime, crtam od malih noga i dan danas imam kile i kile notesa s fashion sketchevima. Kupovina stana i sam proces uređenja vlastitog prostora potaknuli su me da kupim profesionalni iPad za crtanje te okvire napunim vlastitim djelima. I onda se dogodilo čudo. Počela sam dobivati narudžbe iz cijelog svijeta te sam imala priliku surađivati s brendovima poput Adidas, Rolex Mamić, City Centar, Foreom te mnogim drugima.

I dan danas nisam svjesna da se sve ovo odvilo u zadnjih godinu i pol dana. Imam priliku svakodnevno pričati i razvijati koncepte s prekrasnim klijentima čije me tople riječi znaju doslovno rasplakati od sreće. Sretna sam što sam podržana, što me klijenti smatraju profesionalnom i što cijene to što radim. A daljnji planovi? Ajmo reći da mi je kreativnost procvjetala tijekom 2020. te da sam shvatila da s The 92 Editom želim preći na next level. Planovi su tu, neki se već razvijaju i neke novosti trebale bi doći za par mjeseci.

Pripadaš mlađoj generaciji poslovnih žena. Ipak, jesi li se susrela s predrasudama prema ženama s karijerom i smatraš li da nam je u biznisu teže nego muškarcima? Naime, ako gledamo statistike, žene su generalno obrazovanije, a istovremeno slabije plaćene od muških kolega, u financijskom sektoru razlika je najveća, čak i do 25 posto. Što općenito misliš o našem društvu kada je u pitanju ravnopravnost žena?

- Apsolutno i neupitno da nam je teže. Pogotovo u Hrvatskoj gdje vam je drugo pitanje na razgovoru za posao ''Kada planirate dijete i koliko ih planirati imati?''. I dalje postoji velika stigma u našem društvu i odgoju te se i dalje od nas očekuje da primarno budemo kućanice pa tek onda poslovne žene s onoliko malo vremena koje vam preostaje u danu. Tvrdoglava sam i teško se nosim s nepravdom, pogotovo s onom koja mi je nametnuta samim društvenim odgojem.

S druge strane, nije sve tako crno. Okružena sam prekrasnim, uspješnim i talentiranim prijateljicama kojima se divim iz dana u dan koliko ustraju u svom poslu koji fantastično rade i koje su sposobne za puno više nego što im društvo daje pravo ili vrijednost za isto. One me poslovno pokreću i inspiriraju te se njima okrećem za svaki poslovni savjet. A i moj otac me odgojio da budem alfa ženka i da grizem pa ima nešto i krvi.

Što radiš u slobodno vrijeme, kako ga najradije provodiš? Kako se opuštaš?

- Slobodno vrijeme provodim s dečkom, obitelji i prijateljima. Ovih zadnjih mjeseci u manjim postocima nego inače, ali i dalje dovoljno da me napune energijom. Ja sam neka čudna kombinacija ekstroverta i introverta te koliko god volim biti s ljudima toliko volim biti i sama. Crtam, šećem, sebično dugo radim skincare tretmane za lice, gledam Netflix i tražim sljedeću inspiraciju za neki svoj vlastiti projekt.

- Koja su tvoja zlatna pravila shoppinga? I kako zapravo najviše voliš kupovati (online, offline...)?

Definitvno kupujem manje, ali kvalitetnije. Pazim na kroj i pazim na sastav. Uvijek čitam sastav! I to mi je mantra zadnjih godina. I dalje znam imati maničan dana kada posustanem i kupim neki trend piece kojem ću nositi samo jednom i onda objesiti u ormar ali takvih eskapada imam sve manje i manje. Pretežito kupujem online jer volim taj komfor i tu jednostavnost. A i imam problem s gužvama i naguravanjem u dućanima. U ovih 28 godina života mogu reći da shvatila svoj stil 80% i da sam zadovoljna s njim. Jednostavan je, ima malo buntovnosti u sebi, ali opet ima i romantične dane. Ako me možete razumijeti. Blizanac sam u horoskopu, to bi trebalo sve objasniti.

Što kažeš o gomilanju odjeće, je li došlo vrijeme da se svi oslobodimo te navike?

- Apsolutno. Pokušavam imati decluttering moment svaki put kada otvorim ormar. Definitvno imam previše odjeće i iskreno mogu reći da nosim samo 40% kapaciteta. Radim na tome da u ormaru imam samo komade koji me čine sretnom i koje uistinu nosim. To je moj vlastiti projekt na meni in progress.

Imaš li u glavi uvijek unaprijed složenu kombinaciju za neku priliku ili to ostavljaš za zadnji čas? Imaš li favorite u ormaru koji uvijek spašavaju situaciju?

- Mogu reći da uvijek ostavim malo prostora za razmišljanje unaprijed te da imam backup opciju 1, 2 i 3. Ne volim stvari ostavljati za zadnji tren. Sve ovisi o prigodi ali slip haljina ili dobre traperice s kratkim topom zauvijek su moj favorit. Slaba sam na traperice i seksi maxi haljine, to mi je kriptonit.

Što ti je najvažnije kod odijevanja, funkcionalnost, estetika, dress code...? Imaš li neke omiljene brendove, koje?

- Najbitnije mi je da se ja osjećam kao ja u toj kombinaciji, da mi je ugodna, estetski privlačna i funkcionalna naravno. Dress code se uvijek treba ispoštovati ako je unaprijed naglašen, ali ako nije, najbitnije je da se svi osjećamo super u svojoj koži i u onome što nosimo. Često sparimo sjećanja na određeni događaj s modnom kombinacijom koju smo tada nosili pa zašto onda uvijek ne bi bio dobar?

I za kraj - kakva ti je bila 2020. godina? Čemu se nadaš u ovoj?

- Godina 2020. je definitvno bila izazovna i kompleksna. Svi smo naučili nešto više o sebi i o jedni drugima te se nadam da ćemo u novu godinu ući s novim znanjima i perspektivama. Redefinirala sam pojam ljepote i samopouzdanja te aktivnije radim na svom mentalnom zdravlju. Zvuči kao klišej ali nije. Osjećam se spremnom za nove životne izazove.

Mateja Sučević je novo lice s naslovnice Diva magazina, koji izlazi ekskluzivno uz Večernji list, u subotu 9. siječnja.

Omiljena slastičarka kaže: 'Volim sve što je sjajno i ima zvjezdice, a moj moto je da mi je najdraža boja šarena'
Jedna u tenisicama, druga u omraženim čizmama koje su opet hit: Zgodne Splićanke kažu da su svaki dan sređene!
Doručak u vili, bazen pun novčanica od 100 dolara i sve igračke svijeta? Nekome to nije san, već stvarnost!
Najudobniji korak na svijetu: Najljepše high street i dizajnerske tenisice u kojima se može biti po cijele dane

Pogledajte na Diva.hr
Vezani članci
diva.vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice diva.vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice diva.vecernji.hr kliknite na "Slažem se".